Gå til innhold

Gyngende svimmelhet ?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen her som har opplevd dette ? En svimmelhet som føles som om man er på en båt i bølger ? Vanskelig å forklare men....

Anonymous poster hash: aa5e3...d4f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette lurer jeg også på!! Har vært gyngende svimmel i to døgn, og har samtidig stikk i hjertet, har du også noe ekkel følelse i hjertet, TS?

Forøvrig vet jeg det kan skyldes vitamin/jern mangel, høyt blodtrykk, stoffskifte og noe med noe trykk i øret.

Anonymous poster hash: fd331...69b

Skrevet

Jeg har nå hatt det slik i 15 dager........... har nesten ikke vært utenfor døren. aner ikke hva det skyldes, men det er utrolig ekkelt. Legene finner ikke noe galt med meg.

Anonymous poster hash: d65ba...591
Skrevet

Dette lurer jeg også på!! Har vært gyngende svimmel i to døgn, og har samtidig stikk i hjertet, har du også noe ekkel følelse i hjertet, TS?

Forøvrig vet jeg det kan skyldes vitamin/jern mangel, høyt blodtrykk, stoffskifte og noe med noe trykk i øret.

Nei,jeg kjenner ikke noe med hjertet. Jeg har tatt blodprøver hos legen ,men finner ingenting.

Skrevet

Har dere blitt sjekket for krystallsyken? Da kan man få den følelsen. Som regel er det ubalanse i balansensystemet som sitter i ørene. Har selv hatt krystallsyken. Bør få en kiropraktor til og sjekke det. De fleste kan manøveren for og sjekke.

Anonymous poster hash: 08c68...b3d
Skrevet

Har dere blitt sjekket for krystallsyken? Da kan man få den følelsen. Som regel er det ubalanse i balansensystemet som sitter i ørene. Har selv hatt krystallsyken. Bør få en kiropraktor til og sjekke det. De fleste kan manøveren for og sjekke.

Anonymous poster hash: 08c68...b3d

Er ikke krystallsyken som om man spinner rundt i karusell svimmelhet da ? Det er hva jeg har lest og hørt iallefall. Dette er en gyngende følelse på en måte.

Skrevet

Kan minne om krystallsyken! Den har jeg hatt. Fikk hjelp av manuellterapeut.

som å være på en båt ..helt jævlig..

Skrevet

Er ikke sånn svimmelhet også et tegn på kommende slag? Hvor gammel er du?

Skrevet

Kan minne om krystallsyken! Den har jeg hatt. Fikk hjelp av manuellterapeut.

som å være på en båt ..helt jævlig..

Hadde du krystallsyken og hva gjorde manuellterapeuten ? Hadde du det lenge ? Jeg kjenner det samme om jeg sitter eller står og går . Samme med deg ?

Skrevet

Krystallsyken og andre sykdommer i øret gir karusell svimmelhet. Gyning (nautisk svimmelhet) er nevrologisk. Jeg har hatt to runder hvor jeg knapt klarte å stå på bena, det satt i i ca en mnd begge gangene. Var hos ønh og i mr uten funn. En manuellterapeut bekreftet at det var låsninger i nakken men han hadde ikke mer peiling enn det så han klarte ikke hjelpe meg. Så om det kommer tilbake skal jeg til en annen!

Både faren og søstra i sliter med den samme svimmelheten i blant. Er nakken som er problemet hos dem og. Vi har alle tre stressnakker.

Er dere som sliter med nautisk svimmelhet stresset? Kan være nakken, det er som regel det. Ta å google nautisk svimmelhet.

Skrevet

Er ikke sånn svimmelhet også et tegn på kommende slag? Hvor gammel er du?

Har hatt det en god stund nå, så da skulle jeg nok hatt slag for lengst sikkert.

Skrevet

Krystallsyken og andre sykdommer i øret gir karusell svimmelhet. Gyning (nautisk svimmelhet) er nevrologisk. Jeg har hatt to runder hvor jeg knapt klarte å stå på bena, det satt i i ca en mnd begge gangene. Var hos ønh og i mr uten funn. En manuellterapeut bekreftet at det var låsninger i nakken men han hadde ikke mer peiling enn det så han klarte ikke hjelpe meg. Så om det kommer tilbake skal jeg til en annen!

Både faren og søstra i sliter med den samme svimmelheten i blant. Er nakken som er problemet hos dem og. Vi har alle tre stressnakker.

Er dere som sliter med nautisk svimmelhet stresset? Kan være nakken, det er som regel det. Ta å google nautisk svimmelhet.

Jeg har en veldig vond og stiv nakke og det blir jo verre når man svimler,så kan kanskje være det.. Hadde du den nautiske svimmelheten eller det som går rundt ?

Gjest Heartbeat
Skrevet

Ja, hos meg var det nakken, stress og anspenthet. Var veldig svimmel og det kjentes som om bakken beveget seg når man gikk.

Skrevet

Ja, hos meg var det nakken, stress og anspenthet. Var veldig svimmel og det kjentes som om bakken beveget seg når man gikk.

Skrevet

Jeg kjenner det både når jeg sitter og går :-( Hvilken behandling fikk du ?

Gjest Heartbeat
Skrevet

Jeg kjenner det både når jeg sitter og går :-( Hvilken behandling fikk du ?

Fikk muskelavslappende middel som ikke selges lenger pga avhengighet. Somadril. Det fikk musklene til å slappe av og jeg fikk etterhvert sove og svimmelheten gikk sakte men sikkert over. Kan enda være plaget nå, men nå vet jeg hva det er og har lært meg avspenningsteknikker for å hindre at det blir like ille igjen. For angsten for at det kan være noe farlig gjør jo også sitt til at du spenner deg og blir verre, dermed øker problemet

Skrevet

Ingen kan diagnostisere deg på nettet for din svimmelhet. Jeg foreslår at du kontakter fastlegen din og får deg en time, om ikke annet enn for å utelukke alvorlig bakenforliggende årsak til din svimmelhet.

Kommer det kvalme og oppkast med din svimmelhet? Har du hodepine? Blir det bedre når du ligger helt i ro, evt. med lukkede øyne? Har du tatt EKG? Har du fått vurdert nakke og skuldre av fysioterapeut? Har du vært vurdert av ØNH-lege? Har noen forsøkt epleys manøver på deg? Gjort en nevrologisk undersøkelse av deg? Skjeket om du har nystagmus? Som du forstår, så kan svimmelhet både være plagsom men "snill", men også symptom på mere alvorlig sykdom. Jeg hadde ikke gitt meg hvis jeg hadde så alvorlig svimmelhet at jeg ble nærmest funksjonshemmet i 14 dager, men bedt om mere utredning.

Skrevet

Ingen kan diagnostisere deg på nettet for din svimmelhet. Jeg foreslår at du kontakter fastlegen din og får deg en time, om ikke annet enn for å utelukke alvorlig bakenforliggende årsak til din svimmelhet.

Kommer det kvalme og oppkast med din svimmelhet? Har du hodepine? Blir det bedre når du ligger helt i ro, evt. med lukkede øyne? Har du tatt EKG? Har du fått vurdert nakke og skuldre av fysioterapeut? Har du vært vurdert av ØNH-lege? Har noen forsøkt epleys manøver på deg? Gjort en nevrologisk undersøkelse av deg? Skjeket om du har nystagmus? Som du forstår, så kan svimmelhet både være plagsom men "snill", men også symptom på mere alvorlig sykdom. Jeg hadde ikke gitt meg hvis jeg hadde så alvorlig svimmelhet at jeg ble nærmest funksjonshemmet i 14 dager, men bedt om mere utredning.

Skrevet

Nei,regner ikke med at noen skal diagnostisere her. Har vært hos lege med alle de "vanlige "testene. Også tatt MR av hodet. Ikke vært til fysioterapeut . Bare lurte om andre har hatt det samme og hvordan de evt ble kvitt det.

Skal ikke gi meg nei !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...