Gå til innhold

La oss snakke om 6!


~Ironic~Tiger~

Anbefalte innlegg

Hehe..Karakteren 6, asså! Hva trodde du jeg mente?? Ehm..Unnskyld skal ikke lure dere slik flere ganger, jeg synes faktisk det kan være litt irriternde selv.. Men fristelsen ble for stor..

Tilbake til temaet:

La oss snakke karkterer, jenter (og gutter)

Noen som tør å innrømme avgangskarakterene fra ungdomskole/videregående? Fikk noen toppkaraterer?

Var karakterene viktig for dere videre i livet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Janna

Karakterer fra videregående: 5 i alle fag, untatt engelsk der jeg fikk 6 *stolt*

Fra ungdomsskolen: noenlunde samme... men NG i matte :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tilfeldigvis lå vitnemålet mitt fra videregående ved siden av meg. det er fra 1994.

6

norsk skriftlig eksamen

geografi

engelsk skriftlig eksamen

engelsk muntlig eksamen

5

engelsk

samfunnslære

eldre historie

nyere historie muntlig eksamen

matematikk skriftlig eksamen

naturfag

tegning, form og farge

drama

politisk idehistorie

latin

psykologi

4

fransk

nyere historie

matematikk

3

norsk

nynorsk

religion

på exphil og exfac(lingvistikk) 2.0 og 1.9

mer utdannelse har jeg foreløpig ikke, men det holder jeg på å gjøre noe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ingen toppkarakterer her men det har ikke vært viktig heller.

Her er oversikten:

5

Norsk hovedmål, skriftlig

Norsk sidemål, skriftlig

Fransk C-språk, 3 år

Eldre historie

4

Engelsk

Mattematikk 1MA-B

Samfunnslære

Norsk, muntlig

Religion og etikk

Kroppsøving

Økonomi- og informasjonsbehandling

Geografi

Rettslære 1

Engelsk (annen type enn den over)

Matematikk 2MX

3

Tysk B-språk

Biologi (2BI)

Nyere historie

Naturfag

2

Matematikk 3MX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger vel midt på treet jeg ..her er mine karakterer fra videregående:

- norsk skriftlig 5

-norsk muntlig 5

- samfunnslære 4

- engelsk 4

-kroppsøving 4

-sosialfag 4

- helsefag 4

- psykologi 4

pedagogikk 4

tverrfaglig eksamen 5

- drama 4

- data 4

- naturfag 3

- matematikk 5

-humanbiologi 4.

fra resepsjonist utdannelsen har jeg foreløpig fått disse stanpunktkarakterende :

-sevice og kundebehandling 5

-reiseservicelære 6

-reiselivslære 6

-markedsføring 5

- resepsjonslære 5.

jeg jobba noen år når jeg var ferdig som barne og ungdomsarbeider før jeg nå begynte på resepsjonist utdannelsen , og opplever at gode kararterer betyr mye mer for meg nå enn på videregående, så jeg er nok litt mer iherdig til å lese nå enn da jeg gikk på videregående selv om jeg nå jobber ganske mye utenom. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg fikk 5,12 i snitt fra videregående. Hadde 6 i matte i første og andre klasse, i tysk og i religion.

Det begynner å bli noen år siden, men karakterene har faktisk hatt betydning. Jeg har senere gjennomført en utdannelse som er blant de aller vanskeligste i landet å komme inn på, og uten litt innsats på videregående hadde jeg nok ikke fått den utdannelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg fikk 5,12 i snitt fra videregående. Hadde 6 i matte i første og andre klasse, i tysk og i religion.

Det begynner å bli noen år siden, men karakterene har faktisk hatt betydning. Jeg har senere gjennomført en utdannelse som er blant de aller vanskeligste i landet å komme inn på, og uten litt innsats på videregående hadde jeg nok ikke fått den utdannelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg fikk 5,12 i snitt fra videregående. Hadde 6 i matte i første og andre klasse, i tysk og i religion.

Det begynner å bli noen år siden, men karakterene har faktisk hatt betydning. Jeg har senere gjennomført en utdannelse som er blant de aller vanskeligste i landet å komme inn på, og uten litt innsats på videregående hadde jeg nok ikke fått den utdannelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tja... ungdomsskolen først, da???:

Musikk, Kunst og håndverk, matte: 6

Norsk skriftlig og muntlig, samfunnsfag, krl, naturfag:5

Engelsk skriftlig og muntlig, gym:4

Videregående:

Musikklære, hørelære, lytting, matte 1mx: 6

Instrumental, norsk skriftlig og muntlig, kunst og kulturhistorie:5

Fransk, engelsk, gym:4

Drama:3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristessa

Er ennå ikke ferdig med grunnkurset i allmenne fag, men her er karakterrekken min fra siste termin på ungdomsskolen:

Norsk skriftlig, engelsk muntlig og skriftlig: 6

Samfunnsfag, KRL, heimkunnskap, norsk muntlig, naturfag, musikk, tysk muntlig og skriftlig: 5

Kunsk og håndverk: 4

Gym: fritatt pga. ryggskade

Godt fornøyd med den karakterrekken, kom inn på den skolen jeg ville og stortrives der nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest indiangranny

Jeg gikk på Økonomisk gymnas

mattematikk 6

Bedøk 6

regnskapslære 6

Regnskapsanalyse 6

sosialøkonomi 5

Engelsk 4

Norsk 3

Edb 4

Markedsføring 4

Fritatt for gym grunnet hofteskade.

Jeg er stolt av disse karakterer da jeg er dyslektiker

hilsen fra

indianlady :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lunai

Her er mine karakterer fra ungdomsskolen, som jeg forlater for evig og alltid i morgen! Hurra! :D

6

Norsk, muntlig

Norsk, skriftlig

Norsk, sidemål (nynorsk)

Engelsk, skriftlig

Tysk, muntlig

Tysk, skriftlig

Matte

Kunst og håndverk

Musikk

Kr. l.

Samfunnsfag

Norsk, muntlig eksamen

5

Gym

Engelsk, muntlig

Heimkunnskap

Naturfag

Naturlig nok er jeg rimelig fornøyd. ;) Men om de trengs når jeg har kommet litt oppi åra, gjenstår det å se. Egentlig spiller jo ikke karakterene fra ungdomsskolen så veldig stor rolle, etter det jeg har fått med meg iallfall, men det er da greit å ha fått med seg erfaringene om karaktersystemet (eller mangelen på sådan ;)). Synes jeg.

Til mitt 'forsvar' skal det sies at jeg knapt har behøvd å jobbe for disse karakterene, urettferdig nok. Jeg har nok lett for å lære, og det er nok ikke bare bra fra enkelte medelevers synspunkt. Her kommer alle slike 'koselige' kommentarer inn. Men jeg er glad jeg, ferdig med grunnskolen som jeg er. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk 6 i kr. øvn, resten 4 og 3 .....

Det var på den tiden en kunne ha det, og komme inn på skoler.....

Ble mer og mer seriøs student for hvert år.... Ble ikke skikkelig "glad" i å lese før jeg sluttet på skolen.... Leser nå som aldri før..

Karakterene på viderg. hadde for meg niks å si!!!...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Er nettopp ferdig med Allmenn GK!

6

Engelsk

Norsk muntlig

5

Gym

Norsk skriftlig

Matte 1MX

Spansk

Naturfag

Økonomi og IT

Absolutt ganske fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

as propos hva karakterene har betydd for meg: ungdomsskolekarakterene betydde at jeg kunne komme inn på den videregående skolen jeg hadde som førstevalg, og det var det eneste jeg noen gang brukte dem til.

karakterene fra vgs har vært greie å legge ved jobbsøknader (og jeg har til nå fått alle jobbene jeg har søkt på), men nå i vår søkte jeg høyskoleplass, og da var de virkelig bra å ha. med alle tilleggspoeng for alder og ett semester på blindern var det såvidt jeg kom inn på det studiet jeg ville og fikk forhåndsløfte. heldigvis.

karakterene fra blindern har betydd fint lite. exphil og exfac er ikke akkurat hva man kaller kompetanse. da jeg fikk dem, syntes jeg resultatet var kjempedårlig, men etterhvert har det gått opp for meg at de var bra. at jeg fikk 1.7 på lingvistikkdelen av exfac er faktisk helt strålende, men det er liksom ingen som bryr seg om at du er en jævel på høyere grammatikk når du søker jobb...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fekk 6 i matte (1MA, 2MX, eksamen 2MX og 3MX), kjemi 2KJ, religion, nyere historie, kristendom, eksamen engelsk (1. året), og 5 i resten.

Kjekt å høyra at folk faktisk har fått bruk for gode karakterar frå vidaregåande, for eg har angra på at eg jobba så mykje med skulen som eg gjorde då. Går nå på universitet (ikkje i Noreg) og ligg på karakterar mellom 60 % og 100 % (har aldri fått 100, men har vore godt over 90)

For meg er livet betre når eg IKKJE bryr meg om karakterane mine! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg hadde et snitt på 4,92 fra videregående jeg... Begynner å bli noen år siden. Mer enn nok til at jeg kom inn på den utdanningen jeg ville, og det er den eneste gangen man har bruk for disse karakterene. Kom meg gjennom høgskolen med ok karakterer, hadde bra karakterer der det teller (Hovedoppgaver o.l.). Null problem med å få jobb. Fikk faktisk flere tilbud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Virvel

På ungdomsskolen hadde jeg 4 i gym, 6 i engelsk, og 5 i alle de andre fagene. Deilig å vite at man kommer inn på akkurat den skolen man vil, men utover det tror jeg ikke de karakterene kommer til å ha så mye å si.

Nå har jeg akkurat kommet meg gjennom mitt andre år på videregående, og på karakterutskriften min står det følgende:

Geografi - 5

Eldre historie - 5

Norsk hovedmål, skriftlig - 4

Norsk sidemål, skriftlig - 4

Norsk muntlig - 5

Kroppsøving - 4

Samfunnslære - 5

Spansk C-språk - 6

Kjemi 2KJ - 5

Biologi 2BI - 6

Matematikk 2MX - 5

Storfornøyd med det :) Har etter hvert slått meg til ro med at jeg ikke vil få 5 i norsk med den læreren jeg har nå...hun og jeg kommuniserer ikke helt... :roll:

I avgangsfagene i fjor fikk jeg 4 i Øk./IT, 5 i nat.fag, 5 i matte og 5 i engelsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra ungdomsskolen står det:

3 S'er

1 G

Og resten M'er

Jeg har tatt videregående på 2 år og har tatt ekamen i ALLE fagene.. Dvs at alle karakterene mine er eksamenskarakterer!

Jeg har 6 i:

Naturfag

2Kj

2Bi

Engelsk gk muntlig

Engelsk generell

Eldre historie

Religion og etikk

Samfunnslære

Norsk muntlig

Filosofi

Nord-Sør- kunnskap

Jeg har 2 3'ere og 2 4'er.. Resten er 5'ere..

Veldig fornøyd!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...