AnonymBruker Skrevet 27. desember 2013 #1 Skrevet 27. desember 2013 Er det bare jeg som får vondt av dette? Screenshotting av pengegaver i forbindelse med Kirkens Bymisjon, og andre pengegaver. Hvor mange tror dere flasher for å skape interesse og mer giverglede vs. de som bare flasher for å fremstå som noen helgener? Anonymous poster hash: b1362...3a3 12
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2013 #2 Skrevet 27. desember 2013 Er det bare jeg som får vondt av dette? Screenshotting av pengegaver i forbindelse med Kirkens Bymisjon, og andre pengegaver. Hvor mange tror dere flasher for å skape interesse og mer giverglede vs. de som bare flasher for å fremstå som noen helgener?Anonymous poster hash: b1362...3a3 Det gjør jo i hvert fall ingen skade. Det er bedre enn de som tror de støtter en organisasjon kun ved å like den på facebook. Anonymous poster hash: 7855a...72a 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2013 #3 Skrevet 27. desember 2013 Aldri sett noen gjøre det. Anonymous poster hash: 124e5...039
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2013 #4 Skrevet 27. desember 2013 Veldig mange som f.eks screenshotter en melding man sender til kirkens bymisjon for å gi bort en middag til 80kr, og legger ut på instagram. jeg klarer bare ikke helt å bestemme meg for hva jeg syns om det. Anonymous poster hash: b1362...3a3 1
Tibbie Skrevet 27. desember 2013 #5 Skrevet 27. desember 2013 Nei, å skryte av gode gjerninger er bare teit! Det viser bare hvor skjeldent man egentlig gjør dem. Og 80 kroner var da ikke stort å skryte av? 80 kroner for en gjennomsnittlig nordmann er ikke så generøst at det fortjener masse oppmerksomhet 2
Gjest Summers Skrevet 27. desember 2013 #6 Skrevet 27. desember 2013 Synes det meste skrytet er på nettforumer hvor alle som gir penger til barnehjem må ta det med i debatten for å vise hvor mye de bryr seg om de fattige. Har ikke noe å si om det man gir er en ubetydelig andel av ens lønn.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2013 #7 Skrevet 27. desember 2013 Nå måtte jeg av ren nysgjerrighet søke opp #kirkensbymisjon på instagram og det virker jo som om absolutt alle legger ut bilde av de usle 80 kronene de har gitt! Selvfølgelig fint hvis det gjør at flere gir, men............. det er likefullt ganske lite smakfullt i mine øyne!Anonymous poster hash: b1362...3a3 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2013 #8 Skrevet 27. desember 2013 Kristina Andersen og Fotballfrue er to gode eksempler på selvskrytere i forbindelse med veldedighet. Får de kritikk for for eksempel forbruk drar de inn egne veldedighetsprosjekter med en gang. Usmakelig. Anonymous poster hash: b1362...3a3 8
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2013 #9 Skrevet 27. desember 2013 Synes det er dust, men samtidig har det lite å si for den som får en middag betalt hvorvidt avgiver skrøt av det til vennene sine. Barnslig, ja. Litt trist, ja. Noe å "få vondt av", nei. Anonymous poster hash: d05fc...36e 2
Citron Skrevet 27. desember 2013 #10 Skrevet 27. desember 2013 Glad dem faktisk gjør det. Hadde dem ikke hatt mulighet til å printscreene at dem har gitt noe til veldedighet hadde dem kanskje aldri gjort det. Hurra for... muligheten til å printscreene!
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2013 #11 Skrevet 28. desember 2013 Kristina Andersen og Fotballfrue er to gode eksempler på selvskrytere i forbindelse med veldedighet. Får de kritikk for for eksempel forbruk drar de inn egne veldedighetsprosjekter med en gang. Usmakelig. Anonymous poster hash: b1362...3a3 Kanskje de får betalt for å reklamere slik at fler skal donere penger? Hvem vet. Anonymous poster hash: fe5f5...570
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2013 #12 Skrevet 28. desember 2013 Nei, jeg vet ikke. Men det er ihvertfall nitrist hvis de tar seg betalt for å reklamere for veldedighet. Anonymous poster hash: b1362...3a3 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2013 #13 Skrevet 28. desember 2013 Nei, jeg vet ikke. Men det er ihvertfall nitrist hvis de tar seg betalt for å reklamere for veldedighet.Anonymous poster hash: b1362...3a3 Helt enig. Ang HI. Er enig i at det er tragisk at folk må brette ut i sosiale medier hver gang de gir til et godt formål, det er som om de kun gjør det for å få "status" og ikke for å hjelpe andre. Må si det samme om blodgivere som må ta bilde av armen sin med nåla i hver eneste gang de gir blod og legge ut på facebook med teksten "dagens gode gjerning" eller lignende. Gir blod selv, men legger da ikke det ut på facebook. Jeg gir for å kunne hjelpe andre, ikke for å få status Anonymous poster hash: fe5f5...570 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2013 #14 Skrevet 28. desember 2013 Tror neppe de får betalt for å gjøre dette da slike organisasjoner overlever på veldedighet. Frelsesarmeen er dessuten veldig flinke til å samle penger på egen bok og bruke minst mulig på ansatte, butikker, og øvrig veldedighet. Anonymous poster hash: f4c97...7c3
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2013 #15 Skrevet 28. desember 2013 Hvorfor er dere så redde for skryt? Er da bedre at folk støtter slikt og skryter av det, enn at de ikke gjør det. Folk liker å skryte når de gjør noe fint, skjønner ikke dere gidder syns det er så teit. Jeg tror også mange tenker at de skal påvirke andre til å gjøre det. Feks bloggere har stor påvirkningskraft. For det første blir man mint på det, for det andre føler man at "alle andre gjør det" og derfor øker sjansen for at du selv gjør det. Anonymous poster hash: 6d86d...0d6
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2013 #16 Skrevet 28. desember 2013 Hvorfor er dere så redde for skryt? Er da bedre at folk støtter slikt og skryter av det, enn at de ikke gjør det. Folk liker å skryte når de gjør noe fint, skjønner ikke dere gidder syns det er så teit. Jeg tror også mange tenker at de skal påvirke andre til å gjøre det. Feks bloggere har stor påvirkningskraft. For det første blir man mint på det, for det andre føler man at "alle andre gjør det" og derfor øker sjansen for at du selv gjør det. Anonymous poster hash: 6d86d...0d6 Er ikke redd for skryt jeg. Men jeg vet at de aller fleste kristne som går i menigheter etc blir oppfulgt av prest eller pastor om de har betalt ti prosent av egen inntekt til kirkebøsa eller til noe veldedighet. Og for de fleste handler det ikke om å gi av glede. De gir av plikt, så derfor er slike bilder litt falskt syns jeg. De som virkelig gir og gjør ting for å hjelpe de gjør det ikke i offentlige medier med bilder og masse ståhei rundt det. Anonymous poster hash: f4c97...7c3
Amarinda Skrevet 28. desember 2013 #17 Skrevet 28. desember 2013 Har aldri sett noen gjøre noe sånt. Bloggere lever jo av å dele hva de gjør, men er de virkelig normen? Håper og tror at de fleste som gir penger til slikt gjør det av et ønske om å hjelpe, ikke fordi de vil at andre skal se opp til dem.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2013 #18 Skrevet 28. desember 2013 Det blir forresten som å se den fete lille munken med gullring på hver finger og smykker rundt halsen og ekslusive klær strø ut noen småmynter til de fattige som kravler i gjørmen mens munken sitter på vognen sin, stupfull av vin, vinflasken i hånden, og fet av mye mat. Anonymous poster hash: f4c97...7c3 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2013 #19 Skrevet 28. desember 2013 Tror de fattige som får pengene driter i hvorfor pengene ble gitt, penger er penger. Jeg hadde ihvertfall ikke brydd meg om personen som gav meg penger gjorde det for å få skryt, eller fordi han innerst inne ville. Anonymous poster hash: 6d86d...0d6
twirlX Skrevet 28. desember 2013 #20 Skrevet 28. desember 2013 Denne tråden var lite medmenneskelig altså.. Når disse bloggerne poster bilder av seg selv som trener, spiser sunt og lignende er det galt av dem fordi de påvirker leserne sine i den grad de gjør. Når de da bruker denne påvirkningskraften til noe godt - å kanskje få flere til å bidra til veldedighet er det også galt.. Må man være fattig og anonym for å gi til de mindre stilte? eller er det bare rett å slett galt å vise at man gjør det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå