Gå til innhold

Hva legger du i uttrykket " En mann uten motor"?


Gjest Jon Are

Anbefalte innlegg

Gjest Jon Are

Her forleden fikk jeg besøk av en kammerat. Han er ikke av den typen som tar initiativ til noe. Vil helst sitte i stolen og bli servert kaffe og kaker. Ikke beveger han seg mye på fritiden heller. Han har nok med barna som han har annenhver uke. Han sitter bare der, og det virker ikke som han er interessert i noe som har med bevegelse eller natur å gjøre. Dette fortalte jeg han, og jeg sa han var rett og slett en mann uten motor. Med god grunn følte jeg selv. Han trenger å våkne litt opp på dette. Uansett, dette fikk han til å fyre seg opp , og han ramset opp masse politiske saker som han ifølge han selv brant for.

Å være interessert i politikk, kunst og littaratur har ingenting med motor å gjøre mente jeg. Det har med å få ræva si opp av stolen og gjøre noe fysisk. Steminingen ble nokså dårlig, og han gikk etter en stund. Vi ble ikke direkte uvenner, men jeg kjenner jeg ble nokså irritert. Hvordan er det mulig å ikke forstå dette?

Hva legger du i uttrykket " en mann uten motor"?

Med hilsen fra:

Jon Are

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner ikke at du har venner igjen, så drittsekk du er mot de alle.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Jeg skjønner ikke at du har venner igjen, så drittsekk du er mot de alle.

Han kan ikke ha mange igjen i alle fall :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer på det å gi og ta. Menn som bare tar og ikke gir har ingen motor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo helt umulig. Fullstendig blottet for sosiale antenner og uvennlig og uhyggelig mot alt du møter av mennesker.



Anonymous poster hash: fb69d...55f
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her forleden fikk jeg besøk av en kammerat. Han er ikke av den typen som tar initiativ til noe. Vil helst sitte i stolen og bli servert kaffe og kaker. Ikke beveger han seg mye på fritiden heller. Han har nok med barna som han har annenhver uke. Han sitter bare der, og det virker ikke som han er interessert i noe som har med bevegelse eller natur å gjøre. Dette fortalte jeg han, og jeg sa han var rett og slett en mann uten motor. Med god grunn følte jeg selv. Han trenger å våkne litt opp på dette. Uansett, dette fikk han til å fyre seg opp , og han ramset opp masse politiske saker som han ifølge han selv brant for.

Å være interessert i politikk, kunst og littaratur har ingenting med motor å gjøre mente jeg. Det har med å få ræva si opp av stolen og gjøre noe fysisk. Steminingen ble nokså dårlig, og han gikk etter en stund. Vi ble ikke direkte uvenner, men jeg kjenner jeg ble nokså irritert. Hvordan er det mulig å ikke forstå dette?

Hva legger du i uttrykket " en mann uten motor"?

Med hilsen fra:

Jon Are

Er han kjæresten din?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta

Jeg har aldri hørt det uttrykket før.

Er det et mye brukt uttrykk eller har du funnet på det selv?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spirula

Hva legger du i uttrykket " en mann uten motor"?

Med hilsen fra:

Jon Are

Jeg har ikke hørt dette uttrykket før, men ut i fra ordenes generelle betydning ville jeg tolket det som en mann uten driv, uten initiativ, og uten engasjement.

Jeg ville ikke tolket det som fysisk inaktiv, slik du ut i fra din forklaring mente å si.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hørt dette uttrykket før, men ut i fra ordenes generelle betydning ville jeg tolket det som en mann uten driv, uten initiativ, og uten engasjement.

Jeg ville ikke tolket det som fysisk inaktiv, slik du ut i fra din forklaring mente å si.

Omtrent ordrett det jeg skulle til å skrive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Are

Jeg har ikke hørt dette uttrykket før, men ut i fra ordenes generelle betydning ville jeg tolket det som en mann uten driv, uten initiativ, og uten engasjement.

Jeg ville ikke tolket det som fysisk inaktiv, slik du ut i fra din forklaring mente å si.

Er han kjæresten din?

Javel , så det å sitte med en kunstbok eller gå på noen politiske møter kvalifiserer for å bli betegnet som en fyr med motor. Jeg er veldig uenig i dette. Med motor mener jeg en som kommer seg opp på beina, går seg en tur, klipper gresset , deltar på fysiske akiviteter osv.

Jeg ser ikke noe galt i å fortelle vennene mine hva de bør jobbe med. I dette tilfellet følte jeg at det virkelig var på sin plass. Han er en fyr som kan tilbrine hele ettermiddagen forran tv, det er ikke sunt. Det må jeg fortelle han som en GOD venn.Synes ikke det var fekt i det hele tatt. Det er dere som er feige og bare jatter med. Sånt gjør meg kvalm iallefall

Og nei, han er ikke kjæresten min. Er ikke homofil eller bifil for den saks skyld.

Med hilsen fra :

Jon Are

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Javel , så det å sitte med en kunstbok eller gå på noen politiske møter kvalifiserer for å bli betegnet som en fyr med motor. Jeg er veldig uenig i dette. Med motor mener jeg en som kommer seg opp på beina, går seg en tur, klipper gresset , deltar på fysiske akiviteter osv.

Jeg ser ikke noe galt i å fortelle vennene mine hva de bør jobbe med. I dette tilfellet følte jeg at det virkelig var på sin plass. Han er en fyr som kan tilbrine hele ettermiddagen forran tv, det er ikke sunt. Det må jeg fortelle han som en GOD venn.Synes ikke det var fekt i det hele tatt. Det er dere som er feige og bare jatter med. Sånt gjør meg kvalm iallefall

Og nei, han er ikke kjæresten min. Er ikke homofil eller bifil for den saks skyld.

Med hilsen fra :

Jon Are

Jeg tror du må skaffe deg nye venner, alle blir jo sure på deg bare fordi du er en GOD venn.

Anonymous poster hash: ea261...9e3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spirula

Javel , så det å sitte med en kunstbok eller gå på noen politiske møter kvalifiserer for å bli betegnet som en fyr med motor. Jeg er veldig uenig i dette. Med motor mener jeg en som kommer seg opp på beina, går seg en tur, klipper gresset , deltar på fysiske akiviteter osv.

Jeg ser ikke noe galt i å fortelle vennene mine hva de bør jobbe med. I dette tilfellet følte jeg at det virkelig var på sin plass. Han er en fyr som kan tilbrine hele ettermiddagen forran tv, det er ikke sunt. Det må jeg fortelle han som en GOD venn.Synes ikke det var fekt i det hele tatt. Det er dere som er feige og bare jatter med. Sånt gjør meg kvalm iallefall

Med hilsen fra :

Jon Are

Du blir sur for at jeg at jeg mener du formulerte deg uheldig, og at du ikke fikk fram poenget ditt med det du sa, og går til personangrep på meg?

Jeg begynner å skjønne hvorfor vennen din ble sur!

Endret av Spirula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Are

Du blir sur for at jeg at jeg mener du formulerte deg uheldig, og at du ikke fikk fram poenget ditt med det du sa, og går til personangrep på meg?

Jeg begynner å skjønne hvorfor vennen din ble sur!

Jeg sa jo akkurat det jeg mente. Det er klart at vennen min ble sur. Det er jo ikke så artig å høre sannheten. Han bør jo komme seg opp av sofaen og begynne å bruke kroppen sin. Han kommer nok til å skjønne at jeg sa dette fordi jeg bryr meg om han i motsetning til de andre kompisene som bare jatter med.

Med hilsen fra:

Jon Are

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke noe galt i å bry seg om vennene sine, selvsagt, men du bør nok vurdere hvordan du formulerer deg når du legger frem slike meninger. Inviter ham med ut på tur i marka f.eks., eller spør om dere kan trene sammen, og lignende. Si eventuelt at du bekymrer deg for helsa hans. Å ramse opp alt man mener er galt med noen fører sjelden til god respons.

Vil han ikke så er det ikke opp til deg å mase, det eneste du oppnår med det er at han blir sur og kutter deg ut. Du bestemmer ikke over hans livsstil. Kan du ikke akseptere det så er det ditt problem, ikke hans, og da får du i så fall finne deg venner du trives bedre med.



Anonymous poster hash: 439bd...96a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spirula

Jeg sa jo akkurat det jeg mente. Det er klart at vennen min ble sur. Det er jo ikke så artig å høre sannheten. Han bør jo komme seg opp av sofaen og begynne å bruke kroppen sin. Han kommer nok til å skjønne at jeg sa dette fordi jeg bryr meg om han i motsetning til de andre kompisene som bare jatter med.

Med hilsen fra:

Jon Are

Så årsaken til at du ble sur, og gikk til personangrep på meg, da jeg sa meningen min om din formulering, var du du ikke tålte å høre sannheten?

(Jeg minner om at du sa at jeg er feig, jatter med vennene mine, og at jeg gjør deg kvalm, bare fordi jeg sa at jeg ikke oppfattet det du sa på måten du mente det skulle oppfattes)

Du bør lære deg å kommunisere på en annen måte!

Det er ikke hva du sier som er problemet, for jeg skjønner at du bryr deg om vennene dine, men hvordan du sier ting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Hva legger du i uttrykket " en mann uten motor"?

Med hilsen fra:

Jon Are

Jeg har ikke hørt dette uttrykket før, men tenker at det som menes er at man ikke viser initiativ, ikke har tiltak til noe, ikke gjør noe aktivt.

Tilføyelse: Jeg er visst sløv, ser at tråden er et par dager gammel og at andre har skrevet det samme som meg.

Endret av Arabella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...