Gå til innhold

Kraftig hodepine hele dagen

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg våknet med ekstrem hodepine idag, og jeg er ikke fyllesyk for jeg drakk ikke en dråpe alkohol igår.

Tok ibux 600 men det hjalp ikke, satt fortsatt og nesten gråt av smerte. Litt senere tok jeg paracet som heller ikke hadde effekt. 5 timer etter siste pille tok jeg to paracet 500 som tok toppen av smertene, men det er fortsatt vondt.

Det er ikke spenningshodepine og ikke migrene (har hatt nok hodepine før til å kjenne forskjell), men det sitter som et intenst trykk bakerst i hodet og blir verre ved hosting, bøying fremover, hurtige bevegelser til sidene, og til og med svelging iblant. Etter noen timer ble jeg halvveis stiv og fikk ubehag i nakken, men tenker det gjerne er fordi jeg har prøvd å bevege minst mulig på hodet. Har ikke feber. Er uggen - ikke direkte kvalm, men dårlig. Har tenkt på at det kan være noe alvorlig, men da burde jeg kanskje bli dårligere fortere.

Har vart siden kl 10 imorges.

Noen leger eller hobbyleger som har formening om hva det kan være eller hva jeg bør gjøre? Vegrer meg for å ringe legevakten og virke som en hypokonder.

Anonymous poster hash: f07ec...ce4
Videoannonse
Annonse
Gjest Blondie65
Skrevet

Har du utslett? Hvis ja, forsvinner utslettet når du trykker et glass mot det? Hvis nei oppsøk legevakten umiddelbart for da kan det være hjernehinnebetennelse.

Utover teste over, ville jeg nok kontaktet legevakten uansett - det er ikke normalt å ha slik iforklarlig hodepine som ikke er migrene eller spenningshodepine.

Er du alene i husstanden? Kan du få noen til å komme innom deg og sjekke deg opp regelmessig?

AnonymBruker
Skrevet

Har du utslett? Hvis ja, forsvinner utslettet når du trykker et glass mot det? Hvis nei oppsøk legevakten umiddelbart for da kan det være hjernehinnebetennelse.

Utover teste over, ville jeg nok kontaktet legevakten uansett - det er ikke normalt å ha slik iforklarlig hodepine som ikke er migrene eller spenningshodepine.

Er du alene i husstanden? Kan du få noen til å komme innom deg og sjekke deg opp regelmessig?

Tusen takk for svar! Har tenkt på hjernehinnebetennelse da min mor hadde dette for noen år siden, men hun hadde høy feber i tillegg, men ikke utslett, og derfor har jeg sett litt vekk fra det. Har ikke utslett som jeg har sett ihvertfall.

Jeg er alene i husstanden nå ja, men mine foreldre bor i nærheten og har sagt at om de ringer og ikke får tak i meg så kommer de sporenstreks :)

Gjest Blondie65
Skrevet

Det var lurt med dine foreldre.

Ring legevakten likevel. Det er en god ide å være sikker på at det er ufarlig fremfor å overse noe en ikke har tenkt på.

AnonymBruker
Skrevet

Er du så stiv i nakken at du ikke klarer å legge haken ned på brystet? Det er også et symptom på hjernehinnebetennelse.

Jeg ville ringt legevakten, det er der ekspertene er :)

Anonymous poster hash: 2efac...1df
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ingen gode råd til deg, men akkurat slik har jeg hatt det siden lørdag inkl vondt i halsen.

Hadde håpet det skulle gi seg, men det henger i enda, helt forferdelig! Ikke bedre med 2 små å passe på heller....

Vurderer en tur til legen i morgen, men tviler på jeg får time.

Uansett god bedring, jeg føler med deg:)

Anonymous poster hash: 315c9...ea1
Skrevet

Det kan også være influensa, årets influensa er skikkelig sinna, ihvertfall har jeg hatt det fælt. Begynte med hodepine, vond nakke og armer, og kjørte på videre med feber i nesten ei hel uke.

Men hør med legevakta for sikkerhets skyld.

Skrevet

Har man hodepine som ikke går over ved bruk av smertestillende bør man oppsøke lege uansett for en sjekk. Det kan være influensa, men det kan også være hjernehinnebetennelse eller slag!

God bedring! :)

AnonymBruker
Skrevet

Fikk time hos en elendig vikar for fastlegen idag, som fastslo litt lavt blodtrykk (100/60) - som selvfølgelig kan være en årsak, kjente litt på magen min fordi jeg er blitt ekstremt kvalm også nå (men ikke kastet opp enda, men ligger med bøtta klar), og konstanterte med spenningshodepine - som det IKKE er, det kjenner jeg godt! Ingen blodprøver, ingen råd, men han sendte meg ut med resept på Paralgin Forte som ikke har effekt likevel. Hodepinen, nakken og kvalmen blir bare verre og verre, men jeg har jo allerede fått en "diagnose".

Jeg blir litt bekymret for at det kan være noe alvorlig etterhvert, men da burde jeg vel egentlig vært død eller i koma nå?! Forløpet på slike ting er vel generelt ganske dramatisk og hurtig?

Skrevet

Jeg ville ringt legevakt og forklart hvordan du har det om d ikke er blitt bedre til nå!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ringt legevakt og forklart hvordan du har det om d ikke er blitt bedre til nå!

Takk for svar. Har kastet opp hele ettermiddagen, så har ringt legevakten og skal innover dit nå. Håper de finner ut hva det er, for dette er direkte jævlig nå.

Skrevet

Håper de tar deg alvorlig og at de finner ut hva det er! Krysser fingrene for deg! :)

Hold oss oppdattert!

Skrevet

Ikke gi deg før du blir skikkelig utredet. Min far ble skikkelig dårlig, var på legevakt flere ganger og det ble konstantert virus på balansenerven hver gang. Han ga seg ikke og fikk tilslutt time til mr. Han hadde levringer i hodet som kunne føre til slag hvert øyeblikk... ikke for å skremme deg, det er jo ikke sikkert det er noe farlig, men om DU føler det er noe galt, må man desverre ofte spisse albuene...

AnonymBruker
Skrevet

Er hjemme igjen nå. Klarte ikke å gå til og fra bilen uten å kaste opp, og fikk komme rett inn og legge meg ned. Virket som det ble tatt på alvor, helt til legen kom inn og sa "fastlegen din har sagt det er spenniningshodepine? Da er det det.", uten å undersøke meg eller i det hele tatt ta på meg. Fikk kvalmestillende og søtede den opp igjen litt etterpå.

Ikke gi deg før du blir skikkelig utredet. Min far ble skikkelig dårlig, var på legevakt flere ganger og det ble konstantert virus på balansenerven hver gang. Han ga seg ikke og fikk tilslutt time til mr. Han hadde levringer i hodet som kunne føre til slag hvert øyeblikk... ikke for å skremme deg, det er jo ikke sikkert det er noe farlig, men om DU føler det er noe galt, må man desverre ofte spisse albuene...

Takk for svar! Om jeg er like elendig imorgen drar jeg til legen igjen og nekter å dra derfra før de tar det seriøst og faktisk undersøker meg. Er ikke så lett å spisse albuene når det gjelder en selv, vil ikke fremstå som en hypokonder, men kommer til å gjøre det imorgen. Håper for guds skyld at søvn vil gjøre meg bra nå.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spydde den kvalmestillende opp igjen..er ikke helt med på autocorrect her :P

Gjest Blondie65
Skrevet (endret)

Har du en venn eller venninne som kan være med som kan være litt streng? Der du ikke orker kreve en forklaring, kan de overta? F.eks når undersøkelsen begynner så kan de si til legen at siden denne hodepinen nå har vart i dagesvis uten bedring er det faktisk jævla drøyt å dra spenningshodepine uten å undersøke.

Jeg tror ikke du har hjernehinnebetennelse - det ville ha forverret seg til nå.

Mest sannsynlig har du influensa - dette e det fullt ut mulig for legen å finne ut av hvis de er interessert i å indersøke deg litt.

Det er uansett ille at ikke paracetamol virker, har du prøvd koffeintabletter? Dette fåes reseptfritt på apoteket. De heter fenasol.

Endret av Blondie65
Skrevet

Ikke gi deg! Støtter hun som sier at du bør ha med deg en venn eller veninne med spisse albuer!

AnonymBruker
Skrevet

Uff, så fælt :/

Håper du føler deg bedre imorgen, og om ikke - at du blir tatt på alvor hos legen!

Lykke til, krysser fingrene for deg♥

Anonymous poster hash: 14b9e...ed9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde det på samme måte minus oppkast, og ble sendt hjem fra legevakten uten at blodtrykket mitt ble sjekket engang. Dro siden til legen og etter der en privat legevakt som endelig tok meg på alvor. Enden på visa er at de ikke har funnet ut av det enda, men det er flere uker siden og jeg sitter her enda så kan ikke ha vært noe alvorlig 😊 om du får konstatert at det ikke er alvorlig vil du nok godta smertene bedre! Har du forsøkt privat legevakt? Vanvittig mye bedre spør du meg!

Anonymous poster hash: 40953...6fa

Skrevet

Hvordan går det, ts?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...