AnonymBruker Skrevet 27. desember 2013 #1 Skrevet 27. desember 2013 Jeg er en ekstremt stresset person. Jeg overtenker alt, ser for meg potensielle bekymringer og stresser for det meste. Har fått en del fysiske plager av dette. Ikke noe alvorlig, men plagsomt. Jeg sliter ikke psykisk ellers og fungerer fint, men alt stresset gjør meg veldig sliten. Finnes det medisiner som legen kan skrive ut, som roer meg ned? Jeg er jo ikke interessert i å gå på noe som doper meg ned og gjør meg sløv og tiltaksløs, men det hadde vært fint om det fantes noe som gjør at man kan slappe mer av i hverdagen. Psykologihjelp føler jeg ikke vil ha noen hensikt. Har alltid vært et stresset menneske, uten at jeg har hatt noen problemer ellers. Anonymous poster hash: acf34...aba
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2013 #3 Skrevet 27. desember 2013 Det kan være at du kan ha en viss effekt av betablokkere, men det er opp til legen din å vurdere.Anonymous poster hash: 3fe21...b26
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2013 #4 Skrevet 27. desember 2013 Alt en psykolog kan gjøre er uansett å hjelpe deg til å forstå hvor unødvendig mesteparten av stressingen din er. Forhåpentligvis vil legen din be deg om å enten få hjelp av psykolog eller å forandre deg på egenhånd. Anonymous poster hash: d46d6...84e 1
Gjest Skrevet 27. desember 2013 #5 Skrevet 27. desember 2013 Kanskje avslapningsprogram på CD (autogen trening) vil hjelpe deg?
Supraspinatus Skrevet 27. desember 2013 #6 Skrevet 27. desember 2013 Det hjelper ikke mot selve stresset, men c-vitamin hjelper til med å redusere "skaden" av kronisk høye kortisolverdier. Uansett bør du lære å takle stresset. Ofte kommer det av at du ikke er god nok til å innse hva du prioriterer, eller du prøver å prioritere alt like høyt. Det hjelper å snakke med noen som har peiling på stressmestring!
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2013 #7 Skrevet 27. desember 2013 Tren på stressmestring. Jeg liker boka og cden "Stress" av Andries Kroese og takler stress mye bedre nå. Anonymous poster hash: ad921...a32
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå