AnonymBruker Skrevet 1. januar 2014 #21 Skrevet 1. januar 2014 Jeg samler på stråmønster fra Porsgrunn porselenfabrikk, tidløst og flott servise i mine øyne. Anonymous poster hash: 1722f...5c0 Det der synes jeg er så bestemor-servise.. Anonymous poster hash: 75f69...68b
skrue Skrevet 1. januar 2014 #22 Skrevet 1. januar 2014 Det der synes jeg er så bestemor-servise.. Anonymous poster hash: 75f69...68b Godt at smaken er forskjellig. Ellers hadde alle hatt det samme. 4
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2014 #23 Skrevet 1. januar 2014 Blir et servise plutselig fattigmann fordi alle andre har det? Snobb. Hvor har jeg sagt at det er fattigmanns fordi alle andre har det? Fattigmanns er det fordi det er ekstremt billig i forhold til alt annet ordentlig porselen. Hvis man ikke kan at seg råd til noe mer ordentlig en Grand Cru synes jeg det vitner om fattigmannstendenser, ja. Det at alle andre har det er jo et annet argument (og forsåvidt uansett tungtveiende nok i seg selv) til at jeg ikke vil ha det. Det er tull at Grand Cru er dårlig kvalitet. Jeg er en godt voksen kvinne og har masse i Grand Cru, blant annet glass, ildfaste former, fat mm. Kvaliteten er noe av det beste jeg har vært borti. Glassene er omtrent uknuselige og de ildfaste glassformene er bare helt geniale. De er vakre, enkle og kvaliteten er ypperlig. Når det gjelder serviser så har jeg Olivia fra Hutchenreuther både kaffe og middag, det er et kostbart men veldig vakkert servise. Til hverdags bruker jeg et hvitt Verde fra Figgjo som jeg har både i frokost- og middagsutgaven. Jeg har fått en hel del Grand Cru i gaver opp gjennom årene, og opplever at det har langt dårligere kvalitet enn annet, og tilsvarende glasstøy. Jeg nevner i fleng: Salatbolle som plutselig bare delte seg i to, etter ca et halvt år, kjøkkenglass det går skår av bare du ser litt hardt på dem, dessertboller som har fått sprekker etter få gangers bruk, vinglass der det har gått skår av stetten(!) Jeg har også mye fra blant annet Iittala, Hadeland og Spiegelau- og ingenting av dette er blitt ødelagt selv om det har vært i langt mer langvarig bruk enn Grand Cru-tingene.Anonymous poster hash: a6f78...d91 2
Sophie Skrevet 1. januar 2014 #24 Skrevet 1. januar 2014 Har aldri opplevd problemer med Grand Cru. Her i huset står design generelt høyt i fokus, og selv om jeg ikke var like oppdatert da jeg var 18, er jeg fornøyd med valget sv servise. Synes det er enkelt og klassisk. Liker generelt ikke servise med mønstre eller farger, og dette passer til alt.,Har aldri opplevd at noe har knust selv om det meste settes inn i oppvaskmaskinen. 2
Gjest Mary Quant Skrevet 1. januar 2014 #26 Skrevet 1. januar 2014 Hvor har jeg sagt at det er fattigmanns fordi alle andre har det? Fattigmanns er det fordi det er ekstremt billig i forhold til alt annet ordentlig porselen. Hvis man ikke kan at seg råd til noe mer ordentlig en Grand Cru synes jeg det vitner om fattigmannstendenser, ja. Det at alle andre har det er jo et annet argument (og forsåvidt uansett tungtveiende nok i seg selv) til at jeg ikke vil ha det. Jeg har fått en hel del Grand Cru i gaver opp gjennom årene, og opplever at det har langt dårligere kvalitet enn annet, og tilsvarende glasstøy. Jeg nevner i fleng: Salatbolle som plutselig bare delte seg i to, etter ca et halvt år, kjøkkenglass det går skår av bare du ser litt hardt på dem, dessertboller som har fått sprekker etter få gangers bruk, vinglass der det har gått skår av stetten(!) Jeg har også mye fra blant annet Iittala, Hadeland og Spiegelau- og ingenting av dette er blitt ødelagt selv om det har vært i langt mer langvarig bruk enn Grand Cru-tingene.Anonymous poster hash: a6f78...d91 Vel, da har jeg en helt annen erfaring enn deg. Jeg har også Ittala-glass som jeg har brukt som hverdagsglass og det var pga at tre av dem knuste i oppvaskmaskinen at jeg kjøpte Grand Cru-glass som jeg bruker til hverdags nå. Ittala-glassene er tidløse og flotte - men de egner seg ikke til hverdagsbruk.
Sunshine Skrevet 2. januar 2014 #27 Skrevet 2. januar 2014 Vi har hatt masse i Grand Cru i snart 5 år og det er kun to vannglass det har gått skår av, og et par tallerkener som har fått grå slitasjemerker. Alt brukes til daglig av både oss og 2-åringen (frokost og middagstallerkener, små og store vannglass, karafler, ildfaste former og skåler i ulike former), og sammenligner man pris og kvalitet er dette noe av det beste jeg har vært borti. Det eneste jeg har vært misfornøyd med var ølglassene vi kjøpte samtidig for noen år siden. Alle knuste veldig lett, men nå har vi kjøpt nye så får vi se om det var en dårlig produksjon eller om de faktisk har en svakhet. Finserviset vårt er et 60 år gammelt kremhvitt servise med gullbord fra Figijo Flint. Jeg lurer på om det er ganske sjeldent for jeg har aldri sett deler til det, eller funnet bilder når jeg googler.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2014 #28 Skrevet 2. januar 2014 Vi har hatt masse i Grand Cru i snart 5 år og det er kun to vannglass det har gått skår av, og et par tallerkener som har fått grå slitasjemerker. Alt brukes til daglig av både oss og 2-åringen (frokost og middagstallerkener, små og store vannglass, karafler, ildfaste former og skåler i ulike former), og sammenligner man pris og kvalitet er dette noe av det beste jeg har vært borti. Det eneste jeg har vært misfornøyd med var ølglassene vi kjøpte samtidig for noen år siden. Alle knuste veldig lett, men nå har vi kjøpt nye så får vi se om det var en dårlig produksjon eller om de faktisk har en svakhet. Finserviset vårt er et 60 år gammelt kremhvitt servise med gullbord fra Figijo Flint. Jeg lurer på om det er ganske sjeldent for jeg har aldri sett deler til det, eller funnet bilder når jeg googler. Om det er slike merker jeg tror det er, så kan de enkelt skures bort med jif skurekrem Anonymous poster hash: df8fd...6b0
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2014 #30 Skrevet 2. januar 2014 Skulle akkurat til å skrive det samme! Jeg har nettopp kjøpt meg komplett sett til 12 personer med Grey Pearl, omtrent halvparten av det fikk jeg til 50 % fra en nedlagt Tilbords-butikk, mens resten handlet jeg til 30 % rabatt på Christiania Glassmagasin. De hadde rabatt i hele november og desember (tlbudet varer altså ut morgendagen. Men nå begynner det nok å bli ganske utplukket). Anonymous poster hash: a6f78...d91 Syns Grand Cru er veldig fint, begynte å samle på det i bryllupet. At mange har det er trenger vel ikke å være negativt. Anonymous poster hash: 4f29c...009
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå