Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten min er så utrolig sosial, og ting skal dras ut lengst mulig. Besøk, byturer, fester osv. Han er alltid den som går sist hjem fra fest, sitter gjerne opp hele natten. Vi har vært kjærester i ett halvt år og besøkte en venninne av meg og samboeren hennes for første gang forrige helg. Vi var der i tre timer på kvelden, de har en liten baby og jeg følte at da var det nok, og vet at også hun synes det er passelig "besøkstid." Så jeg takket for oss.

Da vi kom ut døren sa kjæresten min " de gjorde ingenting for å holde oss igjen, de kunne jo spurt om vi ville sett en film med de eller noe." Så han var ikke fornøyd.

Han har en søster som bor 20 minutters kjøretid unna. Der er vi bedt på besøk neste fredag. Hver gang han og barna hans er der så overnatter de. Han har sagt til meg at hun forventer at vi skal overnatte der på fredag. Jeg har ikke lyst, det er helt greit å dra på besøk, men jeg vil hjem på kvelden. Jeg har møtt disse kun en gang tidligere og vil føle meg presset til å sitte oppe halve natten hvis jeg går med på overnatting, hadde vi bodd langt unna hadde det vært en annen sak.

Jeg er sosial av meg jeg også, men føler meg kjedelig og teit når jeg skriver dette. Hvordan er dere? er det dårlig gjort og si at jeg ikke vil overnatte og dra hjem på kvelden?

Anonymous poster hash: e661a...96a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo greit, men noen kompromisser må man inngå når man er et par, og besøk/overnatting hos slekt er et av de.

Anonymous poster hash: 025fc...76c
Skrevet

Virke mer som om han er ekstremt avhengig av selvbekreftelse. Å vite at folk liker å ha ham rundt seg, at han føler seg som et midtpunkt.

• Liker 3
Skrevet

Det er jo greit, men noen kompromisser må man inngå når man er et par, og besøk/overnatting hos slekt er et av de.

Anonymous poster hash: 025fc...76c

Ja, den er grei, og jeg har vært med til slekt som bor langt unna og overnattet flere dager, men når disse bor kun 20 minutter unna så foretrekker jeg å sove hjemme...er det helt urimelig? jeg sa det til han nå og han ble sur. "Da får jeg gi beskjed om at du ikke gidder å sove der" sa han. Så det er jo ikke så kjekt. Lørdagen skal vi i en bursdag så jeg vil være litt opplag til lørdagen også..

Skrevet

Dere er på totalt forskjellige plan når det kommer til å være sosiale, og det må dere nesten finne en løsning på ellers kommer dere neppe til å vare.

Du må få lov å trekke deg tilbake, så kan heller han fortsette på egenhånd.

Når det bare er 20 minutter å kjøre skjønner jeg veldig godt du vil hjem for å sove i egen seng.

Anonymous poster hash: 0bc46...c2b
Skrevet

Tror han kanskje må lære å kjenne sin besøkstid? For meg virker han som en av de gjestene som "aldri drar". Tre timer er passe, tre timer + en filmer for lenge. Synes også det virker rart å sove over når det bare er 20 min å reise hjem.

Men kompromiss er vel tingen. Kan du si at du ønsker å sove i egen seng og vil kjøre hjem på kvelden, men at du kan hente ham neste dag? :)

Skrevet

Tror han kanskje må lære å kjenne sin besøkstid? For meg virker han som en av de gjestene som "aldri drar". Tre timer er passe, tre timer + en filmer for lenge. Synes også det virker rart å sove over når det bare er 20 min å reise hjem.

Men kompromiss er vel tingen. Kan du si at du ønsker å sove i egen seng og vil kjøre hjem på kvelden, men at du kan hente ham neste dag? :)

Vi kjører to biler uansett fordi han kjører rett fra jobb (som er i nærheten) :-) Jeg har sagt jeg kan være der til kvelden, men vil kjøre hjem og sove. Men det var tydeligvis ikke bra nok..

Skrevet

Ville holdt fast på mitt og vært litt kjip her :) Dere trenger ikke være enige i alt og det er viktig å følge egne behov også. Du er jo med på besøket først!

• Liker 1
Skrevet

Fantastisk hvordan så ulike folk klarer å surre seg borti hverandre.

Kommer aldri til å fungere.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...