AnonymBruker Skrevet 1. januar 2014 #1 Skrevet 1. januar 2014 jeg bor i Telemark og trenger desperat en psykolog å snakke med. problemet er bare at jeg ikke har råd til det. er arbeidsløs og har 23 kroner på kontoen. Jeg har slitt med depresjoner i mange år og føler at jeg er endelig klar for å gi opp. Jeg vil bare ikke forlate min familie i sorg. Tenker å gi opp de nærmeste dagene. Anonymous poster hash: 7b19d...dca
Gjest Blomst83 Skrevet 1. januar 2014 #2 Skrevet 1. januar 2014 Jeg forstår ikke helt hva du vil med innlegget da jeg ikke ser noe spørsmål, men spør du om det finnes noe sted du kan få gratis psykolog så er svaret nei. Men får du ikke hjelp fra NAV på det økonomiske plan?
Nasse1 Skrevet 1. januar 2014 #3 Skrevet 1. januar 2014 Har du seriøse selvmordstanker i den forstand at du er på nippet til å gjennomføre det, kan du ringe legevakten. Er hvertfall slik i Oslo.
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2014 #4 Skrevet 1. januar 2014 Akutthjelp er gratis. Si fra om selvmordsplaner og bli henvist videre. Ikke gi opp. Du burde få en sykemelding om du er så syk atduikkekanjobbe. Da fårdu rettigheter til aap i stedetfor arbeidsledighetstrygd - og dermed forhåpentligvis råd til de 2050 kr per år som en offentlig psykolog (med refusjonsordning eller på dps) koster. Anonymous poster hash: 1d747...16f
Gjest MMGG Skrevet 1. januar 2014 #5 Skrevet 1. januar 2014 Nå vet jeg ikke hvor gammel du er, men for 2-3 år siden gikk jeg hos psykolog på helsestasjon for ungdom. Var hos en i Oslo når jeg bodde der og hun var utdannet psykolog, og hos en på helsestasjonen i bygda der jeg kommer fra. Usikker på om dette var en utdannet psykolog slik som hun første, men hvertfall en slags helsearbeider for mental helse hvis jeg kan kalle det det. Så hvis du er 23 eller yngre kan du forsøke å gjøre som meg, hjalp meg iallfall endel med angstplagene mine selvom henvisning til "vanlig" psykolog kanskje kan være bedre hvis du opplever store plager. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2014 #6 Skrevet 1. januar 2014 Om du er akutt suicidal så søker du akutt hjelp, altså legevakt. Anonymous poster hash: 65de3...eaa
fruBeist Skrevet 1. januar 2014 #7 Skrevet 1. januar 2014 http://www.mentalhelse.no/tjenester/hjelpetelefonen Ring Mental Helse sin hjelpetelefon på 116 123 eller legevakten. Lykke til
Gjest Tekola Skrevet 2. januar 2014 #8 Skrevet 2. januar 2014 Kjære Trådstarter Jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få. Jeg ser at du har fått en del tips allerede. Jeg vil også minne om Mental Helse: http://www.mentalhelse.no/ Her finner du blant annet info om hjelpetelefon 116 123 som er et gratis og døgnåpent tilbud. Tjenesten består også av to nettjenester, sidetmedord.no og kameratstøtte.no Det skal være et psykiatritilbud i alle landets kommuner. Hvis du ringer din kommunes servicetorg eller ser på hjemmesiden til hjemkommunen din, skal du finne info om dette. Her skal man kunne få noen å snakke med og hjelp videre. Lykke til! Mvh Tekola, mod.
Fremhevede innlegg