AnonymBruker Skrevet 31. desember 2013 #1 Skrevet 31. desember 2013 Aldri vært på Lanzarote før noen av oss. Vi er 4 stk. Meg, mannen, en fem åring og en baby på tre mnd som reiser i januar. Hvor mye reisepenger burde vi beregne å ha med oss? Vi skal ikke shoppe. Bare slappe av å spise god mat. Vi har ikke noe inklusiv i hotellet, men har eget kjøkken. Vi valgte leielighets hotel denne gangen pga babyen. Fortell gjerne om dine erfaringer :-) Vi skal bo på playa blanca - Blue village flamingobeach resort. Anonymous poster hash: ce9df...9c8
Leonia Skrevet 31. desember 2013 #2 Skrevet 31. desember 2013 Aldri vært på Lanzarote før noen av oss. Vi er 4 stk. Meg, mannen, en fem åring og en baby på tre mnd som reiser i januar. Hvor mye reisepenger burde vi beregne å ha med oss? Vi skal ikke shoppe. Bare slappe av å spise god mat. Vi har ikke noe inklusiv i hotellet, men har eget kjøkken. Vi valgte leielighets hotel denne gangen pga babyen. Fortell gjerne om dine erfaringer :-) Vi skal bo på playa blanca - Blue village flamingobeach resort. Anonymous poster hash: ce9df...9c8 Er det ikke bare å tenke over hvor mye dere bruker i uken hjemme i Norge da? Og trekke fra eller eventuelt plusse på litt penger etter hvor mye du tror dere trenger.
Tarzani Skrevet 31. desember 2013 #3 Skrevet 31. desember 2013 har ikke vært på Lanzarote, men går ut fra at prisene er tilsvarende Gran Canaria og Tenerife.. Dersom dere ikke skal shoppe, men kun bruke penger på mat og strand (Går ut fra at alkoholregningen ikke blir spesielt høy mtp de små barna) burde dere kunne klare dere greit med 10 000,-. Dere kan helt sikker klare å bruke mindre enn det også, men det er greit å ha litt på lur uansett Vi har pleid å bruke mellom 10 - 15 000 på en ukes ferie, men da har vi to unger som spiser i tillegg til mor og far. Og vi har alltid shoppet litt både på tax free og på feriestedet. Det går alltid mer penger på tur enn hjemme. (iallefall for oss) Vi har alltid kjøkken når vi reiser til sydligere strøk, men spiser kun frokost der. Lunsj spiser vi ved strand/bassendområdet. Pleier å spise middag rett før vi drar hjem for å legge unger og "ta kveld". Bleier er dyrt, så ta med hjemmefra. Dersom baby får mme så ta med hjemmefra. Reiser dere etter at baby har begynt å få mat fra glass, så ta også de med hjemmefra, da det er mye mer salt og sukker i glassene du får kjøpt i Spania/kanariøyene. (dette gjelder selv om de er Nestlè produkt). Kjenner jeg ble bra misunneli her nå God tur!!
caroprins Skrevet 2. januar 2014 #4 Skrevet 2. januar 2014 Jeg har bodd på Playa Blanca og likte meg veldig godt der. Nå bodde vi i den andre enden ved Marina Rubicon men vi gikk mye tur og var innom flamingo beach og kikket. Det så greit ut der. Vi hadde også leilighet og handlet egen mat og stellte oss mye selv men var også ute og spiste. Jevnt over så er matprisene i butikkene lavere enn hjemme så om du går ut i fra hva dere bruker hjemme så er det en god pekepinn. Så legger du på litt da man ofte kjøper litt ekstra og eventuelt noe til noen restaurantbesøk. Det er en veldig bra kinesisk restaurant som heter Jumbo. Ligger helt i den ene enden av havnepromenaden. Rimelig og kjempegod mat. Om det er mulig med en liten baby så hadde jeg blitt med på noen utflukter. Lanzarote er en fantastisk flott og naturskjønne øy med mye å se. Den er min favoritt blandet Kanariøyene. Fra Playa Blanca så går det ferje over til Fuertaventura mange ganger om dagen og det er også en fin tur om man vil ha litt forandring. Det er ikke så langt. Man kan se over dit også. Det blåser endel på Lanzarote så ta med vindtette sommerjakker. De kan komme godt med tidlig morgen og litt utpå kvelden.
Strange Doll Skrevet 12. januar 2014 #5 Skrevet 12. januar 2014 Var nettopp på lanzarote. Vi var to stk og brukte 15.000 kr. Det var med ubåtsafari, vannscooter, sånn fallskjerm over vannet og mat og drikke ute til lunsj og middag :-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå