Kittykat Skrevet 18. mai 2004 #21 Skrevet 18. mai 2004 Idag mottar hun kontantstøtte og barnetrygd for 3 barn og har nesten ikke penger... Hvordan i alle dager har dere da råd til å sende en unge på SFO og 2 i barnehagen neste år da??? Da mister de ihvertfall kontantstøtten' date=' og SFO er omtrent like dyrt som en barnehageplass...[/quote'] Hallo, har du hørt om jobb? jeg sa jeg skal ut i jobb når det skjer. Jeg trodde jeg hadde forklart det veldig godt i mitt forrige innlegg. Hva så om SFO er like dyrt som en barnehageplass? Vi skal jo skaffe penger til det. Vi vet hvor mye barnehageplasser for 2 inkludert søskenrabatt koster i barnehagen gjennom sambos jobb. Jeg er ikke så dum at jeg begynner å søke 1 uke før de skal begynne på skolen og SFO. Jeg skal søke lenge før det du. Jeg vet at kontantsøtten forsvinner når man får ungene inn i barnehage, så jeg må skaffe meg jobb før dette. Jeg forklarte jo hva planen var og den inkluderer jobb, jeg sa ikke at jeg skulle fremdeles være hjemmeværende på det tidspunktet. Og ja, selv om vi har lite penger, så klarer vi oss selv og det er jeg stolt av faktisk ( se: "snylter" ikke på sosialkontoret ). Barna har alt de trenger til enhver tid og de har aldri manglet noe så langt. Og skulle vi få økonomiske problemer, så har vi familie som vi kan få hjelp av til å komme over den kneiken.
Gjest sexysadie Skrevet 18. mai 2004 #23 Skrevet 18. mai 2004 burde ikke folk få kontantstøtte når ungene er i tenårene i stedet?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå