AnonymBruker Skrevet 2. januar 2014 #1 Skrevet 2. januar 2014 Hei.. i ca 4-5 år har jeg brukt p-pille merket Mercilon (har ikke prøvd noen andre) Men jeg lurer litt på om det kan være p-pillene som gjør at jeg har så veldig humørsvingninger.. Lurer derfor på om jeg burde prøve et annet merke? eller er det ikke vits siden de har funket bra i så mange år? Har tenkt til å dra til legen å høre, men hadde satt pris på anbefalinger eller tips fra noen andre også hvis noen vet om noen p-piller som gir mindre kviser og som ikke gir humørsvingninger.. (og helst ikke så stor fare for blodpropp, siden det ligger i familien) Anonymous poster hash: 076ba...e8b
QueenAwesome Skrevet 2. januar 2014 #2 Skrevet 2. januar 2014 (endret) Jeg byttet fra Mercilon til minipillen Cerazette, da jeg reagerte dårlig på hormonene i Mercilon. Med Cerazette kan du ikke velge selv om du vil utsette mensen, men for meg har mensen bare uteblitt helt, så jeg trenger ikke stresse med det, MEN jeg har hørt at det er vanlig å oppleve mellomblødninger på Cerazette. Det er også den pillen med lavest fare for blodpropp. Lykke til, for meg var det veldig riktig å bytte til Cerazette, men vil tro alle reagerer forskjellig på de forskjellige pillene Endret 2. januar 2014 av QueenAwesome
fresia Skrevet 2. januar 2014 #3 Skrevet 2. januar 2014 Mercilon gir betydelig større risiko for blodpropp enn mange andre merker på markedet, så vil absolutt anbefale deg å bytte merke om noen i familien din har hatt blodpropp. legemiddelverket advarer faktisk mot å bruke dette merket! jeg bruker dette merket selv og har blitt advart, men siden det er høyest risiko for blodpropp det første året ved bruk av p-piller og den fungerer så bra for meg (ingen bivirkninger og ingen mens) har jeg ikke tenkt å slutte med det første. men siden du har det i familien ville jeg ikke tatt sjansen!!
secretjane Skrevet 4. januar 2014 #4 Skrevet 4. januar 2014 Jeg gikk først på Mercilon. Ble etterhvert medisinert for migrene (ingen sammenheng med p-pillene) som øker faren for blodpropp, samtidig som det ligger i slekta mi. Ble derfor sterkt rådet til å skifte p-pille og fikk bare velge mellom Loette og Microgynon av helsesøster. Valget falt på Microgynon. Merker jeg har mindre mensensmerter, og nesten ikke humørsvigninger etter jeg byttet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå