Gå til innhold

Besøke psykolog

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skal bestille psykolog time men lurer bare på hvor mye det koster?

Er psykolog og terapeut det samme? Hvordan hjelper de profesjonelle folk som sliter med angst? Er det en sikker måte å bli kvitt problemene? Vil ikke sløse med penger til ingen nytte. Går på antidepressiva i tillegg men det har sluttet å virke på meg. Nå er jeg like deppa som jeg var og vet ikke hvordan jeg skal komme ut av angsten og depresjonen.

Anonymous poster hash: 33a22...714

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg går til psykolog selv, med angsten min. Og jeg syns det hjelper. Så er verdt det, de finner en måte til deg med angsten din også. Det tror jeg. :-) Du har gratis psykolog til du er 25, iallefall her jeg går..

• Liker 1
Skrevet

Jeg går til psykolog selv, med angsten min. Og jeg syns det hjelper. Så er verdt det, de finner en måte til deg med angsten din også. Det tror jeg. :-) Du har gratis psykolog til du er 25, iallefall her jeg går..

Går du til ungdomspsykolog? Er ikke gratis for oss som er over 18 på DPS der jeg går isåfall..

Anonymous poster hash: 175c1...675

Skrevet

Jeg går til noe som heter Tuba, er fra 15-25 år. Er for de som har foreldre som ruser seg. De er i Bergen blandt annet, også andre steder i Norge tror jeg. Hvis du har noe som heter Tuba der du bor, så kan du undersøke litt, der jeg har fått høre av de selv at det er gratis helt til de er 25år.

Skrevet

Jeg har hørt at det er mer rimeligere å bli henvist fra fastlegen.

Lurer på hvordan de klarer å hjelpe folk med angst. Føler egentlig at min type angst er helt håpløs og ingen kan hjelpe meg i hele verden ;(

Ts

Gjest Blomst83
Skrevet

Jeg skal bestille psykolog time men lurer bare på hvor mye det koster?

Er psykolog og terapeut det samme? Hvordan hjelper de profesjonelle folk som sliter med angst? Er det en sikker måte å bli kvitt problemene? Vil ikke sløse med penger til ingen nytte. Går på antidepressiva i tillegg men det har sluttet å virke på meg. Nå er jeg like deppa som jeg var og vet ikke hvordan jeg skal komme ut av angsten og depresjonen.

Terapaut er en samlebetgnelse for de som jobber på f.eks dps,så ja en psykolog en en terapaut. Det er ikke bare bare å bestille seg en psykologtime. Det er ikke som å bestille seg en legetime. Du har noen alternativer. Du kan få en henvisning av fastlege til DPS, eller privatpraktiserende med noe som kalles driftsavtale. Begge disse alternativene går på frikort. Eller så kan du kontakte privatpraktiserende på egenhånd,men dette kan fort blir dyrt da du ikke får dekket dette.

Skrevet

Jeg betaler 900,- timen og går en gang i uken. Må nok gå der i 6-12 måneder, så blir litt dyrt. Men private er som oftest mye flinkere, ville aldri gått til en som ble dekket av staten (hvor det uansett er evig lang kø)

Anonymous poster hash: 5932d...742

Skrevet

Går du til ungdomspsykolog? Er ikke gratis for oss som er over 18 på DPS der jeg går isåfall..

Anonymous poster hash: 175c1...675

Jeg går ikke til ungdomspsykolog og får to behandlere på besøk hver uke (ene kommer ene uka og andre andre uka). Er over 18 og betaler ingenting.

Skrevet

Jeg betaler 900,- timen og går en gang i uken. Må nok gå der i 6-12 måneder, så blir litt dyrt. Men private er som oftest mye flinkere, ville aldri gått til en som ble dekket av staten (hvor det uansett er evig lang kø)Anonymous poster hash: 5932d...742

Det er rift om psykologstillingene som er dekket av staten, både på DPS og det å få en offentlig refusjonsordning, så det er absolutt ikke dårligere psykologer som besitter disse. Det er ofte psykologer med bred erfaring, i motsetning til en del private, som har et smalere utvalg av pasientgrupper.

Anonymous poster hash: bbaab...c42

Gjest Blomst83
Skrevet (endret)

Jeg betaler 900,- timen og går en gang i uken. Må nok gå der i 6-12 måneder, så blir litt dyrt. Men private er som oftest mye flinkere, ville aldri gått til en som ble dekket av staten (hvor det uansett er evig lang kø)

Hvordan kan du vite det hvis du aldri har gått til de som blir dekket av staten? Jeg har hatt mange rådyktige behandlere oppetter som har hjulpet meg så mye at ord ikke strekker til,og alle de har vært innenfor det offentlige.

Endret av Blomst83
Skrevet

Hvordan kan du vite det hvis du aldri har gåt til de som blir dekket av staten? Jeg har hatt mange rådyktige behandlere oppetter som har hjulpet meg så mye at ord ikke strekker til,og alle de har vært innenfor det offentlige.

Samme her, har veldig gode erfaringer. De fleste som virkelig har behov for hjelp, har ikke råd til å betale 900,- kr i timen. Ikke får man nødvendigvis bedre hjelp, heller (som forklart lengre oppe i tråden).

Anonymous poster hash: bbaab...c42

Skrevet

Hvordan kan du vite det hvis du aldri har gåt til de som blir dekket av staten? Jeg har hatt mange rådyktige behandlere oppetter som har hjulpet meg så mye at ord ikke strekker til,og alle de har vært innenfor det offentlige.

Har vært innom flere psykologer dekket av staten. Nå har jeg en som har lang erfaring og utdanning innenfor det jeg sliter med. Og det er aldri problem å få time når jeg ønsker.

Absolutt verdt pengene.

• Liker 1
Gjest Blomst83
Skrevet (endret)

Har vært innom flere psykologer dekket av staten. Nå har jeg en som har lang erfaring og utdanning innenfor det jeg sliter med. Og det er aldri problem å få time når jeg ønsker.

Absolutt verdt pengene.

Ok.Du skrev nemlig i innlegget ditt at du aldri ville gå til en som var dekket av staten,så da tolket jeg det som om du ikke hadde vært det.

edit:skrivefeil

Endret av Blomst83

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...