Gjest Anonymous Skrevet 22. juni 2002 #21 Del Skrevet 22. juni 2002 Hvordan blir karakteren fastsatt; teller det muntlige like mye som det skriftlige? Og er det gjennomsnittet av alle prøver/tester som er utslagsgivende for standpunktkarakteren, eller teller en prøve mere enn de andre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mulle Skrevet 24. juni 2002 #22 Del Skrevet 24. juni 2002 Hvordan man vurderes er forskjellig fra fag til fag, avhengig av hva som står i fagplanen. Det mest korrekte svaret får man når man spør den enkelte lærer om hvordan de vurderer. Større prøver teller som regel mer enn de mindre prøvene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dj goodnews Skrevet 27. juni 2002 #23 Del Skrevet 27. juni 2002 Jeg fikk 3,4 i snitt på gymnaset! Jeg kom ikke inn på noen ting, men året etter var det 60 % færre søkere til universitetet i Oslo så da kom jeg inn likevel. Se det! Jeg fikk dårlige karakterer til å begynne med. til slutt så sa jeg til meg selv at enten så er jeg dum i hodet mitt eller så har jeg jævlig dårlige arbeidsvaner. Det var bare en måte å finne ut av det på og det var å endre arbeidsvanene. Karakterene kom og jeg var blant de to beste i mitt kull da jeg var ferdig med hovedfag i pedagogikk. ergo - karakterer sier mer om arbeidsvaner enn intelligens. Ibsen hadde dårlige karakterer i norsk. Kjersti Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤_Fairytale_¤ Skrevet 28. juni 2002 #24 Del Skrevet 28. juni 2002 Her er ungdomsskolekarakterene mine: Krl (kristendom+religionsorientering): 5 Norsk bokmål: 5 Norsk nynorsk: 5 Norsk muntlig: 5 Matte: 4 Samfunnsfag: 5 Kunst og håndverk: 4 Naturfag: 5 Engelsk: 6 Engelsk muntlig: 5 Musikk: 5 Heimkunnskap: 5 Gym: 6/5 Fransk: 5 Fransk muntlig: 5 Er ikke fornøyd, men heller ikke misfornøyd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solskinn Skrevet 28. juni 2002 #25 Del Skrevet 28. juni 2002 La meg se Jeg hadde 6 i 1MN, 2MN, norsk muntlig og geografi (?) (jeg er for gammel til å huske dette) 4 hadde jeg i alle fall i nynorsk og ellers var det vel stort sett 5ere. Siden dette er evigheter og jeg har annen utdanning så har det ikke lenger noe å si, men noe nytte av bra mattakunnskaper hadde jeg i alle fall når jeg lekte student!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 29. juni 2002 #26 Del Skrevet 29. juni 2002 Jeg mener at lærerne burde vært mye flinkere til å fortelle elevene hvordan de skal få topp-karakterer. Jeg var svært flink med det skriftlige, men ikke så aktiv muntlig..I ett fag opplyste(skremte meg!) læreren min meg om at jeg måtte være mere aktiv muntlig om jeg skulle på 6. Det gjorde jeg, og det fikk jeg. For det er ikke alle elevene som er så frempå, og det er synd om de da ikke skal få full uttelling! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest eminel Skrevet 30. juni 2002 #27 Del Skrevet 30. juni 2002 U guys are great! Aldri fått 6 i standpunkt jeg :oops: !! Bare på noen prøver i samfunn på ungdomsskolen. Men disse fagene har jeg 5 i (tegning form farge VK1): - Engelsk - Samfunn - Tegning - Fargelære - Kunsthistorie Og jeg er fornøyd! Jeg beundrer de som jobber virkelig hardt, skulle ønske jeg også gjorde det, men når en jobber hver dag etter skolen så går det ikke...!! (Har jo aldri latt skolegangen påvirke utdannelsen min ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå