Gå til innhold

Endring av stil - harry til klassisk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei dere.

Har lenge hatt lyst til å endre stil til mer klassisk - altså trench coats, støvletter osv. Jeg går siste året på vidregående så det er ikke så passelig med høye hæler og skjørt hver dag.

For øyeblikket har jeg en stil som alle fjortisser, altså logoklær, uggs, parajumpers ogsånt, men ettersom 13-14 åringer har samme stil begynner jeg å tenke på å endre ettersom jeg faktisk er 18 år.

Så jeg lurer på om noen har noen tips?



Anonymous poster hash: a1e1b...1fc
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lurer på hvor lenge det vil ta før personangrepene mot TS kommer, ala ''du som er harry, kan aldri bli classy''



Anonymous poster hash: 2e906...672
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaff deg noen fine sko som kan brukes nå om vinteren, altså ikke uggs osv! Og en fin jakke. Er ikke særlig fint dersom man har på seg en fin bukse og bluse og kaster på seg uggs og canada goose utenpå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp gjort det samme, det vil si, holder på. Har startet og bruke pene bluser og gensere, og fine støveletter. Nå er jeg 20, og har hatt samme stil siden jeg var 16, så følte det var på tide og utvide litt mer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan gå inom mango der har de mye pene og klassiske plagg. Veldig feminint.



Anonymous poster hash: 93cfa...04d
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mango er etter min mening en butikk med ekstremt kjedelige klær- nesten så jeg synes noe av det blir litt kjerring. Selvfølgelig kan de fortsatt ha fine plagg her og der men de har tapt seg.

Forresten trenger ikke uggs bare være forbholdt fjortiser, det kommer jo litt an på hvordan det kombineres.



Anonymous poster hash: 9aaa1...beb
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg å se litt på pinterest på preppy style og classic style. Jeg er selv ganske så preppy og klassisk i klesstilen. Finner masse inspirasjon av å søke litt der.

Kjøp kvalitet og klær i rene snitt. Selv bruker jeg fremdeles klær jeg kjøpte som 17 åring.

http://www.pinterest.com/search/pins/?q=classic%20style&rs=ac&len=7

http://www.pinterest.com/search/pins/?q=preppy%20style&rs=ac&len=12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten trenger ikke uggs bare være forbholdt fjortiser, det kommer jo litt an på hvordan det kombineres.

Anonymous poster hash: 9aaa1...beb

Jo, de er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk instagram/andre sider og søk rundt etter inspirasjon, du må nesten prøve deg frem og finne hva du liker og hva som er din stil. Kanskje det er en kombinasjon av classy og noe annet? Tar litt tid å finne ut hva slags stil man har og gjøre den gjennomført, men det viktigste hele tiden er at du liker det du har på deg. Jeg går selv på vgs og bruker skjørt nesten hver dag, handler bare om å klare å gjøre det hverdagslig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Invester i en klassisk jakke/kåpe og sko

*Kjøp basisplagg som er enkle, tidløse og passer til det meste

*Lag en look book (Pintrest, Instagram er fine steder å lete) med inspirasjonsbilder og ta utgangspunkt i det du liker.

Jeg har nok det mange vil kalle en klassisk stil, men jeg blander det gjerne med litt mer rocka elementer. Så, selv om du vil bli mer klassisk betyr ikke det at du nødvendigvis må kvitte deg med hele klesskapet. Ikke glem sminke og hår - det har mye å si for helhetsinntrykket.

Endret av Ariana
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Ta omleggingen over tid, TS.

Vi snakker om over årene fra der du er nå og frem til du er ferdig studert og skal ut i jobb.

Å bytte hele garderoben er både tull og det er dyrt.

Miks inn plaggene ett og ett ettersom årene går.

Når du trenger noe nytt så kjøper du ett klassisk plagg som varer.. isteden for 4 topper fra Gina Tricot.

Da vil din egen vri på den klassiske stilen komme med din egen utvikling :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Invester i en klassisk jakke/kåpe og sko

*Kjøp basisplagg som er enkle, tidløse og passer til det meste

*Lag en look book (Pintrest, Instagram er fine steder å lete) med inspirasjonsbilder og ta utgangspunkt i det du liker.

Jeg har nok det mange vil kalle en klassisk stil, men jeg blander det gjerne med litt mer rocka elementer. Så, selv om du vil bli mer klassisk betyr ikke det at du nødvendigvis må kvitte deg med hele klesskapet. Ikke glem sminke og hår - det har mye å si for helhetsinntrykket.

Enig i alt over her, men vil også legge til at det er verdt å investere i:

* En pen klassisk veske dersom du har dager som gjør at du ikke må ha med deg massevis av bøker/pc et. Det gjør også mye for helheten.

*Enkle og tidløse smykker (halskjeder, ørepynt, ringer, armbånd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan dere legge til konkrette linker til nettbutikker og plag?



Anonymous poster hash: 5f217...90d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mango er etter min mening en butikk med ekstremt kjedelige klær- nesten så jeg synes noe av det blir litt kjerring. Selvfølgelig kan de fortsatt ha fine plagg her og der men de har tapt seg.

Forresten trenger ikke uggs bare være forbholdt fjortiser, det kommer jo litt an på hvordan det kombineres.

Anonymous poster hash: 9aaa1...beb

Uenig, synes man kan finne mange fine plagg på Mango, jeg. Jeg er 19 og har overhodet ikke kjerringklær, men har flere plagg fra Mango.

Anonymous poster hash: 998c5...66e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Kan dere legge til konkrette linker til nettbutikker og plag?

Anonymous poster hash: 5f217...90d

Selvsagt, men prisklassen er en sak for seg, så ikke kast deg på og kjøp inn... ta dette som innspill til typiske plagg og ikke som en fasit på hvilke plagg du må kjøpe... for da går du konk.

En klassisk blazer kommer alltid godt med.

Denne er i ull og kashmir, Band of Outsiders

WO7BBL820002CRM_1_large.jpg

En silkebluse som kanskje er litt kjedelig, men jeg har plagg fra Trager Delaney og vil mene de er verd den prisen de har.

Denne er rød, men farver og snitt velger du ut ifra hvilke farver og hvilket snitt du selv kler.

WOU7A7830002RED_1_large.jpg

Kombineres med et helt enkelt blyantskjørt som dette sorte m/ stretch fra DVF

WOBL2P830004BLK_1_large.jpg

Nå har jeg raskt, som ren inspirasjon, plukket noen for deg klassiske og veldig kjedelige plagg fra min leverandør i London.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sort, hvitt og marine er farger som går igjen i det klassiske.

Det stemmer, samme med beige og grått.

Anonymous poster hash: a72c2...85c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, de er det.

For noen av oss som får vondt i beina av å gå med støvletter er UGGs det beste siden de er varme og flate.

At folk dømmer en for det sier mer om dem.

Anonymous poster hash: a9be7...365

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...