Gå til innhold

Har jeg galleblæreproblemer?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I går hadde jeg ganske vondt i hodet, fordi jeg ikke har sovet noe godt de siste par nettene. Jeg tok 2 Paralgin Forte, og etter kort tid kjente jeg litt ubehag mellom ribbeina. Verken mer mot høyre eller venstre. Etter hvert ble det bare verre og verre, og egentlig ganske uutholdelig. Prøvde å sitte/ligge i ulike stillinger, men ingenting hjalp. Det gikk litt over etter ca. 5 min, før det ble ganske smertefullt igjen, i ca. 2 min. Etter dette forsvant det helt fullstendig. Tenkte kanskje at dette kunne være gallesteinsanfall, eller noe andre gallegreier som det stod man kunne få som bivirkning av Paralgin Forte. Sist jeg tok dette ble jeg også kjempekvalm, så det er tydelig at jeg ikke tåler det så bra.

Jeg gikk på toalettet i dag tidlig, og ble helt sjokkert. Avføringen var helt gul, ganske lys. Helt vanlig konsistens/normal ellers. Har aldri opplevd dette før, og ble livredd. Urinen er normal, samme er hudfarge/øynene.

Har jeg problemer med galleblæren, eller hva kan dette være? Har aldri opplevd lignende. Hadde en kikkhullsoperasjon for noen mnd siden, hvor det ble tatt en nøye titt fra langt nede i magen opp til galleblæren, og jeg fikk høre at den så normal ut....

Anonymous poster hash: ded98...488
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høres ikke ut som gallesteinsanfall iallefall...

Anonymous poster hash: 4048c...4fa

Gjest navnelapp
Skrevet

To paralgin forte er veldig mykje, er du vand med å ta dei, slik at du må ha så høg dose?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

To paralgin forte er veldig mykje, er du vand med å ta dei, slik at du må ha så høg dose?

Nei, jeg er ikke vant med å ta Paralgin Forte i det hele tatt. -TS

Gjest navnelapp
Skrevet

Nei, jeg er ikke vant med å ta Paralgin Forte i det hele tatt. -TS

Då er 2 stk veldig mykje, spesielt viss det berre er mot hovudverk. Har du fått Palargin utskreve til deg sjølv? Og for kva då?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Då er 2 stk veldig mykje, spesielt viss det berre er mot hovudverk. Har du fått Palargin utskreve til deg sjølv? Og for kva då?

Fikk de for en operasjon jeg tok for noen uker siden. Tenkte vel som så at 2 var bedre enn 1, siden jeg hadde såpass vondt i hodet, men jeg vet jo at disse er sterkere enn vanlig Paracet. -TS

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo en kjempestor dose om du ikke har tatt det før! Men gul avføring høres ikke bra ut, burde kanskje tatt en tlf til lege i tilfelle.

Anonymous poster hash: 3db6f...e0b
AnonymBruker
Skrevet

Sjølv rutinerte tablettspisarar har som regel nok med ein paralgin i slike situasjonar. Mot hovudverk er dessutan to paracet og to ibux langt meir effektivt.

Takk, da vet jeg det til neste gang. :) -TS

Skrevet

Gallesteinsproblemer kan gi gul avføring fordi gallen som produseres i leveren, går direkte ut i tarmen om galleblæren ikke fungerer som den skal :) MEN... Da er det skjeldent avføringen har normal konsistens :)

Skrevet

Galleblæra sitter vel oppe ved ribbeina på høyre side, ikke midt på.

Gjest Tekola
Skrevet

Tråden er ryddet i henhold til Kropp og helses retningslinjer.

Diskusjon rundt dosering av medisiner og "medisintips" slettes. Kvinneguiden har ikke nødvendig kompetanse til å luke ut potensielt farlige råd og tips, og vi vil derfor ha en nulltoleranse på dette. Erfaringer knyttet til medisinbruk, som ikke går på diskusjon av dosering og "tipsing" kan ved noen tilfeller bli stående, dette blir vurdert av moderatorene fra gang til gang. Er man usikker på noe i forhold til medikamenter/dosering kan man konferere med felleskatalogen, eller aller best; ta kontakt med apotek eller lege.

Tekola, mod.

AnonymBruker
Skrevet

I går hadde jeg ganske vondt i hodet, fordi jeg ikke har sovet noe godt de siste par nettene. Jeg tok 2 Paralgin Forte, og etter kort tid kjente jeg litt ubehag mellom ribbeina. Verken mer mot høyre eller venstre. Etter hvert ble det bare verre og verre, og egentlig ganske uutholdelig. Prøvde å sitte/ligge i ulike stillinger, men ingenting hjalp. Det gikk litt over etter ca. 5 min, før det ble ganske smertefullt igjen, i ca. 2 min. Etter dette forsvant det helt fullstendig. Tenkte kanskje at dette kunne være gallesteinsanfall, eller noe andre gallegreier som det stod man kunne få som bivirkning av Paralgin Forte. Sist jeg tok dette ble jeg også kjempekvalm, så det er tydelig at jeg ikke tåler det så bra.

Jeg gikk på toalettet i dag tidlig, og ble helt sjokkert. Avføringen var helt gul, ganske lys. Helt vanlig konsistens/normal ellers. Har aldri opplevd dette før, og ble livredd. Urinen er normal, samme er hudfarge/øynene.

Har jeg problemer med galleblæren, eller hva kan dette være? Har aldri opplevd lignende. Hadde en kikkhullsoperasjon for noen mnd siden, hvor det ble tatt en nøye titt fra langt nede i magen opp til galleblæren, og jeg fikk høre at den så normal ut....

Jeg fjernet galleblæren for noen år tilbake, og etter det har jeg fått slike smerter i magen/ryggen hver gang jeg har tatt et forteprodukt. Varer for så vidt gjerne i en time eller mer for meg da. Det står i pakningsvedlegget at man kan få spasere i galleveiene (eller noe sånt) så vil tro det er det du har hatt, kanskje? Tror det er kodeinet som utløser det.

Anonymous poster hash: 5ed29...db6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fjernet galleblæren for noen år tilbake, og etter det har jeg fått slike smerter i magen/ryggen hver gang jeg har tatt et forteprodukt. Varer for så vidt gjerne i en time eller mer for meg da. Det står i pakningsvedlegget at man kan få spasere i galleveiene (eller noe sånt) så vil tro det er det du har hatt, kanskje? Tror det er kodeinet som utløser det.

Spasere= spasmer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...