Gå til innhold

Takle angst på skolen

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet (endret)

Innhold fjernet i henhold til reglene.

Selvmordstanker, selvskadingsmetoder og tanker om spiseforstyrrelser. Vi ønsker på ingen måte å tabubelegge disse temaene, og forstår at mange kan ha behov for å skrive om problemene sine. Samtidig kan vi i Kvinneguiden ikke vite hvem som har kompetanse til å hjelpe. Derfor vil slike tråder kunne bli stengt, og vi henviser til steder der man kan prate med noen som har kompetanse til å håndtere slike situasjoner. Se dette innlegget for utfyllende forklaring.

Tekola, mod.

Anonymous poster hash: 1f744...239

Endret av Tekola
Videoannonse
Annonse
Gjest navnelapp
Skrevet

Du treng profesjonell hjelp for å takle dette. Ta kontakt med fastlegen din, og be om hjelp til å lage eit opplegg som gjer at du fiksar dette. Lykke til!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i behandling hos DPS, men det blir ikke bedre. Det går fint når jeg er der, men etterpå har jeg det vanskelig igjen. Jeg skal prøve å snakke med lærer i morgen. Jeg synes dette er vanskelig, og hater situasjonen jeg er i. Har mange ganger tenkt at jeg bør legges inn poliklinisk.

TS.

Anonymous poster hash: 1f744...239
AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler med deg! Kjenner følelsen veldig godt da jeg har slitt mye med dette opp gjennom årene selv. Nå er jeg 33 og kjenner fremdeles på angsten i blant, men har den stort sett under kontroll.

Du må ta opp problemene dine med klasseforstander, helsesøster eller andre nøkkelpersoner ved skolen din. Jeg gjorde ikke det og det resulterte i at jeg droppet ut av vgs. Hadde jeg tatt opp problemet med skolen ville de nok tilrettelagt skoledagen på en slik måte at jeg kunne fullføre. Ikke gjør den samme feilen du!

Stå på! Ikke gi opp! Du er ikke alene om dette! Lykke til :)

Anonymous poster hash: b0f4b...d7d
Gjest Tekola
Skrevet

Kjære Trådstarter

Jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få.

Jeg ser at du har fått en del tips allerede. Jeg vil også minne om Mental Helse: http://www.mentalhelse.no/ Her finner du blant annet info om hjelpetelefon 116 123 som er et gratis og døgnåpent tilbud. Tjenesten består også av to nettjenester, sidetmedord.no og kameratstøtte.no

Det skal være et psykiatritilbud i alle landets kommuner. Hvis du ringer din kommunes servicetorg eller ser på hjemmesiden til hjemkommunen din, skal du finne info om dette. Her skal man kunne få noen å snakke med og hjelp videre.

Lykke til!

Mvh

Tekola, mod.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...