AnonymBruker Skrevet 5. januar 2014 #1 Skrevet 5. januar 2014 Jeg sliter så innmari psykisk, og alle vet at en skolehverdag for en som sliter er ganske forskjellig fra en "normal" person. Konsentrasjonsvansker, angst osv. Det er så utrolig vanskelig for meg å være på skolen, jeg ender alltid opp med å sitte utenfor klasserommet og være trist. Jeg klarer ikke konsentrere meg om noen ting, og har derfor ikke noe utbytte av å være på skolen. Altså, jeg er hovedsaklig på skolen for å slippe å få fravær. Problemet er at hjemme får jeg bare høre "du skal på skolen og være inne i timen, det er ikke snakk om noe annet", "du kan ikke ha mer fravær nå", "du må komme deg inn på vidregående" (ja, jeg går i 10.klasse, og det bekymrer meg veldig). Jeg sliter så med å få de til å forstå hvordan en skolehverdag er for meg. Det er ikke "bare" å være dra på skolen, slik som det var før. Aner ikke hva jeg skal si for å få de til å forstå, og aner snart ikke hva jeg skal gjøre. Anonymous poster hash: 5c512...266
Galactica Skrevet 5. januar 2014 #2 Skrevet 5. januar 2014 Jeg synes du skal ta en prat med helsesøster jeg. Snakk med henne, fortell hvordan skolehverdagen din er og få hjelp til å forandre på dette. Dette skal du ikke klare alene, kan du skjønne. Du fortjener å ha det bra. 1
Gjest navnelapp Skrevet 5. januar 2014 #3 Skrevet 5. januar 2014 Kva er det som plagar deg? Er det ting heime, er det lite søvn, eller har du eit dårleg kosthold? Har du problem med å "styre" tankane dine?
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2014 #4 Skrevet 5. januar 2014 Kva er det som plagar deg? Er det ting heime, er det lite søvn, eller har du eit dårleg kosthold? Har du problem med å "styre" tankane dine? ts har jo sagt det. Konsentrasjonsvansker, angst osv. Anonymous poster hash: b6c2b...84c
Gjest navnelapp Skrevet 5. januar 2014 #5 Skrevet 5. januar 2014 ts har jo sagt det. Konsentrasjonsvansker, angst osv. Anonymous poster hash: b6c2b...84c Ein alminneleg tenåring får ikkje konsentrasjonsvanskar og angst utan at det ligg noko bak som utløyser det. Det er uråd å seie noko som kan hjelpe viss ein ikkje veit meir enn det som står i HI.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2014 #6 Skrevet 5. januar 2014 Ein alminneleg tenåring får ikkje konsentrasjonsvanskar og angst utan at det ligg noko bak som utløyser det. Det er uråd å seie noko som kan hjelpe viss ein ikkje veit meir enn det som står i HI. er jo ikke sikkert hun vet hvorfor hun har angst. Jeg har selv sosial angst, og har hatt det siden jeg gikk i barnehagen. Jeg aner ikke hvorfor. Anonymous poster hash: b6c2b...84c
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2014 #7 Skrevet 5. januar 2014 Lurer på om du sliter psykisk alene, eller om du får behandling, hjelp eller har noen å snakke med. Det har litt å si for rådene vi gir deg Selv har jeg hatt store deler av livet med angst og depresjon, og vet hvordan det føles. Jeg vil du skal vite at det er mulig å få et fint og angstfritt liv for de fleste, også deg. De hjemme kan forstå deg til en viss grad, men de vet ikke hvordan det føles inni deg. De ønsker det beste for deg og derfor mener de at du bør møte opp på skolen. Vi vet at det som hjelper mot angst og depresjon er å være i aktivitet. Det vil si å ha noe å gå til hver dag. Det som kan gi angst og depresjon videre grobunn er å være alene med egne tanker, uten noe som helst form for aktivitet. Fint om du kan forteller om du er under behandling eller har annen hjelp, da blir det lettere å gi deg råd:) Hilsen mann Anonymous poster hash: 7c617...2bf
Gjest navnelapp Skrevet 5. januar 2014 #8 Skrevet 5. januar 2014 er jo ikke sikkert hun vet hvorfor hun har angst. Jeg har selv sosial angst, og har hatt det siden jeg gikk i barnehagen. Jeg aner ikke hvorfor. Anonymous poster hash: b6c2b...84c Men slik det er for deg er det kanskje ikkje for alle andre.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2014 #9 Skrevet 5. januar 2014 Men slik det er for deg er det kanskje ikkje for alle andre. Det har jeg da ikke sagt heller Anonymous poster hash: b6c2b...84c
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2014 #10 Skrevet 5. januar 2014 TS her. Er ikke under behandling, men det skal settes igang nå. Anonymous poster hash: 5c512...266
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå