Gå til innhold

Middag nyttårsaften

Fremhevede innlegg

Skrevet

Trenger tips til mat jeg kan lage på nyttårsaften, for 2 personer. Vi har spist oss lei på ribbe, og retter av lam og fisk går ikke.

Forslag? :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Brienne of Tarth
Skrevet

Jeg har tenkt å steke kalkunbryst og ha poteter, grønnsaker, waldorfsalat og fløtesaus til. :)

Skrevet

Andebryst kan være en grei middag for to nyttårsaften.

Hos oss blir det antakeligvis hjortefilet i år, med østers og forhåpentligvis sjøkreps til forrett.

Anonymous poster hash: 843be...81b
  • Liker 1
Skrevet

Finnbiffgryte - enkelt å lage, men mange spennende vrier. Nydelig mat.

Skrevet

Andebryst kan være en grei middag for to nyttårsaften.

And! Sukk! Det beste som fins! Gå for det!!

Skrevet

Hva med noe vegetarisk? Man MÅ ikke spise kjøtt til hver eneste middag :)

Her er det mange gode oppskrifter(dere kan bare bytte ut vegansk melk med vanlig melk osv.) om dere ikke gidder styre med masse nye ingredienser

Skrevet

Hva med noe vegetarisk? Man MÅ ikke spise kjøtt til hver eneste middag :)

Nei, men fuglene skal vite at det er digg å gjøre det.

Anonymous poster hash: f45aa...b0e

• Liker 2
Skrevet

jeg tenkte å lage pai med salat og nybakte rundstykker. Og brownies og is til desseret!

Skrevet

Kalkun er fantastisk, forbinder det alltid med nyttårsaften. Viktig med en god brunsaus og svisker.

Skrevet

Jeg skal lage roastbiff med potetstappe, soppsaus og forskjellige grønnsaker til :jepp: Enkelt og veldig godt - og veldig greit som rester til smørbrød eller middag dagen etterpå :jepp:

• Liker 1
Skrevet

Jeg aner ikke. Jeg har bestemt meg - ja, jeg hadde valgmuligheter - for å feire nyttårsaften alene, så jeg lager kanskje en biff eller et andebryst med tilbehør. Kanskje jeg tar et glass vin til, kanskje ikke.

Uansett blir det is til dessert.

:heks:

Skrevet

Her blir det kalkun med stekte poteter, grønnsaker, sopp og en god saus til :)

Anonymous poster hash: 2f5f7...0fa
Skrevet

Her blir det hjemmelaget pasta siden vi begynner å få nok av kjøtt og allerede har hatt kalkun. Det blir nok noe fisk til, eventuelt scampi. Oster, dessert og champagne blir det også så klart. Vi må bare finne ut hva slags forrett som kunne passe.

Anonymous poster hash: d3273...221
  • Liker 1
Skrevet

Har hatt andebryst i mange år. Så godt at den tradisjonen kan ikke brytes.

Tilbehør er søtpotetmos og rødkål med fiken samt grønnsaker stekt i andefett.

Skrevet

Her blir det wienerpølser med lompe, røkelaks, gryterett og sursild. Litt lefse og brød ved siden av. Slett ikke ulikt det vi har på 17-mai. :P

• Liker 1
Skrevet

Skjønner ikke helt greia med kalkun, kylling er jo så utrolig mye bedre!

Skrevet

Tusen takk for tips, det hjalp veldig. Dessverre var jeg ikke alene om å handle middag til nyttårsaften litt for sent. Butikkene er robbet for det aller meste av kjøtt, men jeg fant skinkestek. Så det får bli det :)

Hva skal dere lage til dessert da? If anything?

Skrevet

varm/nystekt Brownies og hjemmelaget bringebæris!

Skrevet

Vi skal ha hjemmelaget lasagne med en frisk salat og muligens noen hvitløksbrød til. Til dessert blir det en frisk ostekake med sitron. Jeg er rakk ikke å handle, så kalkun rekker vi ikke i år, regner med at lasagne er det enkleste med de ingrediensene vi har til rådighet.

Anonymous poster hash: b8a1f...03e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...