AnonymBruker Skrevet 5. januar 2014 #1 Skrevet 5. januar 2014 Har en sønn på 16 som har stygge arr etter selvskading. ca 9 mnd siden han stoppet med selvskadingen. Noen tips om hvordan arrene kan bli mindre synlig? Anonymous poster hash: d48bf...7a9
altflyter Skrevet 5. januar 2014 #2 Skrevet 5. januar 2014 Man kan vel få laserbehandling eller noe slikt, men da skal det være ille og tror det må være litt lengre siden han skadet seg. Jeg sluttet med selvskading for to år siden og fikk avslag på søknad om fjerning. Om dere vil betale for det er det sikkert flere muligheter, men de pleier å si at arrfjerning fører til nye arr, så tror det må være ganske ille for at ikke vinningen skal gå opp i spinningen...
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2014 #3 Skrevet 5. januar 2014 Tror nesten dette er noe han må lære seg å leve med. Det vinner han nok mer på i fremtiden. Jeg sluttet for 2 år siden, har stygge arr rundt begge armene og opp til skulderene Jeg får ofte spørsmål om dem, og ekstremt mange blikk om sommeren. Noen mennesker er sympatiske, andre ikke. Det gjør meg ingenting, for det er naturlig å sette spørsmål. Jeg har et innøvd svar til mennesker jeg ikke kjenner som spør, for å slippe å bli ''tatt på senga''. Nå glemmer jeg at de er der. Men skal jeg ha kjole på eller noe, pleier å sminke de for å tone det ned litt. Tror sønnen din vil bli sterkere ved å godta at fortiden hans er merket på armene, og at det ikke er noe å skamme seg over. Own it! Anonymous poster hash: 7fc56...eae
Brimi Skrevet 5. januar 2014 #4 Skrevet 5. januar 2014 (endret) På hesten min funket det å massere huden rundt arret, men vet ikke om det funker på mennesker da. Endret 5. januar 2014 av Brimi
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2014 #5 Skrevet 5. januar 2014 Jeg har endel arr på den ene armen etter en bilulykke. Det første året passet jeg godt på å ikke få sol på arrene og med tiden har de bleknet nesten helt. Når jeg blir brun blir arrene mer synlige, men ellers vises de ikke så godt. Anonymous poster hash: a01e6...257
Gjest Blomst83 Skrevet 5. januar 2014 #6 Skrevet 5. januar 2014 På hesten min funket det å massere huden rundt arret, men vet ikke om det funker på mennesker da. Det funker heller dårlig.
Gjest Blomst83 Skrevet 5. januar 2014 #7 Skrevet 5. januar 2014 Har en sønn på 16 som har stygge arr etter selvskading. ca 9 mnd siden han stoppet med selvskadingen. Noen tips om hvordan arrene kan bli mindre synlig? Anonymous poster hash: d48bf...7a9 Jeg tror jeg har prøvd alt av kremer etc som lover at arrene skla bli mindre,mne til slutt kom jeg til en punkt hvor jeg innså at jeg bare måtte lære meg å leve med de. De er en del av meg,og min fortid. Det var ikke lett,og det var en prossess,men gjort er gjort.
Gjest Roookk Skrevet 5. januar 2014 #8 Skrevet 5. januar 2014 Det er en del av fortiden hans. Jeg har selv masse arr etter selvskading, det er et bevis på kampen jeg har strevd og til slutt vunnet. Jeg hadde aldri fjernet arrene mine, jeg ser på de som et minne fra den vonde tiden, den tiden jeg tilslutt klarte og leve med. Men det fins jo laser som kan fjerne de, men det koster litt da.
pantora Skrevet 5. januar 2014 #9 Skrevet 5. januar 2014 Vet det finnes diverse salver/kremer man kan smøre på, men det skal man begynne med så fort som mulig. Er det allerede gått ni måneder er det ikke så mye mer å gjøre enn å la tiden gjøre det den kan. Sår/arr er ikke "ferdig grodd" før etter et år, og selv etter det blekner det mer og mer.
Gjest Roookk Skrevet 5. januar 2014 #10 Skrevet 5. januar 2014 Vet det finnes diverse salver/kremer man kan smøre på, men det skal man begynne med så fort som mulig. Er det allerede gått ni måneder er det ikke så mye mer å gjøre enn å la tiden gjøre det den kan. Sår/arr er ikke "ferdig grodd" før etter et år, og selv etter det blekner det mer og mer. Det er sant. Mine har bleknet litt, men de er fremdeles litt synlige. Men jeg tar en del sol også, da er det bare hvitemerker. Men vurderer og slutte å ta sol, hørt de forsvinner litt mer og da...Holdt på med selvskading siden jeg var 11år, og nå er jeg 18år. Men klarte heldigvis og slutte!!!
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2014 #11 Skrevet 5. januar 2014 Jeg har også arr, og jeg liker de ikke jeg heller. Ofte tenker jeg at de ikke gjør meg SÅ mye, de er jo et bevis på at jeg har vært gjennom noe, og at jeg har klart det. Men jeg skjønner fortvielsen, men det er så utrolig vanskelig å få gjort noe med Anonymous poster hash: 818a5...8d0
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2014 #12 Skrevet 5. januar 2014 De selger en oransje olje på boots. Den har redusert ca 50% av mine Anonymous poster hash: 306c1...10f
mie23 Skrevet 6. januar 2014 #13 Skrevet 6. januar 2014 Jeg brukte brunkrem på mine (men det gjør vel ikke din gutt, hehe). Ellers kan du google kremer for det og kjøpe noen litt dyre fra utlandet. Pappa kjøpte til meg, men de funket ikke. Men jeg brukte de nok ikke lenge nok heller fordi jeg ikke gadd og hadde lært meg å leve med de. Nå er jeg bare stolt av de, de viser at jeg er en sterk person som tåler motgang (men jeg flasher de ikke blant fremmende). Etter x-antall år kan man få de gratis fjernet med laser, men dette må søkes om som det står lengre oppe. Man kan jo gjøre det privat og, men er sinnsykt dyrt. Tviler på at det er verdt det. Noen ganger lurer jeg på hvordan armene mine hadde sett ut uten arr.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2014 #14 Skrevet 6. januar 2014 Eksen min hadde arr, og skammet seg. Han vurderte også å fjerne dem, husker jeg. Jeg tenkte at det ville være rart å fjerne dem. De er en del av han, og for min del som står på utsiden, gjør det ingenting. Anonymous poster hash: 5bc11...f1c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå