AnonymBruker Skrevet 28. desember 2013 #1 Skrevet 28. desember 2013 her er historien min , og eg er så redd å miste ungen min for eg vet at barnevernet kan gjøre så mye mot unge mødre-det første begynte med at eg og mamma kranglet og hun ville at eg skulle flytte, då gikk vi på visninger men fikk ingen for eg hadde ikke p enger til depositum, men så fante g ut at eg kan gå til kommunen og søke om kommunal bolig, i søknanden skrev jeg at vi måtte flytte hjemme fra ,mamma var sur og ville ikke snakke me meg eller noe, ville bare få meg ut ( no har eg skjønt at det var pga han eg var sammen med) så sendte kommunen beskymrings melding til barnevernet, og eg ble innkalt til møte, der snakket vi om situasjonen og eg sa at eg var på leting og skulle på visning, og mellom meg og mamma gikk ting fint... så fikk vi leilighet etter 4 dager, og så rfikk eg brev at de vil komme på hjemmebesøk, men så ringte eg til de og sa at vi har flyttet og de kan komme ut til knarrevik, så kom de, alt gikk fint og de sa at eg skulle ikke beskymre meg for noe, for de kom bare pga bo situasjonen... så tiden gikk og no dagen etter julaften så kranglet eg med han eg var sammen med, han knuste masse ting i leiligheten ( datteren min var ikke til stede)(han er ikke far til ungen) og ringte selv til politiet og gikk, så var jeg der til de kom, de snakket me meg og skulle eg fortelle alt som skjedde, han slo til meg 2 ganger... eg sa til de med engang at eg vil ha besøksforbudt ( at han skal ikke få lov å snakke, møte meg eller noe) for datteren min sin skyld... da fikk jeg beskjed av hun som eier huset at eg måtte flytte ut på dagen, no er jeg hjemme hos mamma og mamma og datteren min og resten av familien er på ferie i utlandet.. men eg snakket med mamma og vi kan forsatt bo her, og fikk vite av hun at hun ville ikke at eg va her pga han eg var sammen med kom på besøk ganske ofte. .. så eg har ordnet alt opp med mamma. men eg er så redd at barnevernet kan ta jenten min fra meg.. eg har ikke gjort noe gale , og vil ha det beste for datteren min. eg sitter her og griner hele tiden, for er redd at plutselig kan de komme å ta datteren min fra meg...kan de gjøre det? i sånn sak? eg har ikke fått noe møte enda, har prøvd å ringe de men hun vi har tar ikke telefon.. eg har aldri vært innblandet i barnevernet selv.. alt begynte bare pga det med bo situasjonen.. og no skjedde det med leilighet.. håper på dere kan hjelpe meg ,for eg aner ikke hvae g skal gjøre,har aldri vært bort i noe sånt noen som har noe erfaring om sånt? Anonymous poster hash: ef632...657
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2013 #2 Skrevet 28. desember 2013 Først og fremst lurer jeg på om oppsigelsen er juridisk holdbar. Det bør du undersøke. Håper ting ordner seg for deg, og uansett hva du gjør, ikke la deg lure av krokodilletårene hans. Ikke ta ham inn i varmen igjen. Anonymous poster hash: 0c842...daf
Gjest Morgun Skrevet 28. desember 2013 #3 Skrevet 28. desember 2013 (endret) Du må få deg trygge og stabile boforhold og slutte å slippe idioter inn i ditt og ungen ditt sitt liv. Jeg skjønner at bv reagerer i saker som denne, det er jo jobben deres. Ring dem i morgen. Endret 28. desember 2013 av Morgun 8
kke Skrevet 28. desember 2013 #4 Skrevet 28. desember 2013 de jobber ikke i morgen, så eg må vente til mandag
Gjest Morgun Skrevet 28. desember 2013 #5 Skrevet 28. desember 2013 de jobber ikke i morgen, så eg må vente til mandag Da gjør du det. Lykke til!
kke Skrevet 28. desember 2013 #6 Skrevet 28. desember 2013 Tusen takk ;( er bare så vanskelig å vente til de er på jobb i dag, vil forklare hele situasjonen, er så redd å miste mitt gull
Tiarra Skrevet 28. desember 2013 #7 Skrevet 28. desember 2013 Hvis det er slik du beskriver, så er det det lite sannsynlig at barnevernet tar ungen. Som ble nevnt over bør du sjekke leiekontrakten, det er ikke vanlig å kaste ut folk uten varsel. Det beste du kan gjøre med batnevakten er samarbeid! De pleier å være greie så lenge du er viser samarbeidsvilje. De vil tross alt det beste for barnet (selv om mange som jobber der ikke gjør god jobb) det vil vel du også. Masse lykke til! 1
Tiarra Skrevet 28. desember 2013 #8 Skrevet 28. desember 2013 *barnevernet skal det stå. iPhone rettskriving er ikke alltid til stole på
minister-mio Skrevet 28. desember 2013 #9 Skrevet 28. desember 2013 Du skjønner sikkert at barnevernet må sjekke at alt er i orden med barnet når du har hatt det dramaet her. Er du som du sier en god mor og ikke har gjort noe galt, vil de forhåpentligvis se det. 1
frøkenkoz Skrevet 28. desember 2013 #10 Skrevet 28. desember 2013 Du mister ikke datteren din.men ring på mandagen å forklar sitvasjonen. Med tanke på at de må hjelpe til med ny bosted.hun har heller ikke lov å kaste deg ut på dagen slik.men det spørs jo om du vil gå vidre med det. Samarbeid med barneværnet så kan de hjelpe deg.
kke Skrevet 28. desember 2013 #11 Skrevet 28. desember 2013 mamma sa vi kan flytte tilbake til de, for før bodde vi her, vi har bodd her i mer enn 2 år ( hos mamam) og flyttet for 1 mnd siden( litt mer) så skjedde det drama, mamma sier vi kan være her så lenge vi ønsker og hun skal ikke kaste oss ut, hun har hus så alle her har plass
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2013 #12 Skrevet 28. desember 2013 For det første; ikke tenk at "barnevernet kan gjøre så mye mot unge mødre" - det vil i utgangspunktet aldri være mors alder i seg selv som gjør at barnevernet kommer inn i bildet. Det handler mer om din modenhet som mor, at du er i stand til å gi barnet ditt trygge og stabile omgivelser. At du har vært uheldig hva angår bosted, tviler jeg sterkt på at er nok til at barnevernet blir bekymret. Hvor gammelt er barnet ditt? Anonymous poster hash: 864e0...cfe 3
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2013 #13 Skrevet 28. desember 2013 At du har vært uheldig hva angår bosted, tviler jeg sterkt på at er nok til at barnevernet blir bekymret. Uheldig ang bosted? Det er vel litt mer enn det her. Hun krangler med moren sin og flytter ut, kjæresten hennes ramponerer det nye bostedet, hun flytter så tilbake til moren sin. Regn med at BV vil ha deg under oppsikt en stund, TS. Anonymous poster hash: ac682...efb 4
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2013 #14 Skrevet 28. desember 2013 Oppfatter det slik at barnet ditt er en liten baby? Og at du er veldig ung? Jeg synes det høres ganske hjerterått ut at du i utgangspunktet bor med din mor, at dere krangler og at hun ber deg flytte ut? Det høres helt fjernt ut i min verden… Hva i alle dager kranglet dere om? Ikke at jeg har noe med det - du trenger ikke svare - men hva får en mor/mormor til å kaste ut en ung datter og sitt barnebarn? Anonymous poster hash: 864e0...cfe 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2013 #15 Skrevet 28. desember 2013 Uheldig ang bosted? Det er vel litt mer enn det her. Hun krangler med moren sin og flytter ut, kjæresten hennes ramponerer det nye bostedet, hun flytter så tilbake til moren sin. Regn med at BV vil ha deg under oppsikt en stund, TS. Anonymous poster hash: ac682...efb Det er da nettopp det jeg mener, les meg rett. At hun står uten bosted er ikke grunn i seg selv for at barnevernet skal foreta seg noe. Det er helt andre ting i denne saken som gjør at barnevernet er på banen, det er jo opplagt og tydelig. Anonymous poster hash: 864e0...cfe
kke Skrevet 28. desember 2013 #16 Skrevet 28. desember 2013 vi kranglet pga han eg ble sammen me var hos oss ganske ofte, eg var sammen med han for 2 år siden og det ble en stor krangel mellom meg og han da og, men det var ikke sånn som det skjedde no... eg er 21 om 3 måneder og jenten er litt over 2 år eg og mamma krangler ikke no, ( eg fikk vite av hun koffor hun ville meg ut var pga han eg var sammen med , han såret meg mye osv og mamma såg det, men gikk aldri utover datteren min ) hun sa at datteren min kunne godt bo hos henne ,men hun ville at den personen var ikke her og derfor var det sånn at enten han gikk og eg mistet han eller eg gikk og ikke mistet han..
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2013 #17 Skrevet 28. desember 2013 Kanskje utkastelsen fra morens hjem var eneste utvei moren hadde fordi jenta hadde en kjæreste som både slår og knuser ting? Kanskje krangelen med moren var pga. av denne mannen/gutten? TS, du må nok regne med å være under oppsikt fra BV en stund fremover. Men som en annen her sier: Ikke gå inn i forhold med menn/gutter som er ustabile. Spesielt fordi du har et lite barn å ta vare på. Det ødelegger livet ditt. Og: Det ødelegger livet til barnet ditt også. Lykke til! Anonymous poster hash: ad69f...9fc 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2013 #18 Skrevet 28. desember 2013 Siste AB her. Jeg ser at TS bekrefter det jeg trodde. Anonymous poster hash: ad69f...9fc
kke Skrevet 28. desember 2013 #19 Skrevet 28. desember 2013 han er ute fra livet vårt no, han har fått besøkforbudt og alt det der... eg vil ikke møte han eller se, selvom eg savner han litt, for han var god når han ikke ble sur ,men eg ba om besøksforbudt med engang og sa at det var for min datter sin skyld.. eg vil alt det beste for hun....
kke Skrevet 28. desember 2013 #20 Skrevet 28. desember 2013 Siste AB her. Jeg ser at TS bekrefter det jeg trodde. Anonymous poster hash: ad69f...9fc AB og TS? var er det for noe?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå