Gå til innhold

Dårlig vs. godt språk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lest er annet sted: "Jeg driter i dårlig språk; jeg er bare interessert i godt språk."

Enig, eller uenig?

(Og selv er jeg veldig enig.)

Anonymous poster hash: b961e...cdc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Eurodice

Lest er annet sted: "Jeg driter i dårlig språk; jeg er bare interessert i godt språk."

Enig, eller uenig?

(Og selv er jeg veldig enig.)

Anonymous poster hash: b961e...cdc

Jeg synes ikke at "å drite i" noe, er godt eller dannet språk.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke at "å drite i" noe, er godt eller dannet språk.

Neivel. Men det er da fullstendig uinteressant i akkurat denne sammenhengen, og det viser dessuten at du har ganske lav språklig kompetanse,

More importantly: Hva mener du om problemstillingen det spørres om?

Anonymous poster hash: b961e...cdc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neivel. Men det er da fullstendig uinteressant i akkurat denne sammenhengen, og det viser dessuten at du har ganske lav språklig kompetanse,

More importantly: Hva mener du om problemstillingen det spørres om?

Anonymous poster hash: b961e...cdc

^ Er ikke akkurat det jeg forbinder med "godt språk".

Anonymous poster hash: d6467...0e5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke klage på at noen svarer utenom problemstillingen, ettersom det ikke var helt klart.

Er spørsmålet hvorvidt man ikke plages av dårlig språk men setter pris på godt språk?

Jeg plages av dårlig språk og dømmer vedkommende utifra det. Så jeg er vel ikke helt enig. Jeg bruker derimot mye mer energi på å lese bøker, innlegg og dikt som er velformulert og kaster ikke bort for mye energi på mennesker som ikke klarer å formulere seg. Men jeg kan ikke si at jeg "driter i det".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Summers

Lest er annet sted: "Jeg driter i dårlig språk; jeg er bare interessert i godt språk."

Enig, eller uenig?

(Og selv er jeg veldig enig.)

Anonymous poster hash: b961e...cdc

Det høres ut som en floskel. Akkurat hva menes med sitatet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eurodice

Neivel. Men det er da fullstendig uinteressant i akkurat denne sammenhengen, og det viser dessuten at du har ganske lav språklig kompetanse,

More importantly: Hva mener du om problemstillingen det spørres om?

Anonymous poster hash: b961e...cdc

Dette påstår du deg å vite basert på den ene setningen jeg skrev?

Hvorfor blander du engelsk inn i dette? Er du svak i norsk? Er det for å briljere?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy fak for en fucka tråd



Anonymous poster hash: 726e5...648
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe..

Jeg er enig til en viss grad. Ser ingen grunn til å irritere meg over dårlig språk, men merker at jeg ofte gjør det alikevel. :fnise:

Ikke at jeg kan skryte av så veldig bra språk heller forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen år tilbake brydde jeg meg ikke om skrivemåte, men det har endret seg. Synes det er slitsomt å lese innlegg som er dårlig skrevet. Synes også det er slitsomt å lese innlegg med for mange ukjente ord. Liker best å lese innlegg fra de som holder det enkelt og som ikke drar inn for mange fagbegreper.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen år tilbake brydde jeg meg ikke om skrivemåte, men det har endret seg. Synes det er slitsomt å lese innlegg som er dårlig skrevet. Synes også det er slitsomt å lese innlegg med for mange ukjente ord. Liker best å lese innlegg fra de som holder det enkelt og som ikke drar inn for mange fagbegreper.

TS her. Helt enig, og det tror jeg dessuten de aller fleste med normal språkbeherskelse kan skrive under på.

Det var allikevel ikke dét jeg leste ut av det aktuelle sitatet, men snarere det at det er uendelig mye mer interessant å diskutere og løfte fram godt språk, enn det er å komme med eksempler på og irritere seg oveo banale stavefeil. Det siste blir jo litt som å si at altfor trange rosa tights ikke er spesielt kledelig på damer som veier 200 kg - altså noe som er helt fullstendig opplagt, og dermed ikke akkurat et spesielt interessant diskusjonstema.

Anonymous poster hash: b961e...cdc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor blander du engelsk inn i dette? Er du svak i norsk? Er det for å briljere?

Ja, jeg er muligens litt svak i norsk, ettersom jeg bor i utlandet og har engelsk som dagligspråk.

Uansett, det er da vel ingen nå i 2014 som bruker engelsk for å imponere? "Alle" snakker da engelsk. Og jeg vil tippe at ingen som leste innlegget hadde problemer med å forstå hva som mentes, eller som ble imponert over at jeg uttrykte meg på engelsk, så dermed faller påstanden din på sin egen urimelighet,

Og dersom det er slik at jeg har blitt svak i norsk, synes jeg på ingen måte at du har rett til å gjøre narr av dette.

Anonymous poster hash: b961e...cdc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Ja, jeg er muligens litt svak i norsk, ettersom jeg bor i utlandet og har engelsk som dagligspråk.

Uansett, det er da vel ingen nå i 2014 som bruker engelsk for å imponere? "Alle" snakker da engelsk. Og jeg vil tippe at ingen som leste innlegget hadde problemer med å forstå hva som mentes, eller som ble imponert over at jeg uttrykte meg på engelsk, så dermed faller påstanden din på sin egen urimelighet,

Og dersom det er slik at jeg har blitt svak i norsk, synes jeg på ingen måte at du har rett til å gjøre narr av dette.

Anonymous poster hash: b961e...cdc

Jeg mente på ingen måte å gjøre narr. Jeg forstår bare ikke hvorfor enkelte har behov for å bruke flere språk i et vanlig innlegg, når de like gjerne kan skrive norsk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mente på ingen måte å gjøre narr. Jeg forstår bare ikke hvorfor enkelte har behov for å bruke flere språk i et vanlig innlegg, når de like gjerne kan skrive norsk.

Neivel, men i mitt tilfelle dreier det seg altså om at jeg snakker engelsk hele døgnet.

Hva er forresten ditt svar til hovedinnlegget? Ettersom du jo bare forsøker å spore av gjennom å kritisere min språkbruk, samt språkbruken til personen jeg kritiserte?

Anonymous poster hash: b961e...cdc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke at "å drite i" noe, er godt eller dannet språk.

Ok, Arabella Steadham.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvfølgelig flott å løfte frem godt språk, problemet er vel gjerne at det er lettere å bli klar over dårlig språkk, enn godt? :klo: Når jeg leser en tekst med godt språk, så tenker jeg kanskje ikke i like stor grad over det, fordi ting flyter godt. Mens i tekster med dårlig språk, må jeg stoppe, lese flere ganger osv, og dermed blir det også lettere å irritere seg over det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...