Gå til innhold

Drømmer om et nytt baderom

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er snart tretti år siden badet mitt var nytt og det er modent for utskifting, men så lurer jeg på hva det kommer til å koste. Derfor spør jeg: har noen av dere laget nytt? Hvor stort er badet og hva kostet det til slutt? Enkel eller fancy stil? Gikk det problemfritt i forhold til dem som laget det? Hvordan var hele prosessen for deg? Hvor lang tid tok det?

Anonymous poster hash: d0f8e...78e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

10 kvm, med dusjnisje, veggtoalett med kasse innebygd i veggen, unidrain, hjørnebadekar, og "hjemmelaget" baderomsinnredning.

Midt i mellom fancy og enkel stil, noe vi kan leve med lenge.

Tatt under totalrenovering av enebolig, så det tok jo noe tid.

Mannen er murer, og med rørlegger- og elektrikervenner ble det ikke så ille. Totalt tror jeg vi havner på rundt 50 lapper for vårt.

Men hadde nok kostet iallefall 300 tusen hvis vi skulle kjøpe alt til vanlige priser og betalt for arbeidet.

Forsåvidt grei prosess, men mange valg å ta. Man skal leve med valgene man tar i maaaange år, så det er lurt å velge nøytralt.

det dyreste med å renovere bad er jo håndverkerne og det som ligger under flisene.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi skal i gang med oppussing nå, så er ikke alle tingene jeg kan svare på. Gamle fliser skal ned, nye skal opp, toalett bygges inn, ny innredning og boblebad. Tid regnet til tre uker, og prisen for alt antas å komme på 200.000. Da med noen "vennetjenester" som hjelper på prisen. Fliser relativt kostbare, men ikke luksus, billig men greit badekar, mye innredning, men fra Ikea. Ganske greit og nøytralt, men kanskje ikke for alles smak. Gruer meg til prosessen, mye å ta stilling til, og mye som kan gå galt. Ikke så lett å rette opp igjen om noe skulle komme på feil sted. Lykke til til deg! :)

Anonymous poster hash: 1b645...730
  • Liker 1
Skrevet

Vi skal ta badet vårt på ca 10kvm til sommeren. Vi har lånt 80000, men i følge regnestykket vårt vil vi havne på 40-50000. Selvsagt er jeg super nervøs og tror at alt kommer til å gå galt!

Vi har alt kjøpt gulvfliser til 169kr kvm. Så skal vi ha baderomspanel på veggene isteden for fliser. Etter hva jeg har googlet vil dette bli billigere også. Så sant vi ikke går for baderomspanelen vi har falt helt for da. Det er selvsagt den dyreste!

Vi har også kjøpt en sjenk som vi skal felle inn 2 vasker i. Så skal vi ha badekar med løveføtter. Toalettet som er der i dag beholder vi for det er relativt nytt selv om jeg hadde likt å fått vegghengt. Hvis budsjettet tilsier det så kanskje jeg trumfer det igjennom også kan vi spare den andre doen til vi skal lage toalett nede.

Ellers skal vi legge varmekabler i gulvet. Så vi trenger en elektriker for å legge opp kurs til dette.

Så trenger vi rørlegger for å flytte rørene. Samtidig så bytter vi varmtvannsbereder i kjelleren.

Ellers skal vi gjøre absolutt alt selv med hjelp av min pappa.

Budsjettet vi har satt opp så langt uten berederen og arbeid av fagfolk ligger på 22000 ca.

Jeg vil gjerne ha et dusjkabinett inn også, men vi finner ingen vi liker som vi syns passer til innredningen og stilen vi ønsker å ha på badet.

Jeg er så klart forberedt på at alt vil bli mye, mye dyrere og er livredd for at vi må låne mer penger!

Anbefaler deg å tegne opp i sånn ruteblokk og "flytte møblene" rundt på arket!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...