Gå til innhold

Lei av at vi aldri finner på noe !

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboeren min har vært sammen i 8,5 år nå.

Jeg har kommet inn i en periode hvor jeg mangler følelser for han, er deprimert og ønsker å være for meg selv.

Vi eier hus sammen, som vi kjøpte for 4 år siden.

Hovedproblemet slik jeg ser det, er at vi aldri finner på noe sammen. Han liker å være hjemme, mens jeg liker å gå tur, reise eller finne på ett eller annet. Jeg er lei av å være hjemme, og ikke gjøre noe sammen med han utenfor hjemmet.

Merker at han blir irritert når jeg spør om vi skal finne på noe, jeg er ikke kravstor, er fornøyd med en liten gå tur med hunden vår.

Har foreslått at vi kan reise bort en helg på hotell, kose oss og slappe av, men det er ikke akutelt for hans del. Han ser på det som mas, og ønsker å være hjemme å slappe av i helgene. Vi skal 2 uker til Maderira til høsten, og han sier at han har "gjort" nok for meg med tanke på den turen.

Vi har ingen felles interesser eller verdier i livet føler jeg.

Helgene synes jeg er verst! Føler at alle andre finner på noe, mens vi bare sitter hjemme. Jeg er dårlig til å dra ut med venninder i helgene. Skulle så gjerne ønske at vi kunne funnet på noe sammen. Annet en å være hjemme å se på film!

Vet ikke helt hva jeg ønsker å oppnå med dette innlegget, bare godt å få ut litt tanker!

Er det noen andre som har følt det som meg?

Anonymous poster hash: 879b5...554
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg og samboeren min har vært sammen i 8,5 år nå.

Jeg har kommet inn i en periode hvor jeg mangler følelser for han, er deprimert og ønsker å være for meg selv.

Vi eier hus sammen, som vi kjøpte for 4 år siden.

Hovedproblemet slik jeg ser det, er at vi aldri finner på noe sammen. Han liker å være hjemme, mens jeg liker å gå tur, reise eller finne på ett eller annet. Jeg er lei av å være hjemme, og ikke gjøre noe sammen med han utenfor hjemmet.

Merker at han blir irritert når jeg spør om vi skal finne på noe, jeg er ikke kravstor, er fornøyd med en liten gå tur med hunden vår.

Har foreslått at vi kan reise bort en helg på hotell, kose oss og slappe av, men det er ikke akutelt for hans del. Han ser på det som mas, og ønsker å være hjemme å slappe av i helgene. Vi skal 2 uker til Maderira til høsten, og han sier at han har "gjort" nok for meg med tanke på den turen.

Vi har ingen felles interesser eller verdier i livet føler jeg.

Helgene synes jeg er verst! Føler at alle andre finner på noe, mens vi bare sitter hjemme. Jeg er dårlig til å dra ut med venninder i helgene. Skulle så gjerne ønske at vi kunne funnet på noe sammen. Annet en å være hjemme å se på film!

Vet ikke helt hva jeg ønsker å oppnå med dette innlegget, bare godt å få ut litt tanker!

Er det noen andre som har følt det som meg?

Anonymous poster hash: 879b5...554

Hmm. Kanskje du skal få deg et barn når dere har vært sammen så lenge. Evt. så kan du jo alltids bytte ut samboeren med en sprerker og mer livsglad en.

Anonymous poster hash: aa2f2...d96

Skrevet

Hmm. Kanskje du skal få deg et barn når dere har vært sammen så lenge. Evt. så kan du jo alltids bytte ut samboeren med en sprerker og mer livsglad en.

Er det noe man IKKE skal gjøre så er det i hvert fall å få barn i et dårlig forhold.

• Liker 3
Skrevet

Er du gal? De sliter og du mener at en unge gjør saken bedre? Ville nok bare gjort det verre.

Ts, merket du ikke disse forskjellene før? Mannen din er veldig hjemmekjær, og det er ikke noe man bare kan forandre på uten videre, om i det heletatt.

Anonymous poster hash: 94258...270

Skrevet

Ok, så man skal altså få barn når man kjeder seg i forholdet.. Ja, fin løsning.

Anonymous poster hash: f085c...b8a

Gjest Heartbeat
Skrevet

Uff, så kjedelig da. Tror heller du må bytte han ut. Sofaslitere er så kjedelige! Jeg er også ei som liker å finne på ting.

Bytt han ut med en mer sprekere en :)

Skrevet

Ts, leser at du ønsker ting ut av forholdet du ikke får. Selv om du ønsker å dele opplevelser og gjøre ting med kjæresten din så skjer det lite.

Start med å gjøre kjekke ting som gir deg livsglede og energi selv. Etter hvert som han ser du får gnisten tilbake vil noen tanker begynne å surre i hodet hans. Mest sannsynlig så slenger han seg på. Inviter han med av og til. Dersom han ikke blir med stikker du uansett ut og gjør det. Du trenger ikke være kjedelig hele tiden. Ta ansvar selv, og se hva som skjer :)

Skrevet (endret)

Man bør ta ansvar for å finne på ting selv. Mannen skal ikke være den som dikterer en kvinnes hanldinger. Lyst til å finne på noe? Finn på noe selv. Dersom mannen din overhodet nekter å være med kan du begynne å snakke om å byte ut. Sånn som jeg ser det er du i aller høyeste grad selv ansvarlig for sofaslitingen. :)

Når dette er sagt forstår jeg deg godt. Hverdagen presser oss til å leve kjedelige liv, og det koster stadig mer og mer energi å finne på morsomme ting. Det gjør det derimot enda viktigere!

Endret av Arcturus

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...