Gå til innhold

Andebryst

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet noen om en forrett og dessert som passer til andebryst? :)

Anonymous poster hash: d43fb...7f5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Avhenger litt av hvor mektig anderetten er. Hvis ikke mektig, hva med en kremet suppe til forrett? Dessert kan være så mangt, smuldrepai med is eller is med varme bær f.eks.

Anonymous poster hash: 53124...eec

Skrevet

And er godt OG mektig. Mye fett.

Jeg ville laget noe veldig lett og "grønt" til forrett. En liten salat med skalldyr kanskje eller den klassiske asparges surret med spekeskinke. Synes ikke nødvendigvis forreten trenger å passe til hovedretten, annet enn at den ikke er for mektig når hovedretten er såpass kraftig.

Til dessert ville jeg valgt noe friskt, som bær! Gjerne kombinert med is og sjokolade. Eller hva med en rask sorbet av skogsbær? Kjøp frosne bær og kjør dem raskt med bittelitt sukker/melis og en skvis sitron i blender. Frys og server.

Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Syrlig dessert etter såpass mekitg mat som and er supert.

Det renser opp i munnen og fylles ikke opp i maven slik som en mektig dessert ville gjøre.

Støtter altså Lea2 sitt utkerkede forslag.

Til forrett kan man for eksempel bruke kamchatka krabbe (kongekrabbe) med litt blandet salat (rød ekeblad, frisk spinat, hodesalat eller crispi og ruccola), noen pinjekjerner og en viniagrette.

Endret av Lille-pus
AnonymBruker
Skrevet

For å kunne svare på spørsmålet ditt, TS, er det essensielt å vite når på året middagen skal serveres (pga hva som er i sesong) og hvilket tilbehør du skal ha til andebrystet.

Anonymous poster hash: 84b76...ede
AnonymBruker
Skrevet

Takk for alle tips hittil!

Det skal serveres nå i løpet av januar:) Men jeg vil gjerne ha tips til alle årstider, hvis jeg vil lage til en senere anledning også.

Anonymous poster hash: d43fb...7f5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...