AnonymBruker Skrevet 31. desember 2013 #21 Skrevet 31. desember 2013 Skjønner ikke hvorfor folk skal lære seg å drikke kaffe? Jeg liker ikke kaffe i det hele tatt, og synes det er helt greit. Slipper kaffeånde, slipper gule tenner og sparer de utgiftene det koster å være "avhengig" av kaffe. Håper jeg aldri blir glad i kaffe! Anonymous poster hash: af3e3...f37 1
strawberry Skrevet 31. desember 2013 #22 Skrevet 31. desember 2013 Jeg begynte å drikke med fløte/melk i, men etterhvert droppa jeg det og drakk kaffien svart
Rumle Skrevet 31. desember 2013 #23 Skrevet 31. desember 2013 Hva skal du lære deg å like kaffe for? De har vel funnet ut at kaffe er ikke så usunt som man trodde, men jeg tror allikevel at det ikke er bra for en heller. Ser og damene på jobben, de er ikke gode i magen om de har hatt en kopp for mye om dagen Anonymous poster hash: ad455...13b Hva baserer du det på egentlig? Det har vel vært haugevis av undersøkelser de siste årene som viser at noen kopper kaffe om dagen har en positiv helseeffekt? Filterkaffe vel og merke.
Rumle Skrevet 31. desember 2013 #24 Skrevet 31. desember 2013 Jeg brukte forøvrig laaaang tid på å lære å like kaffe selv, men jeg klarte det til slutt, så ikke gi opp håpet, TS!
Sekretæren Skrevet 31. desember 2013 #25 Skrevet 31. desember 2013 Jeg har drukke kaffe i maaaaange år, så oppdaget jeg aeropress og bærtørkede kaffebønner. Smaker søtt og godt, og noe helt annet enn den vanlige traktekaffen som ofte er sur. Hvor bor du? Kan anbefale noen gode kaffebarer som serverer deg noe av det beste som finnes. Skal man lære å like noe, bør man starte med kvalitet.
Gjest åffårno Skrevet 31. desember 2013 #26 Skrevet 31. desember 2013 (endret) Jeg likte aldri kaffe før jeg prøvde type latteblandinger på enkel espresso - og da gjerne med litt sjokolade(type ismocca, med sjokoladesirup&knust is). Begynte med det under masterskriving som ren selvmedisinering Nå går det i cortado, som jeg aldri ville anbefalt å begynne med. Jeg drikker kun kaffe som er kjøpt på kaffebutikker malt til enten Aeropress eller Bialetti, vanlig traktekaffe er helt grusomt. Anbefaler også å begynne med runde smaker fremfor de mer syrlige - og det er stor forskjell fra sted til sted på smak. Starbucks er typisk barnekaffe" for nybegynnere og smaker, etter mitt syn - ikke særlig bra, mens Kaffebrenneriet og endel mindre forretninger har høy kvalitet og veldig gode og varierte smaker. Endret 31. desember 2013 av åffårno
Pringle Skrevet 31. desember 2013 #27 Skrevet 31. desember 2013 Får man energi fra kaffe? Det er jo null kalorier (i svart kaffe, ikke hvis det er melk og sukker i den). Kaffe er liksom en sosial greie og en voksenmarkør. Jeg drakk kaffe med melk i mange år før jeg plutselig kom i en situasjon der det ikke var melk tilgjengelig. Så jeg prøvde å drikke den svart, og det gikk bra! Nå drikker jeg for det meste svart kaffe, men jeg kan ta en latte innimellom.
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2013 #28 Skrevet 31. desember 2013 Jeg begynte å drikke kaffe 50/50 med kakao på ungdomsskolen fordi jeg synes det var godt. Likte ikke kaffe på den tiden, men det endret seg raskt. Et annet tips kan være å drikke kaffe til bløtkaker og andre søte ting, da får kaffen en litt annerledes smak (og er magisk etter min mening ) Kaffe mocca er vel noe av det beste du kan bestille på kafe om du ikke er glad i kaffe men liker sjokolade. Hold deg unna espresso og andre sterke kaffedrikker. Anonymous poster hash: d02d8...633
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2013 #29 Skrevet 31. desember 2013 Jeg begynte å drikke kaffe 50/50 med kakao på ungdomsskolen fordi jeg synes det var godt. Likte ikke kaffe på den tiden, men det endret seg raskt. Et annet tips kan være å drikke kaffe til bløtkaker og andre søte ting, da får kaffen en litt annerledes smak (og er magisk etter min mening ) Kaffe mocca er vel noe av det beste du kan bestille på kafe om du ikke er glad i kaffe men liker sjokolade. Hold deg unna espresso og andre sterke kaffedrikker. Anonymous poster hash: d02d8...633 Mmmmm.....alt man bestiller av kaffedrikker(cakke latte/cortado/mocca osv) er lagd på espresso. Anonymous poster hash: 75d2e...e12
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2014 #30 Skrevet 1. januar 2014 Mmmmm.....alt man bestiller av kaffedrikker(cakke latte/cortado/mocca osv) er lagd på espresso. Anonymous poster hash: 75d2e...e12 Så du mener TS bare skal begynne med ren espresso? Høres ut som en veldig dårlig taktikk for å lære seg å like kaffe spør du meg. Anonymous poster hash: d02d8...633
~white lady~ Skrevet 1. januar 2014 #31 Skrevet 1. januar 2014 Jeg har aldri lært meg å like kaffe. Men jeg drikker det likevel, fordi det er det eneste som hjelper på å holde konsentrasjonen på topp når jeg er på jobb. Og så er det veldig koselig med en varm kopp i hendene. Drikker den svart på jobb, men foretrekker latte. Så den der "må ha en kaffe og røyk" på morningen forstår jeg godt
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2014 #32 Skrevet 1. januar 2014 Hvorfor lære å like noe som smaker høgg og ikke gjør annet enn å gi deg dårlige tenner? Kaffe er også sosialt og er nærmest et must å drikke i arbeidslivetAnonymous poster hash: 554c9...ff4
Lea2 Skrevet 1. januar 2014 #33 Skrevet 1. januar 2014 Så du mener TS bare skal begynne med ren espresso? Høres ut som en veldig dårlig taktikk for å lære seg å like kaffe spør du meg. Anonymous poster hash: d02d8...633 En god espresso er mange ganger bedre enn trakterkaffe. Fyll den opp med kokende vann, så har man et veldig godt alternativt til en kopp svart kaffe.
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2014 #34 Skrevet 1. januar 2014 En god espresso er mange ganger bedre enn trakterkaffe. Fyll den opp med kokende vann, så har man et veldig godt alternativt til en kopp svart kaffe. Det er jeg for så vidt enig i, men smaken er som baken. Noen liker espresso, andre liker kokekaffe, traktekaffe, presskannekaffe osv. Jeg drikker kun espressobaserte kaffedrikker, mens mannen holder seg til kruttsterk tyrkisk kaffe med krydder og sukker. Anbefaler TS å prøve ut forskjellige tilberedningstyper og varierende mengder av melk og sukker og vurdere ut fra det. Anonymous poster hash: 554c9...ff4 1
Guadaloupe Skrevet 1. januar 2014 #35 Skrevet 1. januar 2014 Jeg mener det er best å la være, det er dumt å gå fra å fungere uten kaffe til å bli den som blir sur og gretten og som ikke klarer å starte dagen uten en kanne kaffe, det er faktisk ganske mange av dem der ute. Jeg liker kaffe men drikker det svært sjeldent fordi jeg ikke ønsker å bli "avhengig". Jeg drikker det av og til når jeg er ute med venninner, og da pleier jeg å drikke en kopp av ett slag kaffe, liker mocca best
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå