Gå til innhold

Slank. men stor mage

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei folkens. Har et spørsmål til noen som kanskje har erfaring/kunnskap.

Jeg er en kvinne midt i livet. Jeg er 171 cm høy og veier 69-70 kilo. Føler meg slank bortsett fra magen. Har stor hard utstående mage. Ikke fett. Med å trekke pusten hardt klarer jeg trekke magen inn. Hatt dette i mange, mange år. Kan det være noen form for matintoleranse? Har intet ubehag med inntak av noe mat. Spiser små, ofte måltider. Eller kan magen være forårsaket av for eksempel store innvoller(livmor)? Har aldri vært hos gyniolog eller nevnt det for fastlegen. Er jo ikke noe som plager meg fysisk. Men ser faktisk ut som jeg er i 6-7 mnd når jeg slipper ut magen naturlig. Noen som vet?

Anonymous poster hash: 94554...ea0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres jo ut som du har mye lift i magen?

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det har jeg. Men kan ikke være bare det. Er jo konstant.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en diger fett samling på magen og greier fint å stramme til en six pack. Du har magefett og det er det stedet fett oftest samler seg i hvis du har lite fett på kroppen.

Anonymous poster hash: 67dc0...e0b
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Les innlegget mitt. Har IKKE fett. Bare STOR oppblåst mage som jeg med sterk innpust klarer å trekke helt inn.

AnonymBruker
Skrevet

Har problemet selv.. Magen stikker frem uansett hva jeg veier .. Den er bare stor uansett

Anonymous poster hash: 63e33...934

AnonymBruker
Skrevet

Vurdert å få en legeundersøkelse på dette? Bare for å utelukke evt sykdommer?

Anonymous poster hash: 59dea...4e1
AnonymBruker
Skrevet

Man kan ha fett rundt innvollene igså, i bukhulen, under musklene. Dette er ikke bra (de fleste har noe, men om det er mye disponerer det for hjertesykdom og kreft). Det kan enten være slikt fett, eller det kan være enoe med fordøyelsen (forstoppelse, intoleranse osv)

Anonymous poster hash: 9c768...9ba

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg tipper også det kan være at det er noe fett rundt invollene:)

Endret av Explosive
Skrevet

Hadde også stooor mage, viste seg å være en brokk i magesekken pluss glutenintoleranse. Kanskje verd å sjekke ut?

Skrevet

Helt klart matintoleranse! Har det samme problemet selv, tatt masse tester og lagt helt om på kostholdet ved hjelp av ernæringsfysiologer og leger. Ting som får magen min til å blåse seg opp: gluten, gjær, meieriprodukter, kullsyre, sukker, alkohol osv.

Skrevet

Dt kan godt være at du rett og slett bare har mye luft pga en eller annen matintolleranse. Da vil du ha mye luft i magen så lenge du spiser det du ikke tåler.

AnonymBruker
Skrevet

Synes du skal nevne det for fastlegen.
Mest sannsynlig er det ingenting, men det kan også være andre ting, forstørret lever, milt osv.

Anonymous poster hash: 76368...ef8
Skrevet

Kutt ut melkeprodukter og ofte også korn, så skal du se at du får mye flatere mage :)

AnonymBruker
Skrevet

Takker hjerteligst for alle svar. Skal snakke med fastlegen min om det neste gang jeg skal dit. Hatt dette "problemet" i mange år, men på grunn av ikke fysiske problem(bortsett fra mye luft) har jeg ikke ville nevnt det. Nå er jeg sjelden hos lege da..... Men etter hvert plager det meg mer og mer. Elsker å være i syden, noe som det blir mer av når man skal pensjonere seg. Og problemer med å finne klær år man er tynn bortsett fra mage som virker som den er 5-6 måneder på vei. Og er det matintoleranse vil man kanskje også føle seg bedre form/få mer overskudd dersom man kan få skikk på det. Igjen- takk for respons. Mitt problem er vel lite ift det mange av dere andre plages med her inne. Ønsker dere alle et bedre godt nytt år!

Skrevet

Takker hjerteligst for alle svar. Skal snakke med fastlegen min om det neste gang jeg skal dit. Hatt dette "problemet" i mange år, men på grunn av ikke fysiske problem(bortsett fra mye luft) har jeg ikke ville nevnt det. Nå er jeg sjelden hos lege da..... Men etter hvert plager det meg mer og mer. Elsker å være i syden, noe som det blir mer av når man skal pensjonere seg. Og problemer med å finne klær år man er tynn bortsett fra mage som virker som den er 5-6 måneder på vei. Og er det matintoleranse vil man kanskje også føle seg bedre form/få mer overskudd dersom man kan få skikk på det. Igjen- takk for respons. Mitt problem er vel lite ift det mange av dere andre plages med her inne. Ønsker dere alle et bedre godt nytt år!

men ikke glem oss andre da som har samme problem, vi vil gjærne også finne ut av hva det kan være! hold oss oppdatert

AnonymBruker
Skrevet

lover----

AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er å ligge unna alle melkeprodukter, men det som er rart er at når jeg blir oppblåst av for eksempel melkeprodukter og magen rumler å jeg får løs eller hard mage, er at det hjelper å spise et beger med yoghurt

Anonymous poster hash: 436c5...ccd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...