Gå til innhold

Kalkunrester

Fremhevede innlegg

Gjest Funky Punk
Skrevet

I morgen skal jeg lage kalkun. Ingen nyttårsaften uten, sånn er det bare :ler:

Problemet er bare det at den minste jeg fant var på 8 kilo, og dermed sitter jeg igjen med masse rester etter middagen siden vi bare er 2 personer.

Skal lage noen sandwicher, men trenger andre tips også, da aller helst lavkarbo, men andre ideer er også satt pris på så kan jeg heller justere litt på karboinnholdet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg planlegger å fryse ned rester i porsjonspakker. Kalkunen kan i mange tilfeller erstatte karbonadedeig. :)

Skrevet

Bruk kalkunen i salater, lapskaus, pai, wok, gryteretter, på pizza, i taco/wraps, omeletter eller pytt i panne :)

Gjest Funky Punk
Skrevet

Den til Jamie Oliver så kjempegod ut. Finnes oppskrifter på paideiger som er lavkarbo, så da kan jeg bare endre litt på det.

Pizza tenkte jeg heller ikke på, så det var smart :)

Vil helst unngå å fryse ned da jeg syns det blir veldig tørt og får en litt spesiell smak når det er tint igjen.

Skrevet

Paien til Jamie Oliver har jeg laget flere ganger, det blir bra. Har devserre ingen lavkarbopaideig, da jeg spiser høykarbo :P Å bruke kalkunen i greskinspirert pai eller texmexinspirert pai er også godt. Paideig lager jeg med mel, vann, pittelitt smør og kesam (sunnere enn vanlig). I paiene bruker du det du har og så eggestand. Jeg bruker gjerne også cottage cheese i paifyllet.

Ellers kan du legge kalkun og grønnsaker i form, med creme fresh, krydder, ev ost og så gratinere. Det er en rett som er enkel å gjøre lavkarbo. Supper med kalkunkjøtt i er og godt.

Anonymous poster hash: 9177e...0df
Gjest Funky Punk
Skrevet

Oppdaget i dag at jeg har en del fløte jeg må få brukt opp, så det blir vel noe gratinert i morgen tror jeg. Også en pai av noe slag til frokost/lunch

Skrevet

Kalkungryte er veldig godt..

AnonymBruker
Skrevet

Kalkun som pålegg er også utrolig godt :D

Anonymous poster hash: 04b56...7c8
AnonymBruker
Skrevet

Kalkun som pålegg er også utrolig godt :D

Ops, leste visst ikke helt ordentlig :P Ser jo nå at du har tenkt å lage noen sandwicher :P

Skrevet

Ikke akkurat lavkarbo, men nå spiser jeg nudler med kalkunbiter i som nattmat. :)

AnonymBruker
Skrevet

Ikke akkurat lavkarbo, men nå spiser jeg nudler med kalkunbiter i som nattmat. :)

Åh, det hørtes goodt ut :D

• Liker 1
Skrevet

I dag har vi kalkun med soppstuing og stekte grønnsaker.

Planlegger å bruke resten på vietnamesiske ferske vårruller og i salat til lunch resten av uken.

Synes også det er godt å "shredde" kalkunen og woke sammen med hoisinsaus og grønnsaker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...