Gå til innhold

Male gammelt vinylgulv?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har et forferdelig vinylgulv på badet i brunt 70-talls mønster som jeg gjerne vil bli kvitt. Veggene er standard baderomsplater med et marmoraktig mønster. Kan helt fint tåle veggene, men i kombinasjon med gulvet får jeg neller av å gå inn dit.

Tenkte å male gulvet, jeg har søkt litt på nett og ser at det skal gå å gjøre dette med enten vinylmaling eller epoxy maling.

Noen som har erfaringer og dele?

Anonymous poster hash: c40f1...83d
AnonymBruker
Skrevet

Du må velge sterk gulvmaling for våtrom.

Anonymous poster hash: e50ec...9f1
AnonymBruker
Skrevet

Du må velge sterk gulvmaling for våtrom.

Anonymous poster hash: e50ec...9f1

Takk for tips :) Vet du noen merker som er gode?

Skrevet

Har ikke malt gulv i våtrom men på et soverom/garderoberom. Kjøpte gulvmaling og rensemiddel til å bruke først på obs bygg (husker ikke merke). Resultatet ble supert og jeg er overrasket over at det ikke har blitt striper og hakk i det enda. Eneste tips jeg har er at malingen bør få tørke i bortimot en uke før man "belaster" gulvet igjen ( står kun 24timer på malingsspannet )

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke malt gulv i våtrom men på et soverom/garderoberom. Kjøpte gulvmaling og rensemiddel til å bruke først på obs bygg (husker ikke merke). Resultatet ble supert og jeg er overrasket over at det ikke har blitt striper og hakk i det enda. Eneste tips jeg har er at malingen bør få tørke i bortimot en uke før man "belaster" gulvet igjen ( står kun 24timer på malingsspannet )

Takk for tips :) Brukte du pussepapir før du malte? Husker du pris?

Skrevet

Takk for tips :) Brukte du pussepapir før du malte? Husker du pris?

Vasket bare med den rensen først. Betalte vel rundt 500kr for 3liter maling og 1liter gulvrens.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vasket bare med den rensen først. Betalte vel rundt 500kr for 3liter maling og 1liter gulvrens.

Takk takk, da blir det maling på meg i helga :)

Skrevet

Takk takk, da blir det maling på meg i helga :)

Lykke til :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har brukt trestjerners gulvmaling i gangen med godt resultat. Rens av samme merke.

Anonymous poster hash: 14187...b3a
Skrevet

Jeg har brukt trestjerners gulvmaling i gangen med godt resultat. Rens av samme merke.

Anonymous poster hash: 14187...b3a

Var det den het ja. Samme jeg har brukt :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg malte et linoleumsgulv på kjøkkenet for flere år siden, og det gikk helt fint! Husker ikke hva malingen het, men fikk den anbefalt i malebutikken/fargehandelen. Gulvet er fremdeles blankt og fint.

Et lite tips hvis du trenger gode råd i den type butikker: Prøv å gå dit på formiddagen på vanlige ukedager (selv om du kanskje må ta deg fri fra jobb eller skole). Min erfaring er nemlig at det på kvelder og lørdager ofte jobber mange ekstrahjelper, som ikke har samme kunnskapene som de "gamle gutta". (Ja, jeg diskriminerer vel litt her, men faktum er at denne bransjen er nokså mannsdominert).

Anonymous poster hash: eb347...746

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...