AnonymBruker Skrevet 2. januar 2014 #1 Skrevet 2. januar 2014 Jeg sliter veldig med døgnrytmen og bruker lang tid på å sovne, selv om jeg er trøtt. Tenker mye og er veldig anspent, og det er vel årsaken. Hvor trøtt blir man av melatoninpiller? Kan det hjelpe meg, tror dere? Hvordan funker det for dere? Anonymous poster hash: d25c9...037
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2014 #2 Skrevet 2. januar 2014 For meg var det altfor mildt, i hvert fall, så det hjalp lite eller ingenting. Men det er såvidt jeg vet så godt som uten bivirkninger, så det er nok verdt forsøket. Jeg vet ikke hvor store innsovningsvansker du har, for meg er det slik at jeg ikke kan huske sist jeg sovnet på under tre timer selv om jeg var halv-zombie med leggetid. Jeg sliter veldig med det, og det kan jo være at det er ganske håpløst for min del uansett medisin. Jeg har også inntrykk av at de fleste sovemedisiner virker veldig forskjellig på forskjellige folk. Vil anbefale deg å prøve det, melatonin er på ingen måte det "verste". Anonymous poster hash: b99e7...a58
Yesterday Skrevet 2. januar 2014 #3 Skrevet 2. januar 2014 Jeg sov dårligere med melatonin. Brukte like lang tid på å sovne som før og jeg våknet oftere og ble liggende lengre våken mellom hver søvnperiode. Fant ut at jeg sov maks 1 time av gangen. Brukte circadin, som pilla heter, i ca en uke og kollapset nesten av søvnmangel da. Man skal liksom gå på den lenge for å få effekt. Men jeg er vel ganske håpløs jeg og, har slitt med søvnen i snart 18 år. I tillegg fikk jeg elveblest i ansiktet, noe jeg aldri har hatt før eller siden. Men jeg vet om folk som har hatt super effekt av melatonin. Så bare prøv! Kan kanskje hjelpe deg ja.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2014 #4 Skrevet 2. januar 2014 Jeg sov dårligere med melatonin. Brukte like lang tid på å sovne som før og jeg våknet oftere og ble liggende lengre våken mellom hver søvnperiode. Fant ut at jeg sov maks 1 time av gangen. Brukte circadin, som pilla heter, i ca en uke og kollapset nesten av søvnmangel da. Man skal liksom gå på den lenge for å få effekt. Men jeg er vel ganske håpløs jeg og, har slitt med søvnen i snart 18 år. I tillegg fikk jeg elveblest i ansiktet, noe jeg aldri har hatt før eller siden. Men jeg vet om folk som har hatt super effekt av melatonin. Så bare prøv! Kan kanskje hjelpe deg ja. Ren melatonin er nok bedre enn circadin tror jeg. Den må det søkes om registreringsfritak for å få da. Man må også huske å ikke vente for lenge med å legge seg etter å ha tatt den og den skal virke fra dag 1. Ting må ligge til rette for søvn der du er for å sove. Altså, ha det mørkt og stille. Men melatonin er ikke for alle, har forstått det slik at det kun virker om man har mangel på hormonet i kroppen. Melatonin er nok det beste alternativet av preparater for innsovning. Anonymous poster hash: 391bc...33e
Yesterday Skrevet 2. januar 2014 #6 Skrevet 2. januar 2014 (endret) Ren melatonin er nok bedre enn circadin tror jeg. Den må det søkes om registreringsfritak for å få da. Man må også huske å ikke vente for lenge med å legge seg etter å ha tatt den og den skal virke fra dag 1. Ting må ligge til rette for søvn der du er for å sove. Altså, ha det mørkt og stille. Men melatonin er ikke for alle, har forstått det slik at det kun virker om man har mangel på hormonet i kroppen. Melatonin er nok det beste alternativet av preparater for innsovning. Anonymous poster hash: 391bc...33e Ren melatonin er sikkert bedre ja men som du ser i tråden har flere samme erfaring som meg. Jeg tok den alltid rett før leggetid, har rullegardin og sover ned ørepropper. Har som sagt slitt ned søvnen i nesten 19 år (ikke 18, tenkte feil) så vet en god del om søvnproblemer og har tilrettelagt for god søvn i mange år. Legen sa at den må taes over tid for bra effekt og det samme stod i vedlegget om jeg ikke husker feil. Melatonin er sikkert det sunneste alternativet men ikke det beste for alle. Endret 2. januar 2014 av Yesterday
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2014 #7 Skrevet 2. januar 2014 Circadin inneholder kun ren melatonin, pillefyll og hjelpestoffer, så jeg ser vel ikke helt forskjellen på dét og det dere kaller "ren melatonin". Melatoninen i Circadin oppfører seg ikke noe anderledes.Anonymous poster hash: c66e6...e53
Supraspinatus Skrevet 2. januar 2014 #8 Skrevet 2. januar 2014 (endret) Circadin inneholder kun ren melatonin, pillefyll og hjelpestoffer, så jeg ser vel ikke helt forskjellen på dét og det dere kaller "ren melatonin". Melatoninen i Circadin oppfører seg ikke noe anderledes.Anonymous poster hash: c66e6...e53 Forskjellen er at circadin er depottabletter som frigjør virkestoffet saktere. Har prøvd melatonin ifm jetlag. Jeg får fryktelige rastløse bein og våkner av det, men jeg blir veldig trøtt. Endret 2. januar 2014 av Supraspinatus
Apocalypse Skrevet 2. januar 2014 #9 Skrevet 2. januar 2014 Jeg har fått melatonin ved registreringsfritak, hvis jeg ikke er noe trøtt når det nærmer seg leggetid tar jeg 3-5 kapsler. Pleier å gjøre meg ganske trøtt, men om det er psyken som holder deg oppe er det ikke til så mye hjelp.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå