radioactive Skrevet 4. januar 2014 #1 Skrevet 4. januar 2014 For tiden har jeg til tider ekstremt vondt i magen, kan kalle det typisk "psm-vondt".. Det gjør vondt i .. eggstokkene? (nederst i magen) og korsryggen. Typisk sted hvor jeg får vondt når jeg skal ha mensen. Det gjør så vondt at jeg ligger og vrir meg i senga på natta, får ikke sove.. Er så vondt.. Har sluttet på p-piller og har derfor en rar syklus. Da jeg sluttet fikk jeg mensen ca en måneds tid etter slutt og hadde kanskje trodd at den kom til å komme nå.. Men den har ikke dukket opp, har bare typisk psm-plager (ømme pupper, gråter for ingenting).. Her om dagen hadde jeg en liten blødning og tenkte det var mensen, men nei.. Har lest på internett at det å ha vondt i magen kan være et tegn på at man er gravid..?! Aner ikke hva jeg skal gjøre om jeg er gravid Er det lurt å kjøpe en test eller kan jeg tenke litt at "den kommer når den kommer, dette er ikke et tegn på graviditet"??? Ååååå.. Er så usikker. vet ikke hva jeg skal gjøre, går rundt med en ekkel følelse inni meg..
Missy1 Skrevet 4. januar 2014 #2 Skrevet 4. januar 2014 Det er vel individuelt hva slags symptomer man får når man er gravid, men jeg hadde ikke mensensmerter som jeg kan huske, hadde sinnsykt ømme bryster og det var vel hovedårsaken til at jeg begynte å mistenke graviditet. Var noen dager forsinket med mensen og, men var litt usikker. Når jeg har eggløsning derimot så får jeg sinnsykt vondt som du beskriver her. Kanskje det er eggløsning som merkes? Er du usikker så ta en test, men det er jo ikke farlig om du venter noen dager til og ser an? Du husker sist du hadde mensen? Jeg handler tester på ebay så har ganske mange, da er det ikke noe big deal å ta en test for mye for de koster 1kr stk.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2014 #3 Skrevet 4. januar 2014 For tiden har jeg til tider ekstremt vondt i magen, kan kalle det typisk "psm-vondt".. Det gjør vondt i .. eggstokkene? (nederst i magen) og korsryggen. Typisk sted hvor jeg får vondt når jeg skal ha mensen. Det gjør så vondt at jeg ligger og vrir meg i senga på natta, får ikke sove.. Er så vondt.. Har sluttet på p-piller og har derfor en rar syklus. Da jeg sluttet fikk jeg mensen ca en måneds tid etter slutt og hadde kanskje trodd at den kom til å komme nå.. Men den har ikke dukket opp, har bare typisk psm-plager (ømme pupper, gråter for ingenting).. Her om dagen hadde jeg en liten blødning og tenkte det var mensen, men nei.. Har lest på internett at det å ha vondt i magen kan være et tegn på at man er gravid..?! Aner ikke hva jeg skal gjøre om jeg er gravid Er det lurt å kjøpe en test eller kan jeg tenke litt at "den kommer når den kommer, dette er ikke et tegn på graviditet"??? Ååååå.. Er så usikker. vet ikke hva jeg skal gjøre, går rundt med en ekkel følelse inni meg.. Det beste du kan gjøre er å ta deg en tur til legen uansett gravid eller ikke Anonymous poster hash: 9941c...725
radioactive Skrevet 4. januar 2014 Forfatter #4 Skrevet 4. januar 2014 Det er vel individuelt hva slags symptomer man får når man er gravid, men jeg hadde ikke mensensmerter som jeg kan huske, hadde sinnsykt ømme bryster og det var vel hovedårsaken til at jeg begynte å mistenke graviditet. Var noen dager forsinket med mensen og, men var litt usikker. Når jeg har eggløsning derimot så får jeg sinnsykt vondt som du beskriver her. Kanskje det er eggløsning som merkes? Er du usikker så ta en test, men det er jo ikke farlig om du venter noen dager til og ser an? Du husker sist du hadde mensen? Jeg handler tester på ebay så har ganske mange, da er det ikke noe big deal å ta en test for mye for de koster 1kr stk. Kan ikke huske at eggløsning har vært SÅ vondt før. Men det er kanskje en "bivirkning" av p-pillen?
Minya Skrevet 4. januar 2014 #5 Skrevet 4. januar 2014 Det er helt normalt at syklusen er helt ute på tur rett etter p-pillestopp. Normalt sett tar det mellom seks måneder og ett år før syklusen begynner å normalisere seg. For noen, derimot, tar det opp til tre år før syklusen er tilbake til ca normal.
Missy1 Skrevet 4. januar 2014 #6 Skrevet 4. januar 2014 Kan ikke huske at eggløsning har vært SÅ vondt før. Men det er kanskje en "bivirkning" av p-pillen? Jeg kjente ikke noe til eggløsning før jeg fikk barn, mens nå er det et helvete. Kan jo ikke med sikkerhet si at det er eggløsningen du kjenner, det kan jo være så mye. Cyster på eggstokkene gjør vel også vondt på den måten tror jeg. Hvis du tester negativt på graviditetstest og smertene vedvarer så bør du nok ta en tur til lege/gynekolog for å få sjekka det. Vil ikke tro det er noe farlig, men greit å få sjekka for det er ikke noe godt å ha det sånn
radioactive Skrevet 5. januar 2014 Forfatter #7 Skrevet 5. januar 2014 Takk for alle svar. Får nok ta meg en tur til legen om det ikke gir seg.
Arianna Skrevet 5. januar 2014 #8 Skrevet 5. januar 2014 Jeg slet, og sliter for så vidt enda, med smerter som ligner på menssmerter. Men å si om du er gravid eller ikke er helt umulig. Jeg ville kjøpt en test, jeg! Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2014 #9 Skrevet 5. januar 2014 Jeg hadde skikkelige "menssmerter" når jeg var gravid, men ikke de første ukene. Kom vel rundt uke 6-7. Men for noen så er det et symptom. Ta en test. Eller så er det ikke så unormalt at man får annerledes syklus og smerter etter hormonprevensjonslutt. Anonymous poster hash: 25f5f...43a
radioactive Skrevet 5. januar 2014 Forfatter #10 Skrevet 5. januar 2014 Får kjøpe en test i morgen. Håper jeg bare sliter med mensvondt...
radioactive Skrevet 6. januar 2014 Forfatter #11 Skrevet 6. januar 2014 Kjøpte en test på apoteket idag, to streker....
Missy1 Skrevet 6. januar 2014 #12 Skrevet 6. januar 2014 Kjøpte en test på apoteket idag, to streker.... Oi... Hvor gammel er du? Er du sammen med faren?
radioactive Skrevet 6. januar 2014 Forfatter #13 Skrevet 6. januar 2014 Oi... Hvor gammel er du? Er du sammen med faren? 21 år. Ja, vært sammen i snart ett år. Skjønner ikke at jeg kan være gravid?! Får ta en til i tilfelle.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2014 #14 Skrevet 6. januar 2014 Ta en test. Anonymous poster hash: 79240...607
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2014 #15 Skrevet 6. januar 2014 21 år. Ja, vært sammen i snart ett år. Skjønner ikke at jeg kan være gravid?! Får ta en til i tilfelle. Men du har jo sluttet på p-piller..? Anonymous poster hash: 8b58e...a0c
radioactive Skrevet 6. januar 2014 Forfatter #16 Skrevet 6. januar 2014 Er vel heller det at jeg faktisk er gravid, har jo selvfølgelig brukt kondom.
Missy1 Skrevet 6. januar 2014 #17 Skrevet 6. januar 2014 Ta en prat med kjæresten din også tar du det derfra. Skjønner godt at det er et sjokk, men ingen her kan fortelle deg hva du skal gjøre nå, det må være opp til deg og din kjære lykke til, det ordner seg
Gjest MammatilTiana Skrevet 6. januar 2014 #18 Skrevet 6. januar 2014 (endret) Ta en test du! Og siden du har så vondt at du vrir deg i smerte så burde du vel kanskje sjekke om du er gravid utenfor livmoren? Edit: Så at du hadde tatt en graviditetstest nå. Skjønner du er i sjokk.. Men snakk med barnefaren og finn ut hva dere skal gjøre. Det ordner seg TS Endret 6. januar 2014 av MammatilTiana
radioactive Skrevet 7. januar 2014 Forfatter #19 Skrevet 7. januar 2014 Føles ut som at jeg drømmer, har virkelig lyst på barn men dette er ikke rett tidspunkt Har heldigvis verdens beste kjæreste som støtter meg. Kjenner jeg gruer meg til tiden som kommer Takk for all støtte, dere på KG er vennene jeg aldri fikk ;-)
Missy1 Skrevet 7. januar 2014 #20 Skrevet 7. januar 2014 Ta en test du! Og siden du har så vondt at du vrir deg i smerte så burde du vel kanskje sjekke om du er gravid utenfor livmoren? Edit: Så at du hadde tatt en graviditetstest nå. Skjønner du er i sjokk.. Men snakk med barnefaren og finn ut hva dere skal gjøre. Det ordner seg TS Det der tenkte jeg ikke på engang. Det slår jo ut positivt på test når man er gravid på utsiden av livmoren og. Ta en tur til legen ts, om det skulle vise seg å være på utsiden av livmoren og du venter til siste øyeblikk så er ikke det bra
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå