AnonymBruker Skrevet 1. januar 2014 #1 Skrevet 1. januar 2014 Jeg fyller rundt tall til høsten. Har begynt å fundere på å feire det i sommer med grilling. Hvem bør inviteres, tenker familien på selve dagen og venner i sommer. ....vi vurderer å lage langbord på en gammel låve. Grunnet ferietid og litt andre omstendigheter blir det best for oss og markere dagen va 3mnd før den er. Blir det dumt? Bør vi holde drikker varer, kaker og tilbehør til grillmaten-eller kan gjestene ta med drukke selv? Tar gjerne i mot tips. Har aldri gjort noe tilsvarende tidligere;-)Anonymous poster hash: 0ee9b...bbe
MockingJay Skrevet 2. januar 2014 #2 Skrevet 2. januar 2014 Gjør vel ikke noe om den er litt tidligere vell, de færreste klarer jo å naile slikt på dagen:) Da svigers feiret 50 år, så hadde de maten og alt til, men vi fikk beskjed om å ha med drikkevarer for kvelden selv. Synes ikke det gjorde noe! Men når det gjelder grillmat, så kan jo alle ta litt med selv? Er jo litt mindre uformelt med grilling:)
Sol79 Skrevet 2. januar 2014 #3 Skrevet 2. januar 2014 Inviterer du til selskap, så kan du ikke be gjestene om å ta med mat, det må du nesten holde selv.
Sunshine Skrevet 2. januar 2014 #4 Skrevet 2. januar 2014 Jeg ville stått for mat, kaker, snop og velkomstdrikk. Det er helt normalt at man ikke har fri bar i en bursdag. Jeg synes også det har noe å si hvor gammel man blir. I et 30-årslag bli nok ingen overrasket over å måtte ta med seg det de selv vil grille, men i et 50-årslag forventer man mer oppvartning.
Erazor Skrevet 2. januar 2014 #5 Skrevet 2. januar 2014 Jeg fyller rundt tall til høsten. Har begynt å fundere på å feire det i sommer med grilling. Hvem bør inviteres, tenker familien på selve dagen og venner i sommer. ....vi vurderer å lage langbord på en gammel låve. Grunnet ferietid og litt andre omstendigheter blir det best for oss og markere dagen va 3mnd før den er. Blir det dumt? Bør vi holde drikker varer, kaker og tilbehør til grillmaten-eller kan gjestene ta med drukke selv? Tar gjerne i mot tips. Har aldri gjort noe tilsvarende tidligere;-)Anonymous poster hash: 0ee9b...bbe Hva du bør holde er litt avhengig av hvor formelt du ønsker å gjøre det. Det går fint an å invitere på en uformell grillfest der alle tar med det de ønsker å spise og drikke. Kake bør du ordne selv, samme med kanskje en velkomstdrink, og det er greit å ha noen generiske salater som alle kan forsyne seg av. Man kan selvsagt lage variasjoner der du holder mat og gjerne vann/mineralvann, mens gjester tar med eventuell alkohol selv. Dersom du ønsker noe mer formelt, bør du også holde mer av mat og drikke selv - da kan du ha servering fremfor at alle bare griller det de selv ønsker. Kan også være greit å ha i bakhodet hva slags arrangementer du selv har vært invitert i. Om alle i omgangskretsen din arrangerer feiringer der alt er inkludert, vil de gjerne i større grad forvente noe lignende selv.
Gjest Magdalene Skrevet 2. januar 2014 #6 Skrevet 2. januar 2014 (endret) Inviterer vi i selskap, står vi for mat, drikke til maten, kaker og kaffe. Jeg hadde stusset litt på om jeg måtte hatt med meg mat når jeg var invitert i selskap. Jeg fyller 30år til sommeren og planlegger skikkelig bursdagsfest. Hvor jeg da står for all mat, champagne til velkomstdrikke, drikke til maten, kaffe og kaker. Det de vil ha å drikke etter mat får gjestene stå for selv. Endret 2. januar 2014 av Magdalene 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå