Lillie Skrevet 2. januar 2014 #1 Skrevet 2. januar 2014 (endret) Noen som har vært i New York som har noen gode shoppingtips? Jeg har fått med meg at Macy's ofte blir nevnt. Flere butikker eller kjøpesentre verdt å besøke? Er mest interessert i klær, type kjoler, sportsklær (og sko), vanlige topper/gensere og dongeribukser (er Levi's billigere der borte kanskje?) I tillegg til klær tenkte jeg å kjøpe litt sminke, hudprodukter og hårprodukter (noe jeg stort sett bare kjøper når jeg er ute og reiser). Gode råd mottas med takk Jeg drar om et par måneder, og gleder meg masse! edit: skrivefeil Endret 2. januar 2014 av Lillie
Marie90 Skrevet 2. januar 2014 #2 Skrevet 2. januar 2014 Soho-området For litt dyrere ting er det selvsagt Saks og Neiman Marcus, men jeg synes uansett det er hyggeligere å gå fra butikk til butikk. Gatene i Soho, Greenwich Village og Chelsea er også mye hyggeligere enn Upper East Side.
Gjest Citronella Skrevet 2. januar 2014 #3 Skrevet 2. januar 2014 Macys er ok, men jeg synes senteret er rotete og uoversiktelig. Manhattan Mall er helt ok, og her finner du og en Victoria Secret. Century 21 er også like oppe i gata. Blommingdales er meget bra, men litt mer i øvre prisklasse. En outlet kan også anbefales, men sett av en hel dag. Sephora for sminke og sånt. Ellers synes jeg det kryr av skobutikker, gjerne over flere etasjer. Det ligger i allefall en diger ikke så langt unna Macys, men jeg husker ikke navn. Men ikke lange sprettet unna Madison Square Garden. Anbefaler også å komme deg ut av Upper East Side. Flatiron, Soho og Chelsea er gode tips!
Anglofil Skrevet 2. januar 2014 #4 Skrevet 2. januar 2014 (endret) Noe av det artigste jeg gjorde i New York var å dra på noe som kalles for en Diva Trek Tour. Konseptet er genialt og veldig gøy: en kvinne som har jobbet som en såkalt showroom-modell tar deg med rundt i NYs Garment District, hvor man får besøke slike showrooms og handle klær. Poenget er, man får møte designere, og man får kjøpe klær til halvparten av prisen av hva butikkene får, nettopp fordi man kan forhandle seg til en pris. F.eks kjøpte jeg meg en jakke som egentlig koster 600 dollar. Den kjøpte jeg for 100 dollar. Dette fordi man ikke har mellomledd, man kjøper direkte fra designeren. For alle shoppinggale er dette en super tur, og damen som leder an er utrolig flink. Hun har mange kontakter og legger opp turene etter hvordan gruppa er sammensatt. Hvis det viser seg at gruppa liker bedre sko enn klær, prøver hun å lede an til showrooms som selger mest sko, osv. Dette er artig, spesielt fordi man får se en side av New York mange kanskje aldri får se. Anbefales, mange skatter å finne! Mvh Yvonne Endret 2. januar 2014 av Yvonne
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2014 #5 Skrevet 2. januar 2014 Jeg tok en ettermiddag på Woodbury Common Premium Outlet, og fikk shoppet mye der (i tillegg til på Macys osv)Anonymous poster hash: dea64...153
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå