sophiaM Skrevet 4. januar 2014 #1 Skrevet 4. januar 2014 Nå i disse tider er det mange som er ute etter å gjøre endringer i livsstil og kosthold, og gudene vet hvor mange ulike kostholdsråd som finnes der ute. Jeg er stor tilhenger av et variert kosthold, der friske råvarer og ekte produkter går foran magre kjøttpålegg og ekstra lettmelk. Har lært mye av bloggen til Berit Nordstrand, som er lege, og faktisk kan en del om kosthold og helse. Syns hun er veldig engasjerende og motiverende, så jeg anbefaler dere å sjekke ut bloggen hennes. ( og jammen fikk hun litt gratisreklame her og gitt) http://fraiva.no/ Essensen i dette er vel at jeg vil fraråde dere å prøve alle mulige slags dietter og slankeråd som finnes der ute, og heller fokusere på å få i dere de næringsstoffer som kropp og hjerne trenger! 1
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2014 #2 Skrevet 4. januar 2014 Nå i disse tider er det mange som er ute etter å gjøre endringer i livsstil og kosthold, og gudene vet hvor mange ulike kostholdsråd som finnes der ute. Jeg er stor tilhenger av et variert kosthold, der friske råvarer og ekte produkter går foran magre kjøttpålegg og ekstra lettmelk. Har lært mye av bloggen til Berit Nordstrand, som er lege, og faktisk kan en del om kosthold og helse. Syns hun er veldig engasjerende og motiverende, så jeg anbefaler dere å sjekke ut bloggen hennes. ( og jammen fikk hun litt gratisreklame her og gitt) http://fraiva.no/ Essensen i dette er vel at jeg vil fraråde dere å prøve alle mulige slags dietter og slankeråd som finnes der ute, og heller fokusere på å få i dere de næringsstoffer som kropp og hjerne trenger! Hei Berit. 5
sophiaM Skrevet 4. januar 2014 Forfatter #4 Skrevet 4. januar 2014 Hei Berit. haha så den komme! unnskyld meg for at jeg gir et tips til alle de som tror det vil funke med en diett-quick-fix
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2014 #5 Skrevet 4. januar 2014 haha så den komme! unnskyld meg for at jeg gir et tips til alle de som tror det vil funke med en diett-quick-fix Ok...
sophiaM Skrevet 4. januar 2014 Forfatter #6 Skrevet 4. januar 2014 Ok... Ferdig med avsporing nå, slik at man kan gå tilbake til det tråden faktisk handler om- kosthold? Eller var det bare så viktig for deg å komme med en usaklig kommentar? Vil gjerne høre om hva folk tenker om et kosthold som ikke fokuserer på null karbo eller null fett- men heller en sunn mellomting. Og at det faktisk kan føre til bedre helse på sikt. Er det noen som f.eks blir skremt av at det blir anbefalt å drikke helmelk og bruke fløte i sauser? Med tanke på at vi nesten blir "indoktrinert" om at vi helst ikke skal drikke helfet melk og andre fete melkeprodukter.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2014 #7 Skrevet 4. januar 2014 Får beskjed om å logge inn med brukernavn og passord så den bloggen får jeg ikke sett. Anonymous poster hash: f3210...bf0
sophiaM Skrevet 4. januar 2014 Forfatter #8 Skrevet 4. januar 2014 Får beskjed om å logge inn med brukernavn og passord så den bloggen får jeg ikke sett. Anonymous poster hash: f3210...bf0 Det fikk jeg også av linken. prøv å google og gå inn derfra eller noe. Står mye bra der, og generelt om oppskrifter til frokost og lunsj etc
Pringle Skrevet 4. januar 2014 #9 Skrevet 4. januar 2014 (endret) Vil gjerne høre om hva folk tenker om et kosthold som ikke fokuserer på null karbo eller null fett- men heller en sunn mellomting. Og at det faktisk kan føre til bedre helse på sikt. Er det noen som f.eks blir skremt av at det blir anbefalt å drikke helmelk og bruke fløte i sauser? Med tanke på at vi nesten blir "indoktrinert" om at vi helst ikke skal drikke helfet melk og andre fete melkeprodukter. Jeg tenker at vi er litt splittet her. På den ene siden er de fleste av oss vokst opp med at fett er fetende og i verste fall farlig, men i de siste årene har vi også fått høre veldig mye om hvor fetende og farlig karbohydrater er. Oppå det kommer miljøgifter og uetisk handel og genmodifisert inn og får oss til å miste appetitten. Så det er egentlig ikke rart at mange både er engstelige og spiseforstyrret. På den andre siden er mange opptatt av å spise "moteriktig" (finnes sikkert et bedre ord), og "vanlig mat" oppfattes lett som kjedelig; mange har en inngrodd oppfatning av at kosthold og matlaging er og skal være vanskelig, mens slanking helst skal være lettvint, med "quick fix", kickstart, piller, pulvere og kurer. Mennesker er i grunnen noen snodige skapninger Endret 4. januar 2014 av Pringle 3
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2014 #10 Skrevet 4. januar 2014 Hei Berit. Jeg tror faktisk ikke Berit Nordstrand har tid til å kaste bort tiden sin på KG. Anonymous poster hash: b4692...db7 6
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2014 #11 Skrevet 4. januar 2014 Jeg tror faktisk ikke Berit Nordstrand har tid til å kaste bort tiden sin på KG. Anonymous poster hash: b4692...db7 Du vet aldri med folk.
Jade Skrevet 5. januar 2014 #12 Skrevet 5. januar 2014 Jeg kommer heller ikke inn. Prøvde å søke på Google, men fikk fortsatt spørsmål om passord. Kan du ikke gi oss nettadressen du bruker da? Det er jo bare å gå inn på siden og kopiere adressen i adressefeltet. Så slipper vi andre å gjette oss til den riktige adressen.
Lea2 Skrevet 5. januar 2014 #13 Skrevet 5. januar 2014 Jeg er alltid skeptisk til alle "kurer". Som regel sitter det en gruppe mennesker der ute og tjener masse penger på bøker og pulver. Jeg er oppvokst med at man holder seg på midten et sted og begrenser sukker og fett, men spiser frukt, grønnsaker og grovt brød daglig. Dette holder jeg ved ennå. Om jeg ønsker å gå ned i vekt spiser jeg mindre, begrenser fett og sukker enda mer og rører mer på meg. For meg er alle disse trend-diettene veldig lite interessante. De holder som regel i alt fra noen måneder til et par år, så var blir man "lærte" feil igjen. Tviler på at det er særlig sunt for kroppen å kaste seg på den ene dietten etter den andre i lengden. Ja, folk raser ned i vekt med lavkarbo. Men det er ikke en slank kropp som er interessant for meg, men en sunn og frisk kropp. Dermed holder man seg til sunn fornuft-dietten og koser seg av og til. 3
Gjest Nanne70 Skrevet 5. januar 2014 #14 Skrevet 5. januar 2014 Berit Nordstrand er en fornuftig dame Ser ut som om bloggen det er linket til i HI, er utilgjengelig pga vedlikehold - det var i alle fall beskjeden jeg fikk da jeg forsøkte.
Gjest Ciegus Skrevet 5. januar 2014 #15 Skrevet 5. januar 2014 Mine innlegg så jeg kan sjekke denne når jeg kommer hjem :-)
ini Skrevet 5. januar 2014 #16 Skrevet 5. januar 2014 Anbefaler foredraget til Berit Nordstrand om Ribbefett og Hjerneføde.
Gjest Whitestripes Skrevet 5. januar 2014 #17 Skrevet 5. januar 2014 Nå i disse tider er det mange som er ute etter å gjøre endringer i livsstil og kosthold, og gudene vet hvor mange ulike kostholdsråd som finnes der ute. Jeg er stor tilhenger av et variert kosthold, der friske råvarer og ekte produkter går foran magre kjøttpålegg og ekstra lettmelk. Har lært mye av bloggen til Berit Nordstrand, som er lege, og faktisk kan en del om kosthold og helse. Syns hun er veldig engasjerende og motiverende, så jeg anbefaler dere å sjekke ut bloggen hennes. ( og jammen fikk hun litt gratisreklame her og gitt) http://fraiva.no/ Essensen i dette er vel at jeg vil fraråde dere å prøve alle mulige slags dietter og slankeråd som finnes der ute, og heller fokusere på å få i dere de næringsstoffer som kropp og hjerne trenger! Berit Nordstrand er den mest fornuftige av alle kostholdseksperter i Norge. Jeg lever etter hennes filosofi, og har nå tatt av 20 kilo, pluss at jeg har aldri vært så lite plaget av sykdom på høst/vinter noen gang! Det som er flott med henne, er at hun forklarer på en flott og forståelig måte hvorfor vi bør spise de ulike matvarene. 1
pantora Skrevet 5. januar 2014 #18 Skrevet 5. januar 2014 Tviler sterkt på at dette er "snikreklame" fra henne selv. Har vært på foredrag med henne, en veldig klok og fornuftig dame! Og viktigst av alt, det hun fremmer er ingen diett eller kur, det er naturlig og sunn mat, og tar man tiden til å lese det hun skriver så skjønner man selv at det faktisk er veldig logisk. 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2014 #19 Skrevet 6. januar 2014 Hva er egentlig hennes kostholdsfilosofi? Anonymous poster hash: 6e1b6...d4e
Pringle Skrevet 6. januar 2014 #20 Skrevet 6. januar 2014 Filosofien er kanskje at det ikke er eller trenger å være, noen filosofi? Bare spise mat man liker som gjør en frisk og glad, og verken fet eller mager? Jeg har heller ingen filosofi, men jeg ser at jeg har havnet på moderat lavkarbo, litt paleo, litt IIFYM (if it fits your macros). I dag skal jeg spise cheese on toast, noe jeg har valgt å ikke gjøre nå i noen måneder, men jeg VIL leve et mest mulig normalt matliv, og VIL lære å få plass til vanlige matvarer i kostholdet. Det er ingen sak å spise supersunt og gå ned i vekt, men vi må forholde oss til fristelser overalt, og alt er lov, så lenge det er innenfor kaloribudsjettet, og det meste av maten er sånn noenlunde sunn... Man merker fort om det er feil mat, men da er det ofte litt sent å snu.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå