AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #1 Skrevet 30. desember 2013 Har bestemt meg for å prøve å lære meg å drikke kaffe, og drakk min første kaffe i dag, i alderen av 26 Det var en cortado og den smaka faen... Har smakt kaffelatte såvidt, og om jeg må velge velger jeg heller den. Fikk vite ETTER jeg hadde bestilt at cortadoen er noe sterk, så tror kanskje den var et dårlig valg å starte med, men jeg har jo ikke peiling på kaffe. Noen forslag fra kaffe-kjennere? Er litt kjipt å kun drikke brus o.l når jeg er på kafe, og te er jeg lei av:P Anonymous poster hash: b6d15...7ff
poppy Skrevet 30. desember 2013 #2 Skrevet 30. desember 2013 (endret) * Endret 30. august 2019 av poppy 1
apekatt Skrevet 30. desember 2013 #3 Skrevet 30. desember 2013 Prøv enkel mokka eller enkel latte med hasselnøtt/karamel smak:) Iskaffer med forskjellige smak er også bra.
super-s Skrevet 30. desember 2013 #4 Skrevet 30. desember 2013 Jeg begynte med kaffe latte, og gikk over til svart kaffe da jeg var på de kjedelige kursene som jeg måtte på i lærlingetiden. Jeg holdt på å sovne hver gang, så måtte presse i meg kaffe for å holde meg våken. Nå elsker jeg kaffe!
Lea2 Skrevet 30. desember 2013 #5 Skrevet 30. desember 2013 Prøv heller med vanlig filterkaffe enn espresso først. Latte er jo ikke kaffe.. Heller ikke mocca. Mest melk og sirup. Det finnes kaffe med litt smak i, som vaniljesmak, sjokolade eller irish, som kan trakter i vanlig trakter. Jeg begynte å like kaffe da jeg jobbet lange dager, begynte tidlig på morgenen og det var kaldt. Brukte koppen for å varme hendene og plutselig var den tom og jeg var hekta 1
skrue Skrevet 30. desember 2013 #6 Skrevet 30. desember 2013 Jeg anbefaler å lære å like ren kaffe uten noen ekstra smak eller tilsetninger. Så kan man heller skeie ut med andre typer en gang i blant. Selv drikker jeg nesten ikke kaffe, men det er fordi jeg liker te godt. Kan godt ta en kopp kaffe om jeg får det servert. 2
Gjest ms_kwang Skrevet 30. desember 2013 #7 Skrevet 30. desember 2013 Jeg liker kaffe, men magen min tåler det ikke.. Kan ta litt cappuccino eller Latte en gang i blant, men for mye blir jeg dårlig av igjen
Sirah Skrevet 30. desember 2013 #8 Skrevet 30. desember 2013 Jeg vil anbefale deg å la være. Hilsen en som ikke fungerer ute kaffe
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #9 Skrevet 30. desember 2013 Jeg anbefaler å lære å like ren kaffe uten noen ekstra smak eller tilsetninger. Så kan man heller skeie ut med andre typer en gang i blant. Selv drikker jeg nesten ikke kaffe, men det er fordi jeg liker te godt. Kan godt ta en kopp kaffe om jeg får det servert. Jeg drar svært sjeldent på kafe, kanskje 2-3 ganger i halvåret:P Så akkurat dette med å skjeie ut er ikke det som bekymrer meg:) Jeg vil anbefale deg å la være. Hilsen en som ikke fungerer ute kaffe Hahaa, kanskje jeg skal lage en regel om at jeg kun drikker kaffe på kafe? Begynte å drikke te, men ble heldigvis ikke "avhenig" av koffeinen i den, vet det ikke er så mye, men nok til at jeg ikke får sover om jeg drikker den etter 19:P Takk for tips folkens, kanskje jeg prøver iskaffe neste gang, kanskje den er søtere? For jeg liker søt te, så regner med jeg liker søt kaffe... Synes jo ofte kaffe er noe bitter. Anonymous poster hash: b6d15...7ff
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #10 Skrevet 30. desember 2013 Hva skal du lære deg å like kaffe for? De har vel funnet ut at kaffe er ikke så usunt som man trodde, men jeg tror allikevel at det ikke er bra for en heller. Ser og damene på jobben, de er ikke gode i magen om de har hatt en kopp for mye om dagen Anonymous poster hash: ad455...13b 1
Gjest ms_kwang Skrevet 30. desember 2013 #11 Skrevet 30. desember 2013 vel gjør som venninna mi, hun hater kaffe, derfor tar hun 80%melk,15%sukker og en liten dæsj kaffe
Lea2 Skrevet 30. desember 2013 #12 Skrevet 30. desember 2013 Kan være like mye koffein i te som i kaffe faktisk. Samme sak egentlig. Og du blir like avhengig. Om du ikke drikker kaffe hver dag vil du heller ikke bli avhengig av det. Det er når du får i deg flere kopper daglig at du merker det den dagen du ikke får kaffe!
skrue Skrevet 30. desember 2013 #13 Skrevet 30. desember 2013 (endret) Da jeg var ferdig med studiene så bestemte jeg meg for å lære å like te uten noe som helst annet. Det har jeg aldri angret på. Kan ikke tenke meg å ha noe i det nå. Det var en fæl uke, men har aldri tenkt på noen annet en ren te etter det. Har sikkert spart 2304362 kcal pga det. Samme for kaffe. Endret 30. desember 2013 av skrue 1
Gjest Blomst83 Skrevet 30. desember 2013 #14 Skrevet 30. desember 2013 Er målet å lære å drikke kaffe for å kunne drikke noe annet når du er på cafe så er ikke latte etc så dumt,men hvis du skal lære deg å drikke kaffe på generell basis (daglig) så er kanskje ikke det veien å gå. Det smaker jo ikke akkurat kaffe. Så hvis det er målet støtter jeg forslaget til Lea2 ang svart kaffe med smak.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #15 Skrevet 30. desember 2013 Hva skal du lære deg å like kaffe for? De har vel funnet ut at kaffe er ikke så usunt som man trodde, men jeg tror allikevel at det ikke er bra for en heller. Ser og damene på jobben, de er ikke gode i magen om de har hatt en kopp for mye om dagen Anonymous poster hash: ad455...13b Mest fordi jeg vil utforske alt verden har å by på, kan jo godt hende jeg går glipp av noe, det vet jeg jo ikke før jeg har prøvd:P Er vel kanskje litt feil å si å lære seg å like det, men heller finne noe jeg KAN like. vel gjør som venninna mi, hun hater kaffe, derfor tar hun 80%melk,15%sukker og en liten dæsj kaffe Æsj, det hørtes jo enda verre ut da jeg synes melk er verre enn kaffe Kan være like mye koffein i te som i kaffe faktisk. Samme sak egentlig. Og du blir like avhengig. Om du ikke drikker kaffe hver dag vil du heller ikke bli avhengig av det. Det er når du får i deg flere kopper daglig at du merker det den dagen du ikke får kaffe! Virkelig? Kommer kanskje an på te-typen da? Men drikker ikke te hver dag nei, og blir ikke å gjøre det med kaffe heller, vil ikke bli avhenig av kaffe for å komme meg gjennom dagen liksom:P Er målet å lære å drikke kaffe for å kunne drikke noe annet når du er på cafe så er ikke latte etc så dumt,men hvis du skal lære deg å drikke kaffe på generell basis (daglig) så er kanskje ikke det veien å gå. Det smaker jo ikke akkurat kaffe. Så hvis det er målet støtter jeg forslaget til Lea2 ang svart kaffe med smak. Er nok mest for å ha noe annet enn te, vann og brus å drikke på kafe ja, svartkaffe er for lett tilgjengelig til at jeg vil lære å like det tror jeg, man får jo det overalt i kantiner, kiosker osv., er så lett å ty til det om formen ikke er på topp. Mens mer "fancy" kaffe må man jo på kafe for å drikke, og det gjør jeg jo ikke så ofte:) Anonymous poster hash: b6d15...7ff
Gjest Blomst83 Skrevet 30. desember 2013 #16 Skrevet 30. desember 2013 Er nok mest for å ha noe annet enn te, vann og brus å drikke på kafe ja, svartkaffe er for lett tilgjengelig til at jeg vil lære å like det tror jeg, man får jo det overalt i kantiner, kiosker osv., er så lett å ty til det om formen ikke er på topp. Mens mer "fancy" kaffe må man jo på kafe for å drikke, og det gjør jeg jo ikke så ofte:) Anonymous poster hash: b6d15...7ff Ok.Da støtter jeg forslaget til Lea2,eller evt i starten ha litt melk i kaffen.
Kassiopeia Skrevet 31. desember 2013 #17 Skrevet 31. desember 2013 Jeg brukte lang til på å like kaffe, spesielt siden jeg begynte med blant annet filterkaffe. Så gikk jeg over til å prøve nykvernet espresso av ferske bønner med melk og litt sukker, og da kunne jeg lett drikke flere kopper for dagen. Nå 7-8 måneder kan jeg drikke en kopp uten både melk og sukker, selv om det selvsagt er favoritten. Men så har jeg en mann som er veldig glad i kaffe, og som bruker litt ekstra penger på å finne god kvalitet med mye spennende smaker.
Vasilisa Skrevet 31. desember 2013 #18 Skrevet 31. desember 2013 Hvorfor lære å like noe som smaker høgg og ikke gjør annet enn å gi deg dårlige tenner? 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2013 #19 Skrevet 31. desember 2013 Hvorfor lære å like noe som smaker høgg og ikke gjør annet enn å gi deg dårlige tenner? For å få energi fra koffein, hvorfor tror du? Anonymous poster hash: 4bdd5...16f
Vasilisa Skrevet 31. desember 2013 #20 Skrevet 31. desember 2013 For å få energi fra koffein, hvorfor tror du? Anonymous poster hash: 4bdd5...16f Det finnes andre måter. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå