Gå til innhold

Hvorda drepe sopp rundt nesen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noe som helst som permanent utrydder soppen jeg har rundt nesen? En pille eller noe?

Jeg har ekstrem seboreisk eksem rundt nesen, og det begynner nå å klumpe seg opp og klø og svi noe helst ekstremt. Har prøvd alt av resept kremmer og reseptfrie gjennom årene, de med resept funker best, men det går aldri vekk.

Kan man bruke canesten, som er soppkrem for underlivet? Jeg er desperat! har hatt det i 8 år nå, og er så lei.

Hjelper det å sprøyter restylan/botox rundt nesen om det dreper talgskjertlene?

Kanskje dumme forslag, men jeg tar sjangsen å spør dere om noen vet!

Det føles ut som brannsår, og huden er ikke hud lengre, rundt nesen. Bare rød irritert eksem/sopp.

Anonymous poster hash: 46091...393
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Restylane og Botox vil ikke hjelpe, det er på ingen måte soppdrepende.

Har du prøvd forskjellige leger?

Prøvd grapefruktkjerneekstrakt?

Ufarlig, men effektivt. Google it :)

Skrevet

Du bør droppe å bruke alt av midler for noen måneder, opp til ett år. Kun vann. Og se på maten du spiser. Du er bedre om ett år.

Anonymous poster hash: 62c42...729
Skrevet

Canesten eller fungoral krem ville vært naturlige valg. Har du ikke prøvd noen av disse??

Skrevet

Er du sikker på at det ikke er brennkopper? Høres veldig likt ut som det jeg har.. Det kommer i perioder, bakteriene er inni nesa men hvis jeg er mye snørrete ol så pleier det å bre seg utover i nesevingene. Det brenner!

Skrevet

Ja, du kan smøre på Canesten. Du kan også vaske ansiktet (unngå øynene) med Fungoral eller Selsun. Du kan også stryke på litt Betnovat med en finger eller q-tips. Gjør det to ganger om dagen og unngå sminke i området.

Anonymous poster hash: cf8fb...d94

Skrevet

ikke betnovat på seboreisk eksem.Kortisonkremer skal ikke på slike eksemer.

Jeg ville snakket med en hudlege og bedt om hjelp

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...