AnonymBruker Skrevet 31. desember 2013 #1 Skrevet 31. desember 2013 Vi er et par som skal reise til Alicante i slutten av februar. Har funnet på google at gjennomsnittstemperaturen er ca. 18-20 grader da. Det er en karneval i nærheten når vi er der. Men er det noen som vet om og har tips om andre spennende attraksjoner og aktiviteter i Alicante og omegn i februar? Vi har snakket om å leie bil i denne perioden, så vi kan kjøre litt rundt også. Tips mottas med takk! Anonymous poster hash: 9089a...a0b
mandel92 Skrevet 31. desember 2013 #2 Skrevet 31. desember 2013 Er gjennomsnittstemperaturen 18-20 grader i februar? I følge denne siden er det ikke det http://www.yr.no/sted/Spania/Valencia/Alicante/statistikk.html der står det at i februar er det rundt 12 - 15 grader. Uansett, dere må dra innom fornøyelsesparken Terra Mitica, kjempegøy!
Silfen Skrevet 31. desember 2013 #3 Skrevet 31. desember 2013 http://www.holiday-weather.com/alicante/averages/february Snitt 13 sier denne. Kaldt. Er parkene åpne? Terra Mitica er ok.
mandel92 Skrevet 31. desember 2013 #4 Skrevet 31. desember 2013 Ser nå at Terra Mitica ikke åpner før i april...
momo Skrevet 31. desember 2013 #5 Skrevet 31. desember 2013 Er nok ikke så varmt der i februar. Mange av parkene har stengt, da det ikke er sesong. Nå var jeg bare en 2 timers kjapp tur til Murcia, men den byen forelsket jeg meg fullstendig i. Masse vakre bygninger. Neste gang skal jeg tilbringe flere dager der.
Humla90 Skrevet 4. januar 2014 #6 Skrevet 4. januar 2014 Jeg bor i Alicante, og det er kaldt på denne tiden! De fleste turistattraksjoner er stengt på denne tiden av året.
Lea2 Skrevet 4. januar 2014 #7 Skrevet 4. januar 2014 Bor også i nærheten. Det er ikke så veldig varmt, men helt grei temperatur når solen skinner midt på dagen. Det er IKKE shorts og t-skjortevær, men går fint an å sitte ute (kald vind). Selv om attraksjonene er stengt er det masse å finne på om man har bil. Anbefaler blant annet å dra opp til Guadalest en dag. Ellers er det masse mindre byer rundt Alicante som er verd et besøk. Orihuela og Elche for eksempel.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå