Gå til innhold

Nordmenn, svensker eller dansker?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fra hvilket folkeslag ville du foretrukket en kjæreste/venn? Hva er typiske forskjeller på de ulike gruppene, både utseendemessig, personlighetsmessig og kulturelt?



Anonymous poster hash: d1e96...5ec
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dansker. Har inntrykk av at de ofte er mindre høytidelige, samt har mer humor enn svensker og nordmenn. Utseendemessig er vi jevnt over ganske like.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine prioriteringer:

1. Nordmenn
2. Svensker

3. Dansker

Jeg ville helst hatt en norsk kjæreste fordi jeg synes det norske språket er finest med mange flotte dialekter, men det svenske språket er også fint. Tror ikke det er så mange utseedemesisge forskjeller på de skandinaviske landene. Kulturenene tror jeg heller ikke er så ulike. Ville helst ikke vært sammen med noen som er dansk, fordi de snakker alt for fort og uforståelig.

Anonymous poster hash: 9f258...43a



Anonymous poster hash: 9f258...43a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville foretrukket norske eller danske menn. Føler svenske menn ofte er veldig lite menn, men mer feminine og tynne (ser for meg trange, utringede t-skjorter med glattbabert, solariumsbrunt bryst under:s). Går dette under party-svenske? Dette kan også har med språket å gjøre; tenker på dansk som litt maskuling, svensk som feminint og norsk som nøytralt (helt sikkert siden jeg selv er norsk:p).

Danske og norske menn ser jeg på som mer barske, og av en eller annen grunn ser jeg for meg disse som høyere og med typisk tredagersskjegg, i tillegg til at jeg tenker de har mer "mandige" interesser. Føler også svensker er mer overfladiske, og at de er svært interesserte i mote, trening og fest.

Tenker at svensker er ganske selvhøytidelige og overlegne, mens dansker er mye mer avslappet og har en mer "chill" holdning til livet generelt. Øl til fotballkampen på en tirsdag? Null problem! Gå til butikken i pysjbukse? Selvsagt! Tenker også at dansker er mye mer direkte og ærlige enn svensker, som jeg ser for meg som mer lukket og indirekte.

Tenker egentlig på dansker og svensker som rake motsetninger, med nordmenn i midten. Føler dansker eller nordmenn er å foretrekke. Er selvsagt klar over at dette er svært grove generaliseringer, og at det er godt mulig det har liten rot i virkeligheten, men hey; dette er jo på Skråblikk og generaliseringer. :)



Anonymous poster hash: a02f6...561
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker egentlig på dansker og svensker som rake motsetninger, med nordmenn i midten.

Anonymous poster hash: a02f6...561

Kunne ikke sagt det bedre selv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordmenn. Fordi svensker har et munnparti som ser dumt ut og dansker er irriterende å høre på.

Anonymous poster hash: 12db0...a0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat som hårvekst og yrke ser jeg på dette som totalt irrelevant i et forhold og stiller meg nøytral.

Men dersom du hadde kunnet "skreddersy" en partner, ville du ønsket at han var norsk, svensk eller dansk?

Tviler på at noen ditcher er en eventuell partner fordi vedkommende er dansk, fordi man foretrekker svensker. Dette er heller ikke det tråden handler om, for nasjonalitet er i det store og hele irrelevant. Denne tråden belyser mer fordommer og tanker man har om dansker, svensker og egen nasjonalitet, noe jeg i hvert fall finner interessant.

Anonymous poster hash: d1e96...5ec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...