AnonymBruker Skrevet 27. desember 2013 #1 Skrevet 27. desember 2013 og alt fyrverkeri som blir skutt opp. http://www.dagbladet.no/2013/12/27/nyheter/fritid/raketter/31021644/ Astmasyke /Lungesyke /hjertesyke bør ikke være ute. Det er jo ille at en ikke kan være ute kl.24 pga svevestøv Tankevekker. Anonymous poster hash: cf5b1...053 1
Silfen Skrevet 27. desember 2013 #2 Skrevet 27. desember 2013 og alt fyrverkeri som blir skutt opp. http://www.dagbladet.no/2013/12/27/nyheter/fritid/raketter/31021644/ Astmasyke /Lungesyke /hjertesyke bør ikke være ute. Det er jo ille at en ikke kan være ute kl.24 pga svevestøv Tankevekker. Anonymous poster hash: cf5b1...053 Det er vel bare å bruke en maske for de som ikke tåler støv. Seriøst. 2
julia83 Skrevet 27. desember 2013 #3 Skrevet 27. desember 2013 Svogeren min har Astma, men det ser ikke ut til å hindre han i fra å svi av tusenvis av kroner på raketter.
Batteri Skrevet 27. desember 2013 #4 Skrevet 27. desember 2013 (endret) Fyrverkeri burde vært forbudt, i det minste for privatpersoner. Makan til fjas. Endret 27. desember 2013 av Batteri 3
Lutetium 71 Skrevet 27. desember 2013 #5 Skrevet 27. desember 2013 Fyrverkeri burde vært forbudt, i det minste for privatpersoner. Makan til fjas. Ikke hør på henne. Jeg lar guttungen i meg få en lekepause hver nyttårsaften, har ikke skadet et eneste menneske hittil, og har ikke planer om det heller. Men jeg skal likevel straffes? Som en annen kjær motdebattant pleier å si, hvor kommer denne straffelysten fra? (Ikke si det til noen at jeg også har kjøpt en kraftig, grønn diodelaser til å peke på stjernene med) 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2013 #6 Skrevet 27. desember 2013 Tankevekker? Har vi frem til nå trodd noe annet enn at massevis av krutt neppe fører til bedre helse? Fyrverkeri på nyttårsaften er underholdning, og folk flest liker det. Derfor holder man på med det. Jeg gjør det ikke selv, men har akseptert at det sikkert er gøy for folk, så da får de holde på med det. Enkelte digger røyk også, selv om det skader andre enn dem selv. Jeg synes det er idiotisk, men jeg ser ikke noe poeng i å forby sigaretter av den grunn. Anonymous poster hash: 1f2c2...9ba 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2013 #7 Skrevet 27. desember 2013 Du skremmer jo livet av dyr på mils omkrets med de rakettene. Forsøpler gjør du også. Anonymous poster hash: ce1e4...545 4
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2013 #8 Skrevet 27. desember 2013 Fyrverkeri er ubetydelig og kostbart bråk, som forsøpler og skader. Tull fra ende til annen. For min del så tenker jeg på alle de redde dyrene. Nå har jeg opplevd brutal død pga fyrverkeri også, så jeg hater denne skiten. Anonymous poster hash: 066b9...411 4
Lutetium 71 Skrevet 27. desember 2013 #9 Skrevet 27. desember 2013 Hvis man virkelig vil ha det vekk, får man heller legge frem et lovforslag om å totalforby det. Siden det er tillatt, og jeg liker det, så sender jeg selvsagt opp. Jeg kommer ikke til å gå rundt og ha dårlig samvittighet fordi jeg gjør noe som er fullstendig lovlig. Forøvrig har et felles kommunalt/privat stort fyrverkeri også de samme problemene med forsøpling og skremte dyr. Dernest vil disse bare være aktuelle på steder der det bor mange mennesker. Om det blir en lovomlegging som forbyr privatfolk å sende opp, mens man isteden fortsatt tillater store kommunale/private fyrverkeri, diskriminerer man den lille mann i distriktet. 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2013 #10 Skrevet 27. desember 2013 Hater vikrkelig nyttårsaften og all den smellinga flere dager før og etter. Ute er det et hav av søppel overalt neste dag, utrivelige. Vettskremte dyr, og noen mennesker også er redd for raketter, med god grunn. Ikke få ulykker som skjer i forbindelse med rakettoppskytingen. Verste kvelden i året! Hadde det enda blitt forbudt å selge, så glad jeg hadde blitt da. Det offentlige skulle ha sendt opp fyrverkeri kl 24 på nyttårsaften, så hadde vi sluppet de redde dyra flere dager i strekk. Forbannet svineri hele dritten. Anonymous poster hash: 61f9a...f88 2
julia83 Skrevet 27. desember 2013 #11 Skrevet 27. desember 2013 Jeg synes fyrverkeri er vakkert, dessverre så bor vi litt i utkanten og et kommunalt fyrverkeri er ikke aktuelt. Norge er et forbuds land hvor alt skal problematiseres. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå