Gå til innhold

Bukser for høye mennesker!


Gjest

Anbefalte innlegg

Nå har jeg gått såpass ned i vekt at det strengt tatt er kun turklærne mine som passer, og det er ikke akkurat til alle anledninger! Så da må jeg til innkjøp av klær! Men jeg er høy! 180, og må i de aller fleste tilfeller ha str 34 i lengde på buksene, men jeg syntes det er så få av dette i vanlige butikker så da spør man jo her etter råd og tips :)


Ser dog at Ellos har flere typer bukser i denne lengden, men hvordan er disse? Alt er jo stretch nå om dagen, jeg vil helst ha minst mulig stretch jeg da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Føler med deg! Synes selv det er vanskelig å finne bukser, er 182, og bruker 36 i lengde. Skal jeg ha lange nok bukser bestiller jeg gjerne på nett, fra TopShop eller Long Tall Sally. På Zalando har de også lengre bukser innimellom. Ellers har de av og til jeans med 36 lengde på VeroModa/Only:-)

34 lengde er ganske standard, det finner du i de fleste normale klesbutikker:-)

Min erfaring med buksene fra ellos er at de har en underlig passform (på min kropp i alle fall), alt for løse i livet og rumpa og for trange i lår. Greit at jeg har smale hofter, men lårene er ikke SÅ store i forhold!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Long Tall Sally ville jeg anbefalt. Er liten selv, men har en venninne som bestiller derfra og er veldig fornøyd. Hun er høyere enn deg.



Anonymous poster hash: e8b0c...698
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke butikker har 34? Syntes jeg kun finner 31 og mindre jeg! Buksa jeg brukte før har 34 i benlengde, altså 86 cm, og denne passer greit, men alle bukser jeg finner i normale butikker har jo kortere enn dette og dermed må vel disse være 32. Men hvis de er vanlig med 34 i butikker så er det nok 36 jeg trenger. Vet bare at benlengde 34 er 86 hos Ellos, og det er en grei lengde for meg. MEn varierer vel kanskje på dette også!

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På butikker som Zara, VeroModa, HM, KappAhl, Lindex, Mexx og lignende finner jeg ofte bukser som er nesten lange nok, og antar at de er ca 34 i lengde. Det er store variasjoner mellom ulike buksemodeller, så det krever litt tålmodighet og prøving. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 er litt vanskelig å finne, men har funnet 35-lengde i noen Lee-modeller. Har også et par nudie-bukser som er 34 men som likevel er lange nok for meg som foretrekker 36 :)

Anonymous poster hash: 945c1...9cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får drs innom H&M og sjekke etterpå da! Mente de var akkurat for korte i bootcut modellen! Kommer vel ann på hvor lange man vil ha de også. Mine skal nesten subbe i bakken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De buksene jeg har prøvd på H&M, Cubus og Lindex har ikke vært i nærheten av å være lange nok. For noen år tilbake brukte jeg Long Tall Sally fra Nudie i 34, de var lange nok, og litt tykkere i stoffet, altså ikke sånne tynne stretchbukser som tilnærmet er tights. Ellers er det lurt å hamstre fra Topshop Tall når man er i utlandet. De har det f.eks. i København også!



Anonymous poster hash: c3064...ce7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lang sier man. Ikke høye menneskers bukser, men lange.

Høye og lange bukser...hva høres riktig ut?

Selv kan jeg aldri handle på cubus, eller sånne butikker da 34 som er det lengste - alltid blir for kort.

Denne tråen må jeg følge med på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt fra Ellos i 34 lengde, må se om disse passer. I noen butikker fungerer 34, mens i andre er det for kort igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sverger til Carlings, de har alltid 34.



Anonymous poster hash: ad1db...d69
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen av carlingsene rundt her har boot cut jeans, masse andre jeans i 34 da, men hjelper ikke meg! Får fnatt av stramme bukser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare 173 men synes fortsatt det er vanskelig å finne lange nok bukser. Haha stakkars dere :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 187 cm høy og finner faktisk enkelte bukser på Cubus som er lange nok. Spesielt modellen som heter FRIDAY LONG :) Den er helt rett da, ikke trang, men heller ikke bootcut.

Ellers anbefaler jeg å sjekke ut Dorothy Perkins på nett, britisk nettbutikk, Carlings og de med ekstra lengde hos BikBok, har også de superstrechbuksene, supre, men hvis du ikke liker det så ;p

Dårlige erfaringer med HM, Kappahl, Lindex og Ellos dessverre. Object/Vila kan ha noe innimellom.



Anonymous poster hash: 35148...792
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Replay har et par modeller som ikke er slimfit, og en av butikkene på miinto selger dem til under 500 kr.

De har 34 lengde i de minste str ihvertfall.

Solid stoff, i motsetning til feks HM jeans som mister fasong etter 15 minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lang sier man. Ikke høye menneskers bukser, men lange.

Høye og lange bukser...hva høres riktig ut?

Selv kan jeg aldri handle på cubus, eller sånne butikker da 34 som er det lengste - alltid blir for kort.

Denne tråen må jeg følge med på.

Et par av de lengste og beste buksene jeg har hatt (skikkelig subbeside) var fra Cubus. De ene var flare og den andre bootcut. Jeg er selv "bare" 1.77 men har lange ben og kort overkropp og vil helst ha bukser som er 87-88 cm lang. Jeg har flere bukser fra Ellos men de er akkurat lang nok, ikke deilig subbeside. Synes 34-lengden deres er litt snau.

Og så stusser jeg alltid veldig på hvorfor bukser alltid blir kortere i bena når de bikker over i store størrelser. Alle sånne Plus size bukser går maks opp til 82 cm men som oftest har de 78 eller 80 cm lengde. Tror de at kun små damer er tjukke? Eller tror de at bena krymper synkront med at kroppsstørrelsen øker?

Jeg har omtrent gitt opp bootcut og gått over til slimfit. Da er det ikke så nøye med god lengde.

Anonymous poster hash: 8d8ef...608

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par av de lengste og beste buksene jeg har hatt (skikkelig subbeside) var fra Cubus. De ene var flare og den andre bootcut. Jeg er selv "bare" 1.77 men har lange ben og kort overkropp og vil helst ha bukser som er 87-88 cm lang. Jeg har flere bukser fra Ellos men de er akkurat lang nok, ikke deilig subbeside. Synes 34-lengden deres er litt snau.Og så stusser jeg alltid veldig på hvorfor bukser alltid blir kortere i bena når de bikker over i store størrelser. Alle sånne Plus size bukser går maks opp til 82 cm men som oftest har de 78 eller 80 cm lengde. Tror de at kun små damer er tjukke? Eller tror de at bena krymper synkront med at kroppsstørrelsen øker? Jeg har omtrent gitt opp bootcut og gått over til slimfit. Da er det ikke så nøye med god lengde. Anonymous poster hash: 8d8ef...608

Da skal jeg prøve Cubus. Sist jeg testet var 5 år siden og da var de snaue.

Husk at bukser krøller seg i knehalsen og i lysken, det er da klienten fra hveten skilles.

Og etter ett år med vask, har de krympet noe sinnsykt selv om jeg står på dem å drar i dem oppover når de er våte for å få tilbake lengden???

Illse Jacobsen butikken i Paleet, som nå er under oppussing hadde noen med ok lengde som har vart i over 6 år!!!

Ja ja...

Endret av Wonders
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker 32 i lengde på bukser og finner det overalt, og nesten hver gang jeg «blar gjennom» buksene for å finne min størrelse finner jeg ørten bukser med 34 i benlengde. Har ikke et fast sted hvor jeg leter etter bukser, så jeg kan ikke gi deg spesifikke forslag på butikker, men butikkene jeg som regel titter etter bukser i er vel Cubus, H&M, BikBok, JC, Carlings. Selv om jeg kjøper 95% av klærne mine på nett da, strengt tatt :P

EDIT: Ser nå at du får fnatt av stramme bukser. Oida, da blir det sikkert vanskeligere å finne jeans. Nesten alt er jo skinnyjeans for tiden, gjerne med litt stretch... Noe jeg personlig elsker, om jeansen er så stram at man ikke klarer å klype tak i stoffet på lårene er jeg happy :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...