Gå til innhold

Tips mot kvisearr?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Helt siden jeg var 11-12 år har jeg slitt med kviser og uren hud, men heldigvis svært lite i ansiktet. Ryggen min, derimot, har sett ut som en slagmark. Etter utallige runder til hudpleier for rens, utprøving av diverse rensekremer jeg ble anbefalt, utprøving av salve fra lege og bytte av p-pille bestemte jeg meg bare for å la det stå til, i håp om at det gikk over av seg selv. Etter å ha slitt med dette i 10 år ser det ut for at kviseproblemet er borte, og ryggen min poppler ikke lengre av kviser - takk gud! Men nå sitter jeg igjen med en del arr. Joda, jeg vet solarium kan hjelpe på, men jeg føler ikke for å sole meg i tid og utide, så jeg hadde håpet at noen der ute kanskje hadde noen kremer eller salver som de har erfart hjelper på å helbrede kvisearr?

Jeg har slitt med dette lenge, og i en alder av 22 år har jeg hverken kunnet bruke singlett eller kjoler uten rygg (uten å ha bolero over og svette som en gris) siden jeg var 11 år, så nå når roten til det onde er borte vil jeg gjerne bli kvitt arrene kjapt! Har en datter på 1 år som elsker å være i badeland, og i garderoben blottlegger jeg heller magen og puppene framfor å vise ryggen min til de andre som skifter, og problemet hemmer meg en del når vi bader i og med at jeg skjemmes over å være 22 år og se ut som jeg gjør på ryggen - ser nesten ut som en spion der jeg går og gnur ryggen inntil veggen mens jeg smyger meg rundt :D

Anonymous poster hash: 2ea7e...72f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har slitt endel med kvisearr på ryggen jeg, også. Solarium gjorde det nesten verre for meg, fordi arrene gikk fra å være rosa-aktig til mørkerøde\brune... Jeg får alltid masse kviser og arr om vinteren, men om sommeren er de nesten helt borte. Arrene vil blekne\forsvinne med tiden, men det tar desverre noen måneder.

Noe som også fungerte litt for meg var at jeg smurte inn arrene med en fuktighetskrem UTEN fett. Jeg bruker en tube fra nivea (tror den heter anti-shine eller noe, inneholder bare fukt og ikke fett). Ellers har det også funket til en viss grad å smøre på liiitt babyolje på arrene, men da er det jo fort at det kan komme nye kviser igjen...

Og uansett hva du gjøre, IKKE pirk på arrene eller prøv å "skrape"\rive av huden. Det gjør bare vondt verre, og du vil få nye, ferske arr som igjen tar lengre tid å få bort.

Lykke til, jeg håper virkelig at mine også forsvinner, så jeg kan gå med singletter og åpen rygg til sommeren! :D Det er virkelig slitsomt å hele tiden bruke skjerf og jakker som dekker alt av rygg, nakke og skuldre...

Anonymous poster hash: 948b9...afa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...