AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #1 Skrevet 30. desember 2013 Jeg skjønner at det er bedre å ta en angrepille enn å gjennomføre en abort, men når man ikke er sikker på om man har blitt gravid. Hvis man feks bruker kondom og den sprekker, men man tror man klarte å hindre noen skade. Altså hvis det er en liten sjanse for at man kan ha blitt gravid, men at man egentlig ikke tror man ble det. Er det lurt å vente til å se om man ble gravid da, istedenfor å ta en angrepille? Tenker det må jo være bedre for kroppen å ikke utsette den for angrepillen, for er jo ikke sikkert man har blitt gravid. Så slipper kroppen å gå gjennom noe unødvendig. Nå tror jeg ikke jeg er gravid, bare så det er sagt. Jeg bare lurer sånn hvis det skulle skje. Anonymous poster hash: 9ca6f...664
Gjest RompeRusk Skrevet 30. desember 2013 #2 Skrevet 30. desember 2013 Angrepille er en ganske så falsk trygghet. Den utsetter kun eggløsningen, så dersom du har eggløsning i "gjerningsøyeblikket" er det allerede for sent. Det er heller ikke sikkert at den fungerer om du veier over 75 kilo.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2014 #3 Skrevet 9. januar 2014 Sånn generelt, er abort den beste løsningen da? Anonymous poster hash: 9ca6f...664
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2014 #4 Skrevet 9. januar 2014 Generelt sett så synes jeg angrepille klart er best. Du skal ha temmelig jevn syklus og vite nøyaktig hvor du er i den dersom du synes du kan være så sikker på at du ikke har blitt gravid at du kan droppe angrepille. Anonymous poster hash: 30cfc...97c
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2014 #5 Skrevet 10. januar 2014 Tenker du på hva som evt er best for kroppen din? Da vil jeg tippe at angrepillen er minst belastning for kroppen. For nå foretas vel abort på sykehuset helst med "abortpille" - http://www.unn.no/generell-gynekologi/medikamentelt-svangerskapsavbrudd-mifepriston-abortpillen-article37779-15500.html Og en tradisjonell abort gir også fare for komplikasjoner, blodpropp ol. Anonymous poster hash: 380e3...9fb
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2014 #6 Skrevet 10. januar 2014 Abort er en stor påkjenning, både paykisk ogmfor el - fysisk. Man kan få sterke smerter (ved medisinsk abort, som er det sykehus som oftest tilbyr nå). I tillegg er det en etisk side, der man jo tar livet av et embryo. Angrepillen er en mye mindre påkjenning, og sprekt kondom er en god grunn.Anonymous poster hash: 28c75...f91
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2014 #7 Skrevet 10. januar 2014 Men jeg tenker på de gangene da men egentlig tror at man ikke er blitt gravid, og sjansen for det er veldig liten. Da er det vel bedre å vente å se om man evt har blitt gravid som sikkert ikke skjer, enn å ta en angrepille som muligens var uten grunn. Ble man ikke gravid, så utsetter man jo kroppen sin for unødvendig påkjenning. Anonymous poster hash: 9ca6f...664
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2014 #8 Skrevet 10. januar 2014 Men jeg tenker på de gangene da men egentlig tror at man ikke er blitt gravid, og sjansen for det er veldig liten. Da er det vel bedre å vente å se om man evt har blitt gravid som sikkert ikke skjer, enn å ta en angrepille som muligens var uten grunn. Ble man ikke gravid, så utsetter man jo kroppen sin for unødvendig påkjenning. Anonymous poster hash: 9ca6f...664 Er uenig. Ville ikke risikert graviditet. Atar du er ung, og da blir man lettere gravid. Angrepille er en mye mindre påkjenning enn abort. Har tatt det selv, og merket null bivirkninger. Abort derimot: store smerter, som en mini-fødsel. Anonymous poster hash: 28c75...f91
Frk. Belle Skrevet 12. januar 2014 #9 Skrevet 12. januar 2014 Angrepile er da ikke SÅ stor påkjenning på kroppen. Inneholdet i angrepillen kan sammenlignes med å ta 10 p-piller på en gang (bare at det kun er ett hormon, ikke to som i p-piller). I "gamle dager" ble store doser p-piller (minipiller) brukt som angrepiller har jeg hørt. Det er jo akkurat slike tilfeller hvor man KANSKJE kan ha blitt gravid at denne piller en laget for! Her er litt mer info om angrepillen. http://nhi.no/foreldre-og-barn/foreldre/prevensjon/nodprevensjon-1412.html
Teeny Skrevet 12. januar 2014 #10 Skrevet 12. januar 2014 Var så uheldig og fikk indre blødninger pga cyste ruptur etter angrepillen for mange år siden. Men tror ikke det er så vanlig... Abort skal jo være en større fysisk og psykisk påkjenning. Så vil tro angrepillen er den beste løsningen, men 100% sikker er den ikke, ikke medisinsk abort heller forsåvidt.
Marie90 Skrevet 12. januar 2014 #11 Skrevet 12. januar 2014 Jeg ville tatt en angrepille, definitivt. Har heldigvis aldri opplevd at kondom har sprukket, men i det scenario kombinert med om jeg ikke skulle vært på p-ringen, så hadde jeg tatt en.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå