Gå til innhold

Ville du fått brukte smykker?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg fant ut at jeg har et hav av smykker/øredobber/ringer/armbånd/ankellenker jeg ikke bruker. Jeg orker ikke ha dem liggende lenger, men jeg tenker at det er for galt å kaste dem. Jeg er for gjenbrukt, og de er i kjempefin stand. Mesteparten er såvidt brukt.

De er ikke noe gull eller noe. Helt vanlige ting fra Glitter og lignende. Men de er fine og jeg har et godt utvalg :)

Jeg ville gjerne lagt dem ut på Finn.no eller en Facebook-gi bort-gruppe. Men er dette noe folk vil ha? Synes folk det er ekkelt å bruke brukte smykker og øredobber? Jeg tenker at en runde med pyrisept fjerner bakterier fra øredobber :)

Ville du brukt noe av dette?



Anonymous poster hash: 0eed7...71b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke ekkelt å bruke kanskje, men jeg tviler sterk på at jeg ville kjøpt slike ting brukt. Hadde nok heller donert samlingen til en eller flere små jålejenter som liker å kle seg ut og pynte seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Bra at du ikke vil synes det er ekkelt - for det er det jeg er redd for.

Jeg hadde selvsagt ikke tatt betalt for dem, for det er jo ikke gull eller sølv. Så de blir gitt vekk gratis :) Vil bare ikke at de skal bli kastet.

ts



Anonymous poster hash: 0eed7...71b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville nok ikke brukt øredobber, men det er ingen ting galt med å selge/gi bort brukte smykker :)

Så lenge du ikke gir det bort som gave til noen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om de blir gitt bort gratis skal du ikke se bort fra at det er noen som trenger dem. Overså den "gi bort"-biten i første innlegg :)

Er forsåvidt enig i det med øredobber. Mest fordi jeg ikke tåler annet enn gull/sølv i ørene selv, men ellers også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke hatt noen problemer med å bruke brukte smykker, kunne godt betalt for dem også dersom det var min smak. Koker øredobber en god stund før bruk, ellers har jeg sjelden vasket smykker før bruk selv om de er kjøpt brukt (loppemarked og lignende). Kjøper stort sett armbånd og ringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

så lenge de er renset /rene så er det ikke et problem.Selve proppen til dobben er da byttbar,den stangen er vaskbar.Så jeg ville hatt på meg brukte smykke ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for positive svar :)

Det er øredobber jeg har aller mest av. Pyrisept fjerner vel bakterier? Jeg renser dem ihvertfall med pyrisept for jeg eventuelt gir dem bort. Den stanga er kanskje utskiftbar, men det er ganske ikke så mange som gidder det på vanlige billige øredobber?

ts



Anonymous poster hash: 0eed7...71b
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok at den som evt overtar øredobbene også tar seg av rensingen, uansett om du har renset dem i forkant. Men at noen gidder å skifte ut stenger o.l. på ting som ikke er ekte tviler jeg på.

Rens dem med pyrisept du, så sier du bare i fra til den som får dem at du har gjort det. Dermed er det opp til dem om de vil rense dem en gang til på sin egen måte etterpå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne i prinsippet fint brukt brukte smykker. Halskjeder og slikt ville fått en omgang mildt såpevann og øredobber kunne fått seg noe minutter i kokende vann eller en omgang pyrisept.

I praksis ville det gått litt verre for jeg bruker kun gullørepynt til hverdags (reagerer litt på alt mulig annet) og halskjeder bruker jeg nesten aldri av praktiske grunner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er innehaver av en del vintagesmykker, og har ingen problemer med å bruke disse ;) Ingen anelse om hvem som har brukt de, eller hvilket land de kommer fra. Men går helt greit det. De er jo renset godt.



Anonymous poster hash: dfcc9...c2c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...