Scorpina Skrevet 16. mai 2004 #1 Skrevet 16. mai 2004 Jeg var jo overbevist om at det ikke ble noe stort utdrikningslag men heller en stille og rolig greie med et par venninner i går kveld. Men den gang ei... Moder'n hadde avtalt med meg (for å holde meg hjemme) at vi skulle ha en liten prøving av kjolen...greit nok det. Så klokka 11.30 kom hun og vi prøvde kjolen (som forresten blir sjiiiiiitlækker :D) og etterpå tok vi en kopp kaffe. Moder'n sa hun hadde en avtale klokka 13 og det var jo greit nok (tenkte jeg) Klokka 13 ringte det på døra og utenfor sto en taxisjåfør og spurte etter meg. Jahhh, svarte jeg spak og ENDEL forvirret, dette er jo meg da.... Ja, da skal du komme med meg. Ta på deg yttterklærne og kom med en gang. Mamma som hadde vært sprekkferdig med latter lo godt og lenge og "onskapsfullt" mens hun knipsa bilder av meg. Okey - ut i drosja, også kjørte vi et stykke....opp noen veier, ned noen veier til jeg fikk bind foran øya. Det gjorde forvirrelsen komplett. Så kjørte vi ca 4 minutter til...og stoppa. Jeg tok av meg bindet og fant ut at vi sto utenfor huset til min forlover. Her skulle jeg av!! Opp trappen ser jeg Anne (min forlover) stå på verandaen og gliiiiiize bredt til meg. Vel inne får jeg en kleshenger med noen egentlig heeslige klær. Typisk "kjerring fra landet klær". Drillo støvler, skaut....stort sett - ja også en håndveske som jeg kjente igjen med en gang >bestemodern's gamle veske!!! Så fikk jeg jo da vite at det var mange som hadde vært med på å stelle i stand til denne greia for meg. Så slappa vi litt av, en 10 minutt før det ringte på døra. Utenfor sto broren til Anne iført DEN stilige dressen, flosshat, hvite hansker på og sa "Ja, det var bestilt limousin her!!" Iført disse usannsynlige gyselige klærne vandra jeg med broren til "limousinen" .....som var en lastebil. En skikkelig SKITTEN lastebil *ler* Ja, det var limousin for "damer på bytur" fikk jeg vite... Vi kjørte nå litt rundt i byen, stoppa ved en butikk og kjøpte øl. Jeg spretta en iiiiskald Mack-øl og antok at det verste var over! THINK AGAIN!! *humrer* Så sier han plutselig "ja du har vel ikke høydeskrekk??" ...... Øhhmmm...neii....egentlig ikke men.... Og mens jeg sier dette svinger han ned til en anleggsområdet er den sånn jævel svær kran står. Denne skal du opp i, humrer han. Men jeg aner ugler i mosen...... Neiiiida, ler han....svinger "limo'n" og vi durer mot sentrum. Stopper midt på torget og deeeeeeeeeer står HELE gjenget med jenter og hviiiiiiiiiiner av latter, knipser fra ørten kameraer mens jeg ser ut som det stoooore spørsmålstegn. Klemmer og latter..... SÅ, broren hopper ut av lastebilen, og går bak til lasteplanet. Der drar han frem et trillebår og oppi trillebåret hiver han MINST 10 kilo poteter!!! :o Joda, jeg skal selge poteter i byen!! Huttemegtu.....meeeen, jeg er no ikke født i går og selger poteter til kreti og pleti. Vi ler og flirer oss gjennom byen før vi havner på Steen og Strøm der vi får en liten pizza-bit. Så vandrer vi videre til Skarven for å selge LITT mer poteter. Så får jeg plutselig en pils i nevene med beskjed om at jeg har gjort en heidundrende flott jobb i å selge poteter. Trillebåret blir plassert ut hvorpå vi slurper øl og koser oss. Så, etter 17 minutt får jeg beskjed om at no skal vi videre. Utenfor står en maxi-taxi og alle vi (13 stk) i den. Kjører et godt stykke før vi stopper utenfor en bowling hall. Har det steike artig i bowlinga og jeg havner på en stråååålende sisteplass (akkurat som på MGP hæhææhæhæ) Så, etter halvannen time med artig bowling venter nok en maxi-taxi på oss. klokka er nå blitt litt før halv åtte. Så kjører vi Biffhuset der vi inntar et nyyyyyydelig måltid. Så får jeg taler og sanger, pluss et kjevle med rødt silkebånd på og alle navnene til jentene skrevet på. Ble helt rørt jeg..... Vel ferdig og mett får jeg mitt siste oppdrag. Skal selge en BØTTE med slikkepinner som har kondomer festa på. Skal selge "noe søtt og noe godt". Ute på gata igjen vandrer vi fra sted til sted der jeg selger disse søte-og-syndige greiene.. Men, det artige er jo at det er MASSEVIS av folk som stopper meg - MANGE timer etterpå og spør om jeg fikk solgt alle potetene. Har gjort meg bemerka og VEL så det i Tromsø by DEN lørdagen ja heheheheehee..... Etter å ha solgt alt "søtt-og-syndig" teller jeg opp hva jeg har har tilsammens. Nesten 1100,- har jeg i veska. DISSE pengene kan jeg nå få bruke på bar/discotek. Min forlover, min frisør-venninne og en annen venninne tok taxi hjem, sliten, piiiiiiittelitt bedugget og passe slitne rundt 0300 i mårres. Da hadde jeg holdt på i vel 14 timer!! Alt i alt et KJEMPEFLOTT og ARTIG utdrikningslag. Jeg gleeeder meg til å se bildene hihi... Og ja....har telt opp alle pengene som ble igjen. Ble jo spandert endel ute på byen så jeg har vel igjen en 8-900 som jeg faktisk skal kjøpe meg nye og lekre dunputer for :-) Ja, de vi har begynner å bli litt slitne, så jeg kjøper noe "nøtti" jeg da
Vimsevips Skrevet 16. mai 2004 #2 Skrevet 16. mai 2004 Hørtes ut som et kjempe artig utdrikkingslag, håper mitt blir like velykket. Nå er det en snau måned igjen til jeg skal drikkes ut, tror jeg.
Glossy Skrevet 16. mai 2004 #3 Skrevet 16. mai 2004 Høres ut som en kjempe dag... Jeg gruer meg enda til mitt!! Men den dagen kommer vel og :-?
Lissemor Skrevet 16. mai 2004 #4 Skrevet 16. mai 2004 He he,jeg gruer meg og gleder meg til mitt eget! Var på fest hos ei venninne i går,og prøvde å fritte ut venninnene mine om de har planlagt noe enda....men det var ikke svar å få nei.....
Lissemor Skrevet 16. mai 2004 #5 Skrevet 16. mai 2004 He he,jeg gruer meg og gleder meg til mitt eget! Var på fest hos ei venninne i går,og prøvde å fritte ut venninnene mine om de har planlagt noe enda....men det var ikke svar å få nei.....
Gjest MrsL Skrevet 16. mai 2004 #6 Skrevet 16. mai 2004 Hørtes ut som en minnerik dag både for deg og dine byfeller i Tromsø
*Lene* Skrevet 16. mai 2004 #7 Skrevet 16. mai 2004 Wow..høres ut som du er fornøyd :-) Hørtes artig ut!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå