OPIgirl Skrevet 28. desember 2013 #1 Skrevet 28. desember 2013 Jeg vet ikke om dette er rette stedet å poste denne tråden, men jeg prøver. Det har seg slik at øyelokkene mine er opphovnet hver eneste morgen. Altså når jeg akkurat har stått opp. Jeg har ingen kløe i øynene, men av og til kan det virke som det har sivet ut ekstra mye væske fra øynene gjennom natten. Hovenheten gir seg etter et par timers tid. Er det noen som vet hva dette kommer av og hva som kan gjøres?
Alayne Skrevet 28. desember 2013 #2 Skrevet 28. desember 2013 Er du allergisk? Jeg sliter også med hovne øyelokk, men har alltid tenkt at det er på grunn av allergi. *Følger med i tråden*
Gjest New_Girl Skrevet 28. desember 2013 #3 Skrevet 28. desember 2013 Det er ikke noe øyesminke du bruker som du ikke tåler da? Eller sminkefjerner? Bruker du linser? Kan være de som irriterer.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2013 #4 Skrevet 28. desember 2013 Øyesminke, sminkefjerner, øyekrem e.l. Dunet i puten eller dynen. Middallergi. Anonymous poster hash: fe56f...7d5
brightness Skrevet 29. desember 2013 #5 Skrevet 29. desember 2013 Jeg får det når jeg bruker sminke (allergisk)
Gjesten Skrevet 29. desember 2013 #6 Skrevet 29. desember 2013 Bruker du sminke eller øyekrem, eventuelt andre kremer eller produkter om kvelden? Det kan eventuelt være sminkefjerneren din.
OPIgirl Skrevet 29. desember 2013 Forfatter #7 Skrevet 29. desember 2013 Er du allergisk? Jeg sliter også med hovne øyelokk, men har alltid tenkt at det er på grunn av allergi. *Følger med i tråden* Nei, Er ikke spesielt allergisk. Men det kan virke som om jeg er det i perioder. Dette med hovne øyelokk har jeg bare hatt noen måneder.
OPIgirl Skrevet 29. desember 2013 Forfatter #8 Skrevet 29. desember 2013 Det er ikke noe øyesminke du bruker som du ikke tåler da? Eller sminkefjerner? Bruker du linser? Kan være de som irriterer. Sminken jeg bruker burde ikke gi symptomer bare om natten hvis det hadde vær den. Jeg bruker heller ikke linser.
OPIgirl Skrevet 29. desember 2013 Forfatter #9 Skrevet 29. desember 2013 Bruker du sminke eller øyekrem, eventuelt andre kremer eller produkter om kvelden? Det kan eventuelt være sminkefjerneren din. Noen ganger har jeg forsøkt å være helt blankskurt om kvelden/natten. Jeg har ikke hatt krem i ansiktet en gang. Problemet er der allikevel.
OPIgirl Skrevet 29. desember 2013 Forfatter #10 Skrevet 29. desember 2013 Øyesminke, sminkefjerner, øyekrem e.l. Dunet i puten eller dynen. Middallergi.Anonymous poster hash: fe56f...7d5 Det kan ikke være sminken. Da ville jeg vært hoven på dagtid også. Jeg bruker både syntetisk pute og dyne. Så da gjenstår allergi mot midd. Tror jeg får ta en tur til legen.
skruf Skrevet 29. desember 2013 #11 Skrevet 29. desember 2013 Jeg har det også sånn, til meg er det pga allergi mot katt og hund (har to katter og en hund).. Bruker en helt genial stift fra Ole Henriksen hver morgen som jeg drar over og under øynene, hovenheten forsvinner tvert med den. Evt legg to skjeer i kjøleskapet om kvelden og legg de litt på øyelokkene.
Minya Skrevet 29. desember 2013 #12 Skrevet 29. desember 2013 I tillegg til alle de andre forslagene på hva det kan være, så kan du også være dehydrert. Jeg får sånne voldsomme hovne øyelokk når jeg står opp hvis jeg er syk eller har feber og ikke har drukket nok før jeg legger meg. Akutt behandling om morgenen er å skylle øynene med saltvannsløsning og så drikke et par glass vann.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2013 #13 Skrevet 29. desember 2013 I tillegg til alle de andre forslagene på hva det kan være, så kan du også være dehydrert. Jeg får sånne voldsomme hovne øyelokk når jeg står opp hvis jeg er syk eller har feber og ikke har drukket nok før jeg legger meg. Akutt behandling om morgenen er å skylle øynene med saltvannsløsning og så drikke et par glass vann. tror mest på denne. Jeg har også dette problemet. Det ble også værre etter at jeg begynte med linser. Det forsvinner utover dagen. Hvis jeg har grint mye en kveld så er jeg garantert hoven i øynene også neste dag. Anonymous poster hash: 3a3d5...45d 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå