AnonymBruker Skrevet 5. januar 2014 #1 Skrevet 5. januar 2014 Jeg har ikke barn selv, men har tenkt litt på noe. Dersom ditt barn hadde unibrow i ung alder, hva ville dere gjort da? Ville dere prøvd å gjøre noe med det eller bare akseptert at slik er det og aldri nevnt noenting om det for barnet? I utgangspunktet tenker jeg at man ikke skal fikse på utseendet til barn noe særlig og iallfall ikke nappe øyenbryn osv (ting som gjør vondt for barnet), men samtidig så kan jo andre barn erte barnet for det og være slemme. I tillegg høres dette kanskje rart ut, men jeg ville ikke likt det så godt om jeg så tilbake på barnebilder av meg der jeg hadde svært unibrow. Hva tenker dere? Illustrasjonsbilde av Madonnas datter da hun var yngre: http://3.bp.blogspot.com/_66rWW2IHwI0/R-FR4uKlAYI/AAAAAAAAAO8/doquKHKKszs/s1600-h/lourdes+unibrow Anonymous poster hash: a8226...f3d
Gjest Morgun Skrevet 5. januar 2014 #2 Skrevet 5. januar 2014 Det ser ut som mor har gått inn for å framheve både bryne og barten. Litt dårlig gjort, synes jeg, i og med at hun er et kjendisbarn og offentlig kjent. Sikkert ikke så moro for henne å ha sånne bilder av seg selv ute på nettet. 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2014 #3 Skrevet 5. januar 2014 Hadde tatt ungen med på permanent hårfjerning. Anonymous poster hash: 03261...8fa 7
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2014 #4 Skrevet 5. januar 2014 Kommer an på hvor mye det har vært. Finnes sånn øyenbrynkniv, man fjerner hår med uten å må nippe det bort. Det hadde evt vært et alternativ. Anonymous poster hash: df506...840 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2014 #5 Skrevet 5. januar 2014 Jeg har selv vært plaget med ansiktshår, men ikke unibrows. Dersom det kun var monobryn og jenta var liten hadde jeg kanskje klippet det helt ned. Men dersom hun var blitt så stor at det hadde begynt å kommer bart og evt. skjegg hadde jeg ordnet laser for henne. Om hun skulle finne på at hun ikke ønsket det, så skulle jeg ikke ha tvunget henne selvsagt. Anonymous poster hash: 7760c...598
-hild Skrevet 5. januar 2014 #6 Skrevet 5. januar 2014 min datter har unibrows, ikke så veldig markerte, men nok til at hun i en alder av 9 år får høre det av og til på skolen. Før sommerferien lovte jeg henne at dersom noen sier noe om de bryna igjen, så skal jeg hjelpe henne med å fjerne dem - og vi har gått til innkjøp av både øyebryn kniv og embla plaster. Hun vil at vi skal nappe selv (tror kniven virker litt skremmende, egentlig). Foreløpig ligger utstyret i skuffen utbrukt - men da vet hun at vi ordner det hvis det blir en sak på skolen. 7
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2014 #8 Skrevet 5. januar 2014 Nå har jeg generelt lite hårvekst på kroppen, og med tanke på at hårene mine i tillegg er lyse, myke og tynne tror jeg det er lite sannsynlig at mine fremtidige barn får monobryn og bart (døtre). Men, dersom det hadde skjedd ville jeg absolutt nappet brynene til min hypotetiske 9 år gamle datter dersom hun hadde monobryn. Anonymous poster hash: 93bae...e9c 1
FalconPunch Skrevet 5. januar 2014 #9 Skrevet 5. januar 2014 (endret) . Endret 8. april 2018 av FalconPunch 1
nico. Skrevet 5. januar 2014 #10 Skrevet 5. januar 2014 Hadde prøvd å gjøre noe med det hvis barnet mitt ønsket det:) Hvis ikke, hadde jeg bare latt det være.
Antoinette Skrevet 5. januar 2014 #12 Skrevet 5. januar 2014 (endret) Hadde aldri latt ei lita jente bli mobbet fordi jeg skulle være politisk korrekt og ikke støtte "skjønnhetshysteriet". Hadde vokset men forklart på forhånd at det kan gjøre litt vondt. Endret 5. januar 2014 av Antoinette 5
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2014 #13 Skrevet 5. januar 2014 Datteren min er fortsatt liten og har knapt fått øyenbryn, men noen av hennes fars familiemedlemmer har "unibrow" så jeg er spent på om hun får eller ikke. Men om hun får det, så skal jeg jeg ordne en løsning slik hun ikke blir plaget med det. Anonymous poster hash: 0c2b8...b03 1
Gjest Riskjeks Skrevet 5. januar 2014 #14 Skrevet 5. januar 2014 Hadde prøvd å gjøre noe med det hvis barnet mitt ønsket det:) Hvis ikke, hadde jeg bare latt det være. Enig. 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2014 #15 Skrevet 6. januar 2014 Hadde brukt sånn kniv frem til barnet ble stor nok til å takle litt mer smerte, deretter ville jeg vokset eller brukt laser. Unibrows er desidert det styggeste som finnes. Ja selv på babyer.Anonymous poster hash: 82ff2...4ce 2
Lucid Skrevet 6. januar 2014 #16 Skrevet 6. januar 2014 min datter har unibrows, ikke så veldig markerte, men nok til at hun i en alder av 9 år får høre det av og til på skolen. Før sommerferien lovte jeg henne at dersom noen sier noe om de bryna igjen, så skal jeg hjelpe henne med å fjerne dem - og vi har gått til innkjøp av både øyebryn kniv og embla plaster. Hun vil at vi skal nappe selv (tror kniven virker litt skremmende, egentlig). Foreløpig ligger utstyret i skuffen utbrukt - men da vet hun at vi ordner det hvis det blir en sak på skolen. Synes dette var en veldig fin måte å håndtere det på. Du ufarliggjør det på en måte, både det at hun har monobryn, og at det også kan fjernes. Det føles som om du viser en litt nonchalant innstilling til det, som om det ikke er så viktig, hvis du skjønner? Har monobryn selv, ikke så tydelig som på bildet, men hvis jeg lar det være får jeg en fin liten "busk" i mellom øynene. Har aldri opplevd at noen har kommentert det, annet enn en gang på barneskolen når ei i klassen hadde bestemt seg for å gjøre narr av meg fordi vi hadde kranglet.. 3
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2014 #17 Skrevet 6. januar 2014 Ville bare ha gjort noe hvis barnet ønsket det selv. Hårvekst trenger ikke å være noe avvik, hvorfor skal vi alle leve opp til skjønnhetstyranniet. Anonymous poster hash: 45d13...91e 1
*Frida* Skrevet 6. januar 2014 #18 Skrevet 6. januar 2014 Eg hadde ikkje gjort noko, anna enn å hjelp til om barnet ønska å gjere noko med det sjølv. Eg har antyding til sammenvokste bryn sjølv, men sidan eg er lys og har veldig tynn hårvekst er det synlig for berre meg sjølv.
cattleya Skrevet 6. januar 2014 #19 Skrevet 6. januar 2014 Jeg hadde nok kvier meg for å fjerne de. Ville nok prøvd å få henne til å akseptere og like seg selv slik hun er. Hadde hun blitt grisemobbet for de ville jeg nok revurdert...
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2014 #20 Skrevet 6. januar 2014 Når man leser hva gærningene på kvinneguiden mener om saken, blir man jo helt skremt. Voksne folk som "disser" sammenvokste bryn? Hva gjør dere når sønnen deres får fjortisbart, vokser det vekk? Anonymous poster hash: 52642...9b5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå