Gjest ms_kwang Skrevet 4. januar 2014 #1 Skrevet 4. januar 2014 Ja altså nå skal jo jeg til Sør Korea i sommer.. Så da lurte jeg på om Spendon Gavekort kan brukes i Asia? Da min forrige tur til Seoul så funket ikke mitt kort der nede, så måtte gå fysisk til en bank å få penger ut, noe som er utrolig tungt og er ikke så gøy å gå rundt med 300-400'000won i lomma heller (300-400dollar) Nå har jeg ett nytt kort men er så utrolig redd for at kortet ikke funker. Kan jo kanskje høre med banken om de har noe typo debitkort..(Kreditt kort har jeg ikke...og har ikke tenkt å skaffe meg det heller!da jeg er altfor glad i å bruke penger da ville jeg isåfall klippet det i stykker med engang jeg tråkker på norsk jord igjen xD) Men tenkte å kjøpe ett par spendon gavekort på rundt 500kr pr stk, ikke mange, men bare for å ha krise penger..eller er det da bedre å bare ha ekstra penger på hånd? =/ Jeg er sååå nervøs xD
floppesopp Skrevet 5. januar 2014 #3 Skrevet 5. januar 2014 Dersom regionssperre er fjernet og du har visa electron/classic skal du ikke ha noe problem med å ta ut penger Jeg pleier alltid å ta ut penger når jeg reiser uansett. I Korea er det ikke så vanlig å bruke kort heller, det er jo som regel kontanter som brukes (behovet for den nye 50 000 won lappen tyder jo på det), så det er egentlig like greit, og da slipper du å betale for å dra kortet. Dessuten trenger du jo ikke gå rundt med alt i lomma, du kan legge mesteparten på hotellrommet/i safen, og ta med deg det du trenger om dagen.
Gjest ms_kwang Skrevet 9. januar 2014 #4 Skrevet 9. januar 2014 (endret) Dersom regionssperre er fjernet og du har visa electron/classic skal du ikke ha noe problem med å ta ut penger Jeg pleier alltid å ta ut penger når jeg reiser uansett. I Korea er det ikke så vanlig å bruke kort heller, det er jo som regel kontanter som brukes (behovet for den nye 50 000 won lappen tyder jo på det), så det er egentlig like greit, og da slipper du å betale for å dra kortet. Dessuten trenger du jo ikke gå rundt med alt i lomma, du kan legge mesteparten på hotellrommet/i safen, og ta med deg det du trenger om dagen. Hehe vet det Nei tror stripa var av magnetisert, for hadde ingen sperrer på det, var ett vanlig visakort..Men det gikk heller ikke å ta ut penger i minibank heller o.o Kortet ble bare spyttet ut >.< Er jo veldig redd for at dette skjer igjen Men kortet jeg brukte var vel ett par år gammelt i tillegg, da jeg var der i 2012 (tror jeg) og samme kort går ut i år xD *Edit det fungerer i Norge og ellers i f.eks england og tyskland..men ikke i Korea o.o Kan være pga av chipen -.- Endret 9. januar 2014 av ms_kwang
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå