Gå til innhold

Ditt favorittservise?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et veldig flott Villeroy & Boch-servise (Flow) som jeg liker veldig godt, men lurer på om jeg skal begynne å samle på noe mer klassisk. Det hadde vært fint å ha et komplett middagsservise inkludert serveringsfat, sausnebb ++ Problemet er at jeg ikke vet hva jeg skal velge, derfor lurer jeg på hva dere her inne samler på/ønsker å samle på og hvorfor dere har valgt nettopp dette serviset?

Jeg ønsker meg noe forholdsvis enkelt, men kanskje litt mer "pyntet" ennå et jeg allerede har.

Anonymous poster hash: 9f076...6a5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har et stort ønske om å begynne å samle på Villeroy & Boch - Grey pearl, men de er jo svindyre. 400kr for en tallerken synes jeg er i drøyeste laget egentlig.. Men akk så nydelig det er!

Anonymous poster hash: 6e43b...8a4
Skrevet

Vi samler på Wedgwood Jasper Conran Strata, enkelt og pent, men riller rundt kanten som gir det litt liv. Wedgwood har flere fine serviser.

Synes også det klassiske med blå blomster fra Royal Copenhagen er fint, men usikker på om jeg ville hatt det selv siden det gjør en del utav seg.

Anonymous poster hash: 9caf7...548
Skrevet

Åhh det var utrolig fint, hjärterdam! :rodmer: Har aldri sett det før jeg :)

Skrevet

Har et stort ønske om å begynne å samle på Villeroy & Boch - Grey pearl, men de er jo svindyre. 400kr for en tallerken synes jeg er i drøyeste laget egentlig.. Men akk så nydelig det er!

Da skal du bare være litt på hugget når det gjelder tilbud. Samme settet her og så og si alt er kjøpt med 30/40% avslag de siste årene. Dvs, siste gang var vel for en 2-3 år siden da huset nå kan fylles med gjester som alle får samme tallerkner, kopper etc.

Skrevet

Da skal du bare være litt på hugget når det gjelder tilbud. Samme settet her og så og si alt er kjøpt med 30/40% avslag de siste årene. Dvs, siste gang var vel for en 2-3 år siden da huset nå kan fylles med gjester som alle får samme tallerkner, kopper etc.

Skulle akkurat til å skrive det samme!

Jeg har nettopp kjøpt meg komplett sett til 12 personer med Grey Pearl, omtrent halvparten av det fikk jeg til 50 % fra en nedlagt Tilbords-butikk, mens resten handlet jeg til 30 % rabatt på Christiania Glassmagasin. De hadde rabatt i hele november og desember (tlbudet varer altså ut morgendagen. Men nå begynner det nok å bli ganske utplukket).

Anonymous poster hash: a6f78...d91

Skrevet

Skulle akkurat til å skrive det samme!

Jeg har nettopp kjøpt meg komplett sett til 12 personer med Grey Pearl, omtrent halvparten av det fikk jeg til 50 % fra en nedlagt Tilbords-butikk, mens resten handlet jeg til 30 % rabatt på Christiania Glassmagasin. De hadde rabatt i hele november og desember (tlbudet varer altså ut morgendagen. Men nå begynner det nok å bli ganske utplukket).

Takk for tips dere. Men er nok dessverre inn i en heftig spareperiode nå, så sånt får komme når jeg forhåpentligvis skaffer meg et hus jeg kan ha det i:) Forhåpentligvis eksisterer det enda, ellers får jeg finne meg et annet alternativ(gjerne et billigere!).

Gjest navnelapp
Skrevet

Vi endte også opp med eit servise som no er utgått, Oberon frå Wedgwood. Eg syns det er staseleg, men litt "for fint" for dei fleste anledningar. Vi har det ikkje så ofte framme. Vi har Gordon Ramsey Maze i kvitt og beige som kvardagsservise, og det er som regel det som blir brukt.

Skrevet (endret)

Samler på et fra Rosendahl, men har det siste året blitt fan av Wiik & Walsøe sitt alveservise. Vi er forholdsvis nyetablerte, ugift, men jeg begynte å samle i ung alder (15) og derfor det meste vi trenger i Gradcru-serien, så jeg vurderer å ønske meg deler til Wiik & Walsøe når vi gifter oss.

Endret av Madelyne
  • Liker 1
Skrevet

Madelyne: Har du det gjennomsiktige eller det hvite Grand Cru? :)

Skrevet

Samler på et fra Rosendahl, men har det siste året blitt fan av Wiik & Walsøe sitt alveservise. Vi er forholdsvis nyetablerte, ugift, men jeg begynte å samle i ung alder (15) og derfor det meste vi trenger i Gradcru-serien, så jeg vurderer å ønske meg deler til Wiik & Walsøe når vi gifter oss.

Uff, Grand Cru er noe av det styggeste jeg ser.. Lavkvalitets fattigmannsservise- og ALLE har noe fra den serien. Ville ikke hatt det om jeg så fikk det kastet etter meg. Til nøds til hverdagsservise, men aldri i livet som finservise :riste:

• Liker 3
Skrevet

Uff, Grand Cru er noe av det styggeste jeg ser.. Lavkvalitets fattigmannsservise- og ALLE har noe fra den serien. Ville ikke hatt det om jeg så fikk det kastet etter meg. Til nøds til hverdagsservise, men aldri i livet som finservise :riste:

Det er det som er mest kjøpt, så tydeligvis er smaken som baken; delt. Jeg ønsket meg det fordi jeg ville ha et nøytralt servise som jeg kunne vokse med (begynte å samle da jeg var 18), men det blir nok til at vi investerer i enda et. Personlig synes jeg det er enkelt, og jeg liker godt å komplementere med andre vaser etc.

• Liker 2
Skrevet

Madelyne: Har du det gjennomsiktige eller det hvite Grand Cru? :)

Glass :)

• Liker 1
Gjest Citronella
Skrevet

Blir et servise plutselig fattigmann fordi alle andre har det? Snobb.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg samler på stråmønster fra Porsgrunn porselenfabrikk, tidløst og flott servise i mine øyne. :)

IMG_3301.JPG

Anonymous poster hash: 1722f...5c0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er det som er mest kjøpt, så tydeligvis er smaken som baken; delt. Jeg ønsket meg det fordi jeg ville ha et nøytralt servise som jeg kunne vokse med (begynte å samle da jeg var 18), men det blir nok til at vi investerer i enda et. Personlig synes jeg det er enkelt, og jeg liker godt å komplementere med andre vaser etc.

Grunnen til at det er mest kjøpt er vel antakelig at det ALLTID er tilbud på noe fra Grand Cru-serien hos minst én av de store (Tilbords, Christiania Glasmagasin og Kitch'n). Tror veldig mange som har noe fra den serien har (som meg) fått det av slektninger som syntes det var en genial gave fordi det virke dyrere enn det var.

• Liker 1
Gjest Mary Quant
Skrevet (endret)

Grunnen til at det er mest kjøpt er vel antakelig at det ALLTID er tilbud på noe fra Grand Cru-serien hos minst én av de store (Tilbords, Christiania Glasmagasin og Kitch'n). Tror veldig mange som har noe fra den serien har (som meg) fått det av slektninger som syntes det var en genial gave fordi det virke dyrere enn det var.

Det er tull at Grand Cru er dårlig kvalitet.

Jeg er en godt voksen kvinne og har masse i Grand Cru, blant annet glass, ildfaste former, fat mm. Kvaliteten er noe av det beste jeg har vært borti. Glassene er omtrent uknuselige og de ildfaste glassformene er bare helt geniale. De er vakre, enkle og kvaliteten er ypperlig.

Når det gjelder serviser så har jeg Olivia fra Hutchenreuther både kaffe og middag, det er et kostbart men veldig vakkert servise.

Til hverdags bruker jeg et hvitt Verde fra Figgjo som jeg har både i frokost- og middagsutgaven.

Endret av Mary Quant
Gjest Mrs. Random Nick

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...