oslotur Skrevet 3. januar 2014 #1 Skrevet 3. januar 2014 Hei. Jeg er en mann som begynner å miste håret i en alder av 20. Det er ganske ille nå og jeg må bruke lang tid på å dekke til de områdene på hodet som det ikke er hår på. Jeg søker en del på nettet for å finne ut av hva årsaken kan være, og en av teoriene jeg kom over er at det kan være at hormonene mine (testosteron og estrogen) er i ubalanse. Det jeg lurer på er hvis disse hormonene er i ubalanse er det akkurat det samme som lavt eller høyt stoffskifte, rett og slett at skjoldbruskskjertelen er i ubalanse? jeg kunne ikke finne svar på dette noen steder. For jeg har tatt blodprøve tidligere og resultatet viser at jeg har hverken lavt eller høyt stoffskifte, så det er nok ikke årsaken. Hadde også vært utrolig flott om det er eventuelt andre menn her som går igjennom det samme.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #2 Skrevet 3. januar 2014 Nei, det er ikke det samme, altså dette har ingenting med skjoldbrukskjertelen å gjøre. Du kan prøve en spray du får reseptfritt på apoteket (recrea forte) + silikonfri shampoo. Anonymous poster hash: 1e306...b57
Teeny Skrevet 3. januar 2014 #3 Skrevet 3. januar 2014 Vitaminmangel? Kan jo teste deg for b12 osv. Kjente en med dårlig næringsopptak som fikk hårtap.
Teeny Skrevet 3. januar 2014 #4 Skrevet 3. januar 2014 Hårtap hos menn er arvelig. Noen menn i familien din som mistet håret? Tror det ofte er relatert til menn på mors side etter hva jeg har hørt. Kjente også en fyr som ble tynn i håret i 20-årene.
wish177 Skrevet 9. juni 2015 #5 Skrevet 9. juni 2015 Hei. Jeg er en mann som begynner å miste håret i en alder av 20. Det er ganske ille nå og jeg må bruke lang tid på å dekke til de områdene på hodet som det ikke er hår på. Jeg søker en del på nettet for å finne ut av hva årsaken kan være, og en av teoriene jeg kom over er at det kan være at hormonene mine (testosteron og estrogen) er i ubalanse. Det jeg lurer på er hvis disse hormonene er i ubalanse er det akkurat det samme som lavt eller høyt stoffskifte, rett og slett at skjoldbruskskjertelen er i ubalanse? jeg kunne ikke finne svar på dette noen steder. For jeg har tatt blodprøve tidligere og resultatet viser at jeg har hverken lavt eller høyt stoffskifte, så det er nok ikke årsaken. Hadde også vært utrolig flott om det er eventuelt andre menn her som går igjennom det samme. Det har noe med at hormonene som øker og begynner å kvæle hår roten, du må finne noe tableter som kan redusere hormon nivået . Hørt at saw palmetto, priorin og hvetegress er mest effektiv mot disse, har selv same problemet, jeg er jo ganske hårete, men jeg vet det er en mulighet for meg å stoppe dette.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #6 Skrevet 9. juni 2015 Samboeren min er 22 og har hårtap. Ikke fortvil. Det går bra Anonymous poster hash: 8851e...987
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå