AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #1 Skrevet 3. januar 2014 Jeg lurer på noe. Jeg er invitert i et forlovelsesselskap, noe jeg aldri har vært på før. Den kommende bruden er en barndomsvenninne av meg. Hennes familie er venner med min familie, og hele min familie (mine foreldre &søsken) var i hennes konfirmasjon (vi måtte kjøre i flere timer for å komme dit). Periodevis i livet mitt har jeg sett hennes foreldre flere ganger enn mine pga den geografiske avstanden til mine. Etter hvert som at vi har blitt eldre har vi fått svært ulike interesser i livet, men om hun hadde trengt min hjelp til noe så hadde jeg trådt til på kort varsel så sant jeg kunne, og jeg er ganske sikker på at det hadde vært slik omvendt også. Spørsmålet mitt er om jeg bør ta med en forlovelsespresang? Hun var invitert da jeg og min mann giftet oss, men kunne desverre ikke komme da. Neste gang vi møttes fikk vi en diger orkidé (type 3 ganger så stor som de vanligste største man pleier å se i butikkene). En av mine tanter kommenterte en annen gang uoppfordret at den sikkert var verd nærmere 1000 kr. Jeg ønsker ikke å komme tomhendt til feiringen, men aner ikke hvilken prisklasse jeg skal legge meg opp til. Jeg vet jo ikke om jeg blir invitert i bryllup eller utdrikningslag. Så er jeg usikker på hva som er passende å gi. Har tenkt på at en samlivsbok kanskje kunne vært noe, men den bør være på engelsk da brudgommen ikke er norsk. Jeg finner nada av det i fysiske bokhandlere, kun på nett. Kan det være en idé å gi dem noe sett fra Rosendahl? Jeg tror ikke vinglass eller vin er noe aktuelt. Har dere forslag? Anonymous poster hash: b6f84...517
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #2 Skrevet 3. januar 2014 Hadde kjøpt en flaske vin og så heller en større gave til bryllupet. Anonymous poster hash: 5cda5...dc1 4
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2014 #3 Skrevet 4. januar 2014 Hadde kjøpt en flaske vin og så heller en større gave til bryllupet.Anonymous poster hash: 5cda5...dc1 Leste du siste delen av innlegget mitt? ts Anonymous poster hash: b6f84...517
skruf Skrevet 4. januar 2014 #4 Skrevet 4. januar 2014 Er det lenge til du skal i forlovelsesselskap? Hvis du har litt tid på deg så kan du (eller noen andre som kan strikke) strikke kjærestevotter, eller kjøpe de da:) Ga bort et sånt par med selbumønster i et bryllup selv, og den gaven ble godt mottatt:) http://epla.no/handlaget/produkter/13262/
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2014 #5 Skrevet 4. januar 2014 Er det lenge til du skal i forlovelsesselskap? Hvis du har litt tid på deg så kan du (eller noen andre som kan strikke) strikke kjærestevotter, eller kjøpe de da:) Ga bort et sånt par med selbumønster i et bryllup selv, og den gaven ble godt mottatt:) http://epla.no/handlaget/produkter/13262/ Jeg er ikke så flink til å strikke selv, men det var et veldig godt tips! Tusen takk, Pomperipossa! Anonymous poster hash: b6f84...517
skruf Skrevet 4. januar 2014 #6 Skrevet 4. januar 2014 Jeg er ikke så flink til å strikke selv, men det var et veldig godt tips! Tusen takk, Pomperipossa! Anonymous poster hash: b6f84...517 Bare hyggelig:) De vottene på Epla koster ikke så masse heller, også er det skikkelig koselig med kjærestevotter:)
Wonderbitch Skrevet 4. januar 2014 #7 Skrevet 4. januar 2014 Siden hun ble invitertig ditt bryllup er det vel ganske sannsynlig at du blir invitert i hennes også? Ellers hadde det jo vært litt frekt? Og det virker jo som dere er veldig gode venner selvom dere ikke er sammen så mye lenger:-)
Molte Skrevet 4. januar 2014 #8 Skrevet 4. januar 2014 (endret) Leste du siste delen av innlegget mitt? ts Anonymous poster hash: b6f84...517 Du kan jo alltids kjøpe en bryllupsgave hvis du ikke blir invitert i bryllup også. Me har villet bare gitt en liten ting nå og heller en dyrerer ting senere. Har du et font bilde av de to ilag? Kjøp ei fin ramme og ramme inn? Drikekr de ikke vin, siden vin ikke var en god ide å kjøpe? Endret 4. januar 2014 av Molte
NumberSix Skrevet 4. januar 2014 #9 Skrevet 4. januar 2014 Jeg ser det som svært sannsynlig at du blir invitert i bryllupet siden dere har hatt god kontakt gjennom oppveksten, og hun var invitert i ditt bryllup. Derfor tenker jeg at det er bedre å ta med ei flaske vin, som noen har foreslått, og heller kjøpe noe større til bryllupet. Og blir du ikke invitert da så kan du uansett kjøpe noe dyrere til den anledningen
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2014 #10 Skrevet 4. januar 2014 Jeg ser det som svært sannsynlig at du blir invitert i bryllupet siden dere har hatt god kontakt gjennom oppveksten, og hun var invitert i ditt bryllup. Derfor tenker jeg at det er bedre å ta med ei flaske vin, som noen har foreslått, og heller kjøpe noe større til bryllupet. Og blir du ikke invitert da så kan du uansett kjøpe noe dyrere til den anledningen Enig.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2014 #11 Skrevet 4. januar 2014 Siden hun ble invitertig ditt bryllup er det vel ganske sannsynlig at du blir invitert i hennes også? Ellers hadde det jo vært litt frekt? Og det virker jo som dere er veldig gode venner selvom dere ikke er sammen så mye lenger:-) Vi er absolutt gode venner. Det eneste problemet de siste årene har vært den geografiske avstanden mellom oss (har bodd på hver våre kontinent, blant annet). ts Anonymous poster hash: b6f84...517
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2014 #12 Skrevet 4. januar 2014 Du kan jo alltids kjøpe en bryllupsgave hvis du ikke blir invitert i bryllup også. Me har villet bare gitt en liten ting nå og heller en dyrerer ting senere. Har du et font bilde av de to ilag? Kjøp ei fin ramme og ramme inn? Drikekr de ikke vin, siden vin ikke var en god ide å kjøpe? Det kan hende jeg har et barndomsbilde av oss som jeg kan bruke. Merker jeg må bli flinkere til å bruke kameraet på mobilen i hverdagen når jeg treffer folk. Jeg har aldri sett en vinflaske hjemme hos dem. Anonymous poster hash: b6f84...517
Gjest Hinkelpinkel Skrevet 4. januar 2014 #13 Skrevet 4. januar 2014 Hadde nok kjøpt noko lite til ho for ein ca 200-300 kroner. Rosendahl fungerer sikkert kjempefint Berre kjøp det hos ein kjedebutikk slik at ho kan bytte det viss ho ønsker
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2014 #14 Skrevet 4. januar 2014 Hadde nok kjøpt noko lite til ho for ein ca 200-300 kroner. Rosendahl fungerer sikkert kjempefint Berre kjøp det hos ein kjedebutikk slik at ho kan bytte det viss ho ønsker Rosendahl er jo det samme uansett hvor man kjøper det. Så lenge originalforpakningen er uåpnet trodde jeg det var lett å bytte slikt. Har lignende erfaringer med kjente bestikk i det minste. ts Anonymous poster hash: b6f84...517
Gjest Hinkelpinkel Skrevet 4. januar 2014 #15 Skrevet 4. januar 2014 Veldig få butikker som tar imot noko uten byttelapp..
Gjest Hjertesukk Skrevet 17. februar 2014 #16 Skrevet 17. februar 2014 Jeg ville tatt med en bukett blomster, og heller gitt en større gave til bryllupet!
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #17 Skrevet 18. februar 2014 Jeg også tenker blomster eller noe annet lite - mer som en vertskapgave. Feks sjokolade, god matolje.. En sånn bok er kanskje ikke så dumt, hvis den ikke blir veldig dyr. Tror neppe brudeparet forventer gaver til både forlovelse og bryllup, det er i så fall litt drøyt. Men vet du noe mer om selskapet? Hvor skal det være? Hvem kommer? Blir det servert mat og drikke? Anonymous poster hash: f5898...d04
Athene Skrevet 18. februar 2014 #18 Skrevet 18. februar 2014 Jeg tenker en fin flaske vin eller champagne, eller blomster. Sistnevnte er imidlertid noe man ofte får mye av på slike dager, og som kan være utfordrende å oppbevare. Uansett type selskap er det jo vanlig å ta med seg en oppmerksomhet når man er gjest. Men en dyr gave er forbeholdt bryllup, dåp, runde dager og den type ting. Unngå innrammet bilde... Jeg har flere slike liggende i en eske i boden, og det samme gjelder de fleste i vennegjengen. Mange har ikke bilder på veggen, og de fleste som har det foretrekker som regel å velge både motiv og ramme selv. 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #19 Skrevet 18. februar 2014 Jeg tenker en fin flaske vin eller champagne, eller blomster. Sistnevnte er imidlertid noe man ofte får mye av på slike dager, og som kan være utfordrende å oppbevare. Uansett type selskap er det jo vanlig å ta med seg en oppmerksomhet når man er gjest. Men en dyr gave er forbeholdt bryllup, dåp, runde dager og den type ting. Unngå innrammet bilde... Jeg har flere slike liggende i en eske i boden, og det samme gjelder de fleste i vennegjengen. Mange har ikke bilder på veggen, og de fleste som har det foretrekker som regel å velge både motiv og ramme selv. TS sier : "Jeg tror ikke vinglass eller vin er noe aktuelt." Les innlegget da Anonymous poster hash: f5898...d04
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2014 #20 Skrevet 20. februar 2014 Ikke annen gave enn vanlig vertskapspresang. Fun fact: forlovelsesselskap er tradisjonelt et helt vanlig middagsselskap til å begynne med, så blir forlovelsen annonsert under middagen. Derfor er det heller ikke vanlig med gave, fordi gjester i et forlovelsesselskap ikke vet at det er det de skal i. Anonymous poster hash: 893fc...443 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå